Mam problem ze spryskiwaczem przedniej i tylnej szyby. Wiem że zbiornik znajduje się po stronie pasażera w nadkolu. Czytałem już wątki że prawdopodobnie to jakaś gumka w pompce spryskiwacza i że trzeba to przyciąć albo wymienić, a więc muszę się dostać do tego ustrojstwa. Jak dobrze wyczytałem najlepiej jest ściągnąć koło, osłonę nadkola i wtedy mam dostęp do zbiornika, ale z tego co widziałem pompka jest od góry zbiornika a jest on tak zamocowany że ręki nie idzie wsadzić miedzy karoserię a zbiornik. Tu więc moje pytanie czy muszę odkręcać cały zbiornik i czy to mocno skomplikowane ? Według schematu widzę tam dwa mocowania ? Czyli nr 14 i 16 ? coś mnie tam jeszcze może zaskoczyć ?
SCENIC I PH II Problem ze spryskiwaczem
op
Witam
Mam problem ze spryskiwaczem przedniej i tylnej szyby. Wiem że zbiornik znajduje się po stronie pasażera w nadkolu. Czytałem już wątki że prawdopodobnie to jakaś gumka w pompce spryskiwacza i że trzeba to przyciąć albo wymienić, a więc muszę się dostać do tego ustrojstwa. Jak dobrze wyczytałem najlepiej jest ściągnąć koło, osłonę nadkola i wtedy mam dostęp do zbiornika, ale z tego co widziałem pompka jest od góry zbiornika a jest on tak zamocowany że ręki nie idzie wsadzić miedzy karoserię a zbiornik. Tu więc moje pytanie czy muszę odkręcać cały zbiornik i czy to mocno skomplikowane ? Według schematu widzę tam dwa mocowania ? Czyli nr 14 i 16 ? coś mnie tam jeszcze może zaskoczyć ? (25-01-2020, 20:46)xshadows69 napisał(a): Czytałem już wątki że prawdopodobnie to jakaś gumka w pompce spryskiwacza i że trzeba to przyciąć albo wymienićNie zawracaj sobie Kolego głowy przycinaniem lub wymianą tej gumki. To tak jakbyś płukał prezerwatywę celem ponownego jej użycia. Próbowałem - przycięcie dało dobry rezultat na pół roku i znowu gumka spuchła. Nowa pompka to koszt ok 20 zł. więc chyba nie warto robić z g.wna złota ...
Clip podlaskie 602 158 631
op
(25-01-2020, 21:11)JERZY napisał(a):(25-01-2020, 20:46)xshadows69 napisał(a): Czytałem już wątki że prawdopodobnie to jakaś gumka w pompce spryskiwacza i że trzeba to przyciąć albo wymienićNie zawracaj sobie Kolego głowy przycinaniem lub wymianą tej gumki. To tak jakbyś płukał prezerwatywę celem ponownego jej użycia. Próbowałem - przycięcie dało dobry rezultat na pół roku i znowu gumka spuchła. Nowa pompka to koszt ok 20 zł. więc chyba nie warto robić z g.wna złota ... Ok faktycznie praktycznie żaden koszt. Rozumiem że lepiej wyciągnąć cały zbiornik niż siłować się i gimnastykować łapą między karoserią a zbiornikiem ?
TomaszB napisał 25-01-2020, 21:36:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2020, 21:36 przez TomaszB.)
Zbiornik trzymają się plastikowe nakrętki 10mm. Jedna jest pod maską i trzyma wlew, druga jest pod nadkolem z przodu zbiornika i trzyma sam zbiornik. Z przodu zbiornik oparty jest na wystającym okienku do sprawdzania poziomu w słupku.
Najwygodniej byłoby zdjąć nadkole, bo zbiornik zajmuje na tyle dużą przestrzeń, że będzie go trudno wyjąć bokiem. To masz zdjęcie jak to wygląda bez błotnika.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
(26-01-2020, 07:56)filozof napisał(a): Zbiornik trzymają się plastikowe nakrętki 10mm. Jedna jest pod maską i trzyma wlew, druga jest pod nadkolem z przodu zbiornika i trzyma sam zbiornik. Z przodu zbiornik oparty jest na wystającym okienku do sprawdzania poziomu w słupku. "ło Panie kto tu panu tak ....." Dzięki za to zdjęcie, rozjaśnia mi to wszystko. Teraz pytanie z innej beczki. Czy da radę ściągnąć całą tą część nadkola karoserii bez rozkręcania połowy auta ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2020, 11:01 przez xshadows69.)
Tak, tylko spinki kup. Wkręty T20 wzdłuż błotnika i spinki od strony silnika.
A zdjęcie z internetów ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2020, 11:47 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
(26-01-2020, 11:47)filozof napisał(a): Tak, tylko spinki kup. Wkręty T20 wzdłuż błotnika i spinki od strony silnika.Bardziej mi chodziło czy łatwo karoserię się ściąga bo jednak wygodniej by było coś robić gdyby jej nie było. Tak to trochę będzie trzeba się gimnastykować żeby te wszystkie węże od spryskiwaczy i kostki podłączyć bo pewnie tam nie ma za dużo zapasu w rurkach Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Łatwiej chyba nadkole ściągnąć. Zapas jest, sam wyciągałem dołem. Może zdjęcie błotnika nie będzie zbyt trudne, ale - tak słyszałem - założenie go tak, żeby był równo z resztą karoserii może być niemożliwe.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
(26-01-2020, 12:26)filozof napisał(a): Łatwiej chyba nadkole ściągnąć. Zapas jest, sam wyciągałem dołem. Może zdjęcie błotnika nie będzie zbyt trudne, ale - tak słyszałem - założenie go tak, żeby był równo z resztą karoserii może być niemożliwe.Tak też myślałem. Dobra spróbuję zrzucić koło i dostać się od nadkola najwyżej jak mi się nie uda to potem się będę martwił. Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Możesz nie odkręcić śrubek tych co widzisz po otwarciu drzwi. I potem nie ma na co zamontować błotnika.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości