Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Problem z wentylatorem chłodnicy


swierzak
Zarejestrowani

op Witam, Witam, jestem posiadaczem scenic 1 ph2 1,4 16v. Od kilku dni mam problem ze zbyt wysoką temperaturą cieczy chłodzącej. Dzisiaj wskazówka temperatury doszła aż do tych gęstych kresek a pomimo to wentylator chłodnicy nie załączył się a ciecz aż bulgotała. Gdy włączę klimatyzację to z tego co wiem to wentylator też powinien od razu się załączyć a nie zawsze się załącza. Nigdy jeszcze nie zauważyłem żeby po wyłączeniu silnika jak był mocno nagrzany żeby wentylator pracował. Wychodzi na to że wentylator czasem się załącza a czasem nie. Gdzie szukać usterki? Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Termostat? Albo jakiś czujnik?
Zrobiłem test w drodze do pracy. Kilkanaście razy włączałem i wyłączałem klimatyzację i tylko w momencie gdy miałem włączoną klimatyzację to wiatrak się kręcił. Padł jakiś bezpiecznik albo przekaźnik albo jakiś czujnik? Które rzeczy sprawdzić? 
Jeżeli chciałbym sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego to gdzie mam go szukać? Wiem że jest wkręcony gdzieś w blok silnika, ktoś mógłby wrzucić jakieś zdjęcie gdzie go dokładnie szukać?
Udało mi się znaleźć informacje że czujnik temperatury jest jednak wkręcony w termostat. Jest w stanie ktoś potwierdzić tą informacją?

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Wstępna diagnoza bez wyjmowania termostatu: kiedy wskazówka przejdzie Ci za połowę i włączysz klimę (rozumiem że załączy się wentylator) to czy temperatura zbija się i pozostaje w okolicach 90 st? Bo jeżeli nadal rośnie - nie puszcza Ci obiegu na chłodnicę.

Ale ileż to roboty wrzucić termostat do garnka i zagotować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2019, 09:53 przez sportway.)

Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

op Jeżeli załącze klimatyzację to wentylator też się załącza ale pomimo tego temperatura nadal jest ponad połowę skali, tak o jedną kreskę wyżej. Ostatnio jechałem trochę po górach i jak dałem mu mocniej w *****ę na tych górach to pomimo kręcącego się wiatraka bo miałem włączona klimę to temperatura i tak podskoczyła do tych gęstych kresek. Jak zatrzymałem się i wyłączyłem klimatyzację to wentylator też się wyłączył.
Oba węże od chłodnicy mam gorące.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Jeśli węże gorące to termostat puszcza na chłodnice. A może chłodnica ma słaba droznosc?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

op Mam takie pytanie, skoro kręci mi się wentylator jak włączę klimatyzację to mogę mieć uszkodzony przekaźnik niskich obrotów wentylatora chłodnicy?
Pomoże mi coś że przeplukam chłodnicę wodą? Tylko nie mam myjki więc jakoś konewką czy czymś innym będę płukał.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pewnie trzeba by jakoś pod ciśnieniem to zrobić, konewka coś wleci i coś wyleci

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Przy przytkanej chłodnicy kiedyś w innym aucie temperatura rosła mi wraz z jazda na wyższych obrotach silnika. Wystarczyło przejechać parę km ekonomicznie np 80/h na 5 biegu i już spadło do temp w jakiej powinien pracować.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Nie pisz w dwóch wątkach o tym samym, pisz tylko w jednym

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Tamten wątek zacząłeś w grudniu w tym piszesz ze od kilku dni masz za wysoka temp. Mógłbyś to sprecyzować?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2019, 19:52 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości