Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Skacząca temperatura silnika


shymuon
Zarejestrowani

op Witam.

Niedawno zauważyłem, że wskazówka od temperatury silnika niekoniecznie jest na tej kresce, na której powinna być. Poniżej zdjęcie:

[Obrazek: 8wtQCxCl.jpg]

Z tego co słyszałem wskazówka powinna trzymać się 5 kreski, a w tym przypadku nie chce przekroczyć tej 4 kreski i również potrafi szybko z nich spaść.

Zrobiłem mały test - rano odpaliłem auto (nie dodając gazu) i postałem 10 minut żeby zobaczyć dokąd dojdzie wskazówka. Maksymalnie wskoczyła na 4 kreskę, a za chwilę spadła na dół w okolice 2-giej kreski.

Nie wiem, czy to ma z tym coś wspólnego, ale również obroty są podwyższone w okolicach 1200, nawet jeżeli silnik jest nagrzany. Wychodzi na to, że ssanie cały czas działa. Muszę kilka razy zgaszać auto i zapalać dopóki obroty nie spadną na swoje miejsce.

Poniżej wrzucam filmik jak zachowują się obroty.



Drodzy forumowicze, czy jest ktoś w stanie pomóc mi w rozwiązaniu tego problemu? Dodam, że przez to spalanie mam w granicach 11 - 12l w mieście, co wydaje się trochę za dużo.

Pozdrawiam.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja latem jak i teraz przy niższych temp mam tak wskazówkę jak Twoja na zdjęciu. Dopiero gdy stoją w dużym korku i jest upał wskazówka przekracza tą kreskę i fakt lekko może spaść gdy otworzy się termostat.

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Gdy mi tak skakały obroty to winna była uszczelka pod przepustnicą Biggrin
A temperatura hmm termostat

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

u mnie też bardzo często jest na 4 kresce i mechanik powiedział że jest ok(też właściciel scenica) ale skakać nie powinna. Też bym na termostat spojrzał

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ewentualnie czujnik temp może coś świrować

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Termostat sprawdzić po wężach, na 3 kresce dotknąć górnego węża od chłodnicy powinien być zimny i chłodnica również. Jeśli auto się nie przegrzewa ja bym nie ruszal. Tak na postoju spadnie temp jak wlaczysz jeszcze max ogrzewanie. Nagrzewnica działa jak chłodnica, w takich temp ciężko rozgrzać auto na postoju w kilka minut

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 5020D przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

A świeci tez się check silnika i serv? Od czego sie zapalił?

Odpowiedz
shymuon
Zarejestrowani

op
Mati napisał(a):Termostat sprawdzić po wężach, na 3 kresce dotknąć górnego węża od chłodnicy powinien być zimny i chłodnica również. Jeśli auto się nie przegrzewa ja bym nie ruszal. Tak na postoju spadnie temp jak wlaczysz jeszcze max ogrzewanie. Nagrzewnica działa jak chłodnica, w takich temp ciężko rozgrzać auto na postoju w kilka minut

Właśnie problem w tym, że jest ciepły wąż.

adi84 napisał(a):A świeci tez się check silnika i serv? Od czego sie zapalił?

Pali się serv od abs'u. Muszę sprawdzić czujniki.

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

To termostat masz caly czas otwarty lub się przycina. Ja bym najpierw wym. Termo. Tylko na jakiś lepszy bo u brata jak kupił badziew za 15 zl to dopiero Trzeci był naprawdę dobry. Sprawdź najpierw w szklance i polej wrzątkiem jak sie zacxnie odrazu ładnie otw to jest sprawny i można montowac Biggrin)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

shymuon napisał(a):Właśnie problem w tym, że jest ciepły wąż.
Wymień termostat, odpowietrz układ i napisz jak się zachowuje...
fajnie jakbyś wymieniał termostat by był nowy czujnik (wymieniałem dwa razy termostat i raz miałem z czujnikiem a raz bez) musiałem przełożyć

shymuon napisał(a):Zrobiłem mały test - rano odpaliłem auto (nie dodając gazu) i postałem 10 minut żeby zobaczyć dokąd dojdzie wskazówka. Maksymalnie wskoczyła na 4 kreskę, a za chwilę spadła na dół w okolice 2-giej kreski.
Jeśli mnie pamięć nie myli termostat powinien otwierać się przy ok 85-90st a zamykać ok 82st Również jest możliwość że świruje Ci czujnik który jest właśnie w termostacie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2014, 00:30 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości