Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Przerywana praca przy dodawaniu gazu


Chudy1964
Zarejestrowani

op Objaw co najmniej dziwny, bo samochód odpala od strzała. Jest po wymianie świec itd. Przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu po prostu szarpie, jeśli dodaje gazu delikatnie to tego efektu tak nie czuć. Silnik 1.6 16v

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Itd obejmuje filtr powietrza, paliwa?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

op Paliwa niekoniecznie, ale powietrza juz tak, uszczelki przepustnicy, kolektora dolotowego, jajko odmy. Przerywa tak jakby nagle tracił się zapłon.

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

To moze być (prawie) wszystko: począwszy od lewego powietrza, poprzez przewód map-sensora (lub sam map-sensor) aż po uwalony sterownik silnika (lub wiązkę sterownika).
Trzeba zacząć od solidnej diagnozu + popatrzenia na parametry podczas pracy silnika.
W moim przypadku przyczyną był map-sensor, ale uwaga: szarpanie występowało zarówno przy wciskaniu jaki i przy puszczaniu pedału gazu - gwałtowniejszym, jeśli gazem manewrowało się delikatnie i z wyczuciem - problem nie występował.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

op Ale na jałowych obrotach nie dzieje się zupełnie nic trzyma idealne 750 i ani drgnie. Kwestię lewego powietrza wykluczam, bo ostatnimi czasy mocno z tym walczyłem i tu jest wszystko cacy. Cewki też wykluczam, sprawdzałem również jakiś miesiąc temu i do wymiany była jedna. Od tamtej pory szczeniak zapierniczał jak samolocik aż do dziś :/

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jeśli chodzi o uszkodzonyt map-sensor - owszem, silnik z reguły uruchamia się normalnie i pracuje poprawnie na wolnych obrotach. Problem pojawia się, gdy następują (zmierzone nieprawidłowo, lub nie zmierzone wcale) zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym, co dzieje się właśnie przy wciskaniu lub puszczaniu pedału przyspieszenia przy obciążonym silniku. Po prostu nieprawidłowo obliczana jest dawka paliwa, mieszanka wychodzi poza zakres zapalnosci i silnik szarpie. Na wolnych obrotach i przy "gazowaniu" na postoju bez obciążenia -jest dobrze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

op Wygląda na to, że to będzie to. Koszty??

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Ja bym jeszcze sprawdził wtyczkę Czujnika Położenia Przepustnicy. Sprawdź czy jest prawidłowo wpięta i ewentualnie psiknij kontaktem. U mnie działo się podobnie i to okazało się przyczyną. Może podczas zabawy z wymianą uszczelek nie wpiąłeś tej wtyczki ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

op Heh średnio jest to możliwe, bo wtedy pedał gazu nie reagowałby wcale ;) a same obroty skakały jak chciały.

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(04-10-2018, 09:17)Chudy1964 napisał(a): Heh średnio jest to możliwe, bo wtedy pedał gazu nie reagowałby wcale ;) a same obroty skakały jak chciały.

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Mylisz się. Auto będzie pracować i bez tego czujnika (TPS) pobierając informację z innych. Ale będzie pracować nieprawidłowo. Szarpanie, wypadające zapłony.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości