Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Problem z odpalaniem


slawek2310p
Zarejestrowani

op Witam wszystkich.

Co jakiś czas mam problem z odpaleniem samochodu na PB. Zauważyłem że rano przy zimnym silniku samochód odpala bez problemu. Problem występuje czasem, nie zawsze, ale coraz częściej przy ciepłym silniku. Kiedy zgaszę rozgrzany silnik i po chwili chce go odpalić , rozrusznik kreci ale silnik nie załapuje. Dzieje się to na PB, przy awaryjnym odpalaniu na LPG samochód odpala. Po przełączeniu na PB samochód zachowuje się normalnie, po zgaszeniu i ponownej próbie odpalenia, albo odpali albo problem sięponawia , nie ma reguły. Co sprawdzić? Ządne błędy nie wyskaują.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Masz odcięcie pompy paliwa? Może sama pompa już lekko niedomaga, Może styki na złączu przy pompie się grzeją?
Tych może może być dużo ale wszystko według mnie dookoła pompy paliwa.

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Od paru tygodni walczę z podobnym problemem. Jak na razie kosztowało mnie to 600 złotych ale żadnych efektów nie dało. W przyszłym tygodniu wybieram sie do podobno bardzo dobrze znającego sie mechanika (AutoRENO). Przez telefon, jak mu opowiedziałem co się dzieje, zaczął przypuszczać, ze to pompa benzynowa. Logiczne jest, ze jeśli pompa nie "trzyma" to następuje powrót/cofanie się benzyny do zbiornika i zanim podpompuje to silnik kręci się na pusto. Teoretycznie tak... Wymieniłem w ramach zaleceń różnych mechaników UPC i czujnik wału ale to nic nie dało. 5 lipca wybieram sie do tego polecanego i zobaczymy.

Odpowiedz
slawek2310p
Zarejestrowani

op
(26-06-2019, 21:35)polaq napisał(a): Masz odcięcie pompy paliwa? Może sama pompa już lekko niedomaga, Może styki na złączu przy pompie się grzeją?


Nie mam odcięcia pompy paliwa. Czy jeśli byłby problem z pompą to rano po kliku godzinach postoju odpalałby od strzała? Zreszta jak przełącze z LPG na PB samochód jedzie normalnie bez spadku mocy. Czy takie objawy może dawac czujnik położenia wału ?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Skoro awaryjnie na lpg pali to bym się na nim nie skupiał.
Najlepiej byłoby manometr podłączyć na zasilaniu listwy wtryskowej ale raczej mało kto w domu takowy posiada.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2019, 22:42 przez polaq.)

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Rozmawiałem z kolegą który miał podobne przejścia. Żeby to sprawdzić mechanik polecił mu parkować tak, żeby tył był uniesiony (w domyśle benzyna nie spłynie). Ustawiłem swój właśnie tak i zobacze co będzie jutro rano.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Pompa paliwa powinna wytwarzać około 3 bar ciśnienia. Po zgaszeniu silnika takie mniej więcej ciśnienie powinno się utrzymywać na zasilaniu listwy wtryskowej. Po zdjęciu wężyka paliwo powinno siknąć.
Spróbuj przed uruchomieniem silnika ze dwa razy włączyć tylko zapłon czyli wrzucony bieg, wciśnięty hamulec i naciśnij przycisk start. Włączony bieg nie pozwoli na uruchomienie rozrusznika a pompa paliwa zostanie uruchomiona i podbije ciśnienie.
Niestety w Scenicu ii regulator ciśnienia benzyny również znajduje się w baku w koszyku pompy a na dodatek filtr paliwa jest w nim również i jest niewymienny.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Jak się zachowuje po przełączeniu na gorącym silniku z LPG na PB Czy jest to płynne, czy się przydusi i czy pracuje równo po tym zabiegu. Jeżeli na zimnym pali, to co Wy tu za farmazony o pompie paliwa i ciśnieniu na listwie piszecie. Na początek zresetowałbym komputer (ECU)  i zrobił kilkadziesiąt km na samej benzynie począwszy od zimnego silnika do rozgrzanego. Jeżeli się poprawi, będzie to wina źle ustawionych map LPG. Już piszę po raz n-ty. Komputer benzynowy cały czas zbiera informacje przy pracy na gazie i nanosi korekty na swoje mapy benzynowe. Jeżeli mieszanka będzie za bogata na LPG, to zuboży dawkę benzyny po przełączeniu na nią będzie miał muła itp i może w skrajnym przypadku ciężko odpalać.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • k.olszewski, kiwikrakow
kiwikrakow
Zarejestrowani

(26-06-2019, 21:36)Afer napisał(a): Od paru tygodni walczę z podobnym problemem. W przyszłym tygodniu wybieram sie do podobno bardzo dobrze znającego sie mechanika (AutoRENO).
tak ten serwis jest dobry ale drogi.
jak chcesz to zadzwoń do gościa który pracował tam jako kierownik serwisu a od roku jest na swoim i robi a lokalizacja podobna 600271646

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
slawek2310p
Zarejestrowani

op
(27-06-2019, 06:36)sportway napisał(a): Jak się zachowuje po przełączeniu na gorącym silniku z LPG na PB Czy jest to płynne, czy się przydusi i czy pracuje równo po tym zabiegu. Jeżeli na zimnym pali, to co Wy tu za farmazony o pompie paliwa i ciśnieniu na listwie piszecie. Na początek zresetowałbym komputer (ECU)  i zrobił kilkadziesiąt km na samej benzynie począwszy od zimnego silnika do rozgrzanego. Jeżeli się poprawi, będzie to wina źle ustawionych map LPG. Już piszę po raz n-ty. Komputer benzynowy cały czas zbiera informacje przy pracy na gazie i nanosi korekty na swoje mapy benzynowe. Jeżeli mieszanka będzie za bogata na LPG, to zuboży dawkę benzyny po przełączeniu na nią będzie miał muła itp i może w skrajnym przypadku ciężko odpalać.

Przełączanie miedzy PB a LPG jest plynne, nie ma szarpnięć, nie czuć kiedy to następuje. Reset ECU poprzez odpięcie akumulatora ?  Mam rezerwę paliwa dopiero co się włączyła tak ze paliwo jest, ale w związku z tym ze pokonywałem dużą trasę na LPG komputer pokazuje że BP nie ma ( ---- przy ilości km do pokonania na PB) . Czy komputer jest na tyle " mądry" że może nie uruchomić mając komunikat o braku PB ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości