Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Piski paska osprzętu na zimnym silniku


bero0404
Zarejestrowani

op Witam. Pacjent Scenic 2001 1.6 16v 107km. Krótka historia, po poprzedniej wymianie rozrządu w 2017r przebiegu 230tys zaczęło coś mruczeć, podejrzenia były na za mocno napięty pasek.
https://youtu.be/uI-5qsLMvp4
 Po pozniejszym sprawdzeniu rozrządu mechanik nic nie stwierdził, żeby jeździć. Denerwowało mnie to lecz jeździłem, mruczalo zawsze ale ostatnio juz jak silnik złapał temperatury to zaczęło głośniej już wyć przy  2000-2500rpm. 
5 tygodni temu sam wymienilem pasek wielorwkowy Continental + rolka + napinacz oryginalny, gdyż pasek już zaczynał się strzepic, przeskoczył o jeden rowek, że był poza kolem pasowym wału korbowego, a rolki były już lekko stożkowe. 
Inny mechanik za sprawdzenie rozrządu i próby tego mruczenia usunięcia powiedział ok 150zl.
Na tym rozrządzie przejechałem 45 tys kilometrów no i postanowiłem wymienić rozrząd na nowy, przy okazji koło pasowe wału korbowego guma już popekala i się wykruszała. Zakupiłem kompletny rozrząd INA z pompą, koło pasowe Corteco. Odbierając samochód mruczenia nie było, lecz pojawił się dźwięk popiskiwania na zimnym silniku po odpaleniu. Pomyślałem że może pasek osprzętu się ułoży i po sprawie. Lecz dzwiek dalej się pojawią na zimnym silniku i po rozgrzaniu zanika. Także nowy rozrząd i pasek osprzętu. 
https://youtu.be/kPN_-Jmp4Uk
Cóż to takiego może być?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2019, 21:50 przez bero0404.)

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

"Świerszczenie" słychać wydaje się dokładnie co jeden pełny obrót paska.
Być może pasek jest w którymś miejscu lekko tłusty, przybrudzony lub coś w tym rodzaju
Nie wiadomo czy to pasek czy któraś z rolek osprzętu.
Ale dźwięk słyszany jest zdaje się co równy obrót paska, więc żeby potwierdzić tą tezę i sprawdzić pasek, zrobiłbym białym korektorem na pasku grubszą kreskę, poczekał aż wyschnie, odpalił silnik i obserwował.
Jak dźwięk i biała kreska na pasku za każdym razem pojawi się dokładnie w tym samym miejscu to będzie to znak, że rzczej z paskiem coś jest nie tak.
A jak dźwięk nie będzie się zbiegał z kreską na pasku, to raczej świerezczeć zaczyna któraś z rolek osprzętu.

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

miałem podobny objaw, po 20 tys po wymianie samego paska bez zmiany rolki. Postanowiłem więc że to najwyższa pora na zmianę paska i przy okazji wymienię też rolkę. Bo niewiadomo kiedy ktoś ją zmieniał. Całość 200zł. jak narazie cisza.

Odpowiedz
bero0404
Zarejestrowani

op Jak wymieniałem pasek to i wymieniłem rolkę prowadzącą i kompletny napinacz nowy oryginalny. Pasek Continental 40zl + napinacz Renault oryginal 170zl + rolka prowadząca 25zl. Czyli koszt 235zl.

A test wykonam przy najbliższej okazji i wrzucę co zaobserwowałem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2019, 20:03 przez bero0404.)

Odpowiedz
bero0404
Zarejestrowani

op Jestem po zdjęciu paska wielorowkowego i zdiagnozowaniu przyczyny popiskiwan co obrót, mianowicie zauważyłem w rowkach paska drobinki jakby piasku, opiłki metalu. Usunąłem wszystkie drobinki, sprawdziłem rolki i są ok. Po operacji pacjent ma się dobrze i bez dziwnych dźwięków Biggrin

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Pięknie, grunt to czystość takich układów.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości