Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Problem z układem chłodzenia


tom.krepec@wp.pl
Zarejestrowani

op Witam mam scenica 1.9 dci 2001 lift. problem polega na ogrzewaniu. Jeśli mam ustawione z poprzedniej jazdy 16 stopni na panelu to tyle będzie grzał mi po następnym uruchomieniu. A jak ustawię 23 stopnie i np. będę jechał na drugi dzień po przejechaniu 2-3 km dmucha ciepłe powietrze. Czy ktoś podpowie co to może być. Z góry dziękuje.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2019, 09:53 przez pio555.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Wg mnie normalne zjawisko fizyczne. Ile masz na zewnątrz wtedy temperaturę? Jak masz ok 10 st bo teraz taka bywa z rana to co się dziwisz, że auto zaczyna grzać przy nastawie 23 st?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Nie rozumiem tego posta. Za gorąco masz przy ustawieniu 23? Czy ło co chodzi.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Skoro piszesz ze ustawiasz temperaturę to znaczy masz climatronica. On będzie dążył w trybie auto do jak najszybszego osiągnięcia i utrzymania zadanej temperatury.
Im większa różnica zadanej temperatury(zimniej w kabinie niż zadana temperatura) tym cieplejszym powietrzem będzie chciał ogrzać wnętrze aby szybciej osiągnąć tą zadaną temperaturę.

Odpowiedz
tom.krepec@wp.pl
Zarejestrowani

op
(18-09-2019, 19:47)sportway napisał(a): Nie rozumiem tego posta. Za gorąco masz przy ustawieniu 23? Czy ło co chodzi.

Nie. Chodzi mi o to że jaką zostawię dzień wcześniej tem. taką mam podczas jazdy następnego dnia . Czyli dziś w dzień zostawiam 16 stopni. A rano chcę mieć ciepłe powietrze Jadąc 20 km do pracy nawet po przejechaniu trasy 10 km podwyższam na 23 i nic nie reaguje dalej jest zimne powietrze leci.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Spróbuj najpierw ustawić na maksimum na chwilę a potem zjechać w dół.
Silniczki regulacji nawiewu z czasem mają większe opory i mają problem z ustawianiem klapki. Często też wykryszają się w nicj zęby w przekładni i wtedy spod deski słychać chrobotanie.

Odpowiedz
tom.krepec@wp.pl
Zarejestrowani

op
(18-09-2019, 20:12)polaq napisał(a): Spróbuj najpierw ustawić na maksimum na chwilę a potem zjechać w dół.
Silniczki regulacji nawiewu z czasem mają większe opory i mają problem z ustawianiem klapki. Często też wykryszają się w nicj zęby w przekładni i wtedy spod deski słychać chrobotanie.

Ok dzięki za radę jutro przetestuje.

Odpowiedz
arturp
Zarejestrowani

U mnie miałem podobnie, na zapłonie przed odpaleniem ustawiałem temp bo po odpaleniu już nie reagował na zmianę. Aż przestał całkiem grzać.
Okazało się że sączyło misie spod anteny delikatnie i wilgoć trafiała do turbinki z czujnikiem temperatury aż ścieżka przegniła. Po przelutowaniu działało tak jak trzeba. Tą turbinka z czujnikiem temperatury masz koło lusterka wstecznego.

Sent redmi 4X

Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r. [Obrazek: icon5.png]
Odpowiedz
tom.krepec@wp.pl
Zarejestrowani

op
(18-09-2019, 20:34)arturp napisał(a): U mnie miałem podobnie, na zapłonie przed odpaleniem ustawiałem temp bo po odpaleniu już nie reagował na zmianę. Aż przestał całkiem grzać.
Okazało się że sączyło misie spod anteny delikatnie i wilgoć trafiała do turbinki z czujnikiem temperatury aż ścieżka przegniła. Po przelutowaniu działało tak jak trzeba. Tą turbinka z czujnikiem temperatury masz koło lusterka wstecznego.

Sent redmi 4X

A po wczorajszych ulewach leciała woda  do kabiny z rejonu lusterka. W sumie samochód mam dopiero od tygodnia. dzięki za odp.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości