Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Skrzynia automatyczna problem


wojmak
Zarejestrowani

op Witam. Mam do Was ogromną prośbę. Ale po kolei. Kupiłem żonie Scenica z roku 2002 tzw. poliftowego z automatyczną skrzynią biegów i wszystko było by dobrze, gdyby nie drobny problem. Co pewien czas podczas jazdy skrzynia przechodzi w tryb awaryjny to jest zapala się żółta kontrolka skrzyni na obrotomierzu i samochód jedzie tylko na trzecim biegu. Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika, można od razu znowu zapalić i jechać i wszystko jest w porządku do następnego razu. Czasem zdarza się to raz na 100 km, a czasem cztery razy na 10 km, nie ma reguły.
I teraz najlepsze - po poszukaniu mechaników. którzy w ogóle cokolwiek chcą zrobić przy automacie okazało się, że CLIP nie widzi  skrzyni biegów, nie widzi również Delphi, WOW, a ddt200 nie wiem bo nie znam francuskiego i wolę nie mieszać. Dopiero tester o nazwie Maxisys zobaczył sterownik i znalazł bagatela 44 błędy. To, że znalazł to nic, ale nie można ich wykasować żadnym sposobem. 
Dzisiaj pojechałem do autoserwisu skrzyń automatycznych w Józefowie, myślałem , że to wina zaworów i starego oleju, ale oni też postawili tą samą diagnozę, nie można wykasować błędów brak połaczenia z komputerem. Decyzja zmieniamy sterownik, podmienili kilka ale żaden z nich nie współpracował z samochodem. Fakt że podmieniali jakieś stare, nie wiadomo czy dobre. Podali mi numer mojego podobno uszkodzonego i kazali szukać identycznego o takim samym numerze seryjnym, co graniczy z cudem, nie ma i tyle są identyczne z takiego samego modelu i rocznika, ale o innym numerze.

I tu przechodzę do sedna i mojej prośby.
Czy jest ktoś w województwie świętokrzyskim kto mógłby ogarnąc ten temat, doradzić pomóc, bo już ręce opadają co robić?
Może ktoś ma doswiadczenie w tym temacie i powie mi czy musi być konkretnie ten sam numer, czy może być inny, ale z identycznego pojazdu tzn rocznikowo i modelowo?
Może znacie jakieś zródło gdzie można by pytać o taki sterownik, gdzie szukać?
Pozdrawiam

A może znacie jakiegoś fachowca co by się podjął regeneracji sterownika, może tylko "zimne luty" są.

Jest jeszcze jedna możliwość, że poprzedni właściciel typowy "Janusz" techniczny zamienił sterownik i to są błędy z innego pojazdu. Jak znalezć,  jaki ma być prawidłowy sterownik, może po Vinie tylko jak to sie robi?

A może jest jakaś metoda adaptowania sterownika o innym nr seryjnym i zgranie go aby pracował w samochodzie z którego nie pochodzi?
Proszę o pomoc, bo autko jest potrzebne na dojazdy do pracy, a szlag trafia jak trzeba się 4 razy zatrzymywać i gasić i zapalać, szczególnie w mieście gdzie nie zawsze jest gdzie.
Podaję dane samochodu
Renault Scenic IpHII rok 2002 Silnik 1.6 16 V Nr Vin VF1JA1J0227943047 z lpg Skrzynia automatyczna jaki symbol nie wiem.
Dane sterownika : Siemens TA 2000 Nr 8200209263 a pod tym numerem jest drugi 8200038888.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

W dziale technicznym jest wątek, chyba nawet przypięty, dotyczący DP0. Zerknij tam, może znajdziesz odpowiedź na przynajmniej część problemów.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Czy w serwisie sprawdzali i czyścili kostkę przyłączeniową do skrzyni? W serwisówce jest informacja i jakie przewody odpowiadają za komunikacje ze skrzynią/komputerem.Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził wiązkę.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Typowy problem, serwisówka przewiduje wymianę głównych zaworów, zazwyczaj pomaga "na chwilę". Sterownik zapewne dobry, może problem wiązki przewodów. Czy clip komunikuje się z czymkolwiek? ABS, poduszki?

tu profesjonalna regulacja na przyrządach ------------> https://midparts.com.pl/pl/p/DP0-AL4-REG...NCJI-/4364

PS. Masz pw

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2020, 10:56 przez Przemek7.)

Odpowiedz
wojmak
Zarejestrowani

op Odpowiadam:
"Czy clip komunikuje się z czymkolwiek? ABS, poduszki?"
Tak wszystkie wymienione programy komunikują sie prawidłowo ze wszystkimi elementami samochodu, z wyjątkiem skrzyni.
"Czy w serwisie sprawdzali i czyścili kostkę przyłączeniową do skrzyni? "
W serwisie tak naprawdę "g..." zrobili, jak napisałem pozakładali sterowniki , które sie im plątały i na moje życzenie wymienili olej i wszystko. Aha, kazali szukać sterownika o identycznym numerze.
W serwisówce tzn. gdzie? Skąd ją wziąć?
Bardzo możliwe że to coś z wiązką, ale sam nie za bardzo poradzę, przecież nie będę rozwijał fabrycznej izolacji, a co się dzieje wewnątrz przy kostkach to nie mam jak sprawdzić, możliwe że tam jest cos nie tak. Dlatego ponawiam pytanie "Czy jest ktoś w województwie świętokrzyskim kto mógłby ogarnąc ten temat, doradzić pomóc," Nie mam żadnego "kumatego" elektryka/elektronika co by się tym zajął. Sam mogę jedynie wypiąć wtyczkę poczyścić styki i tyle. gdybym miał sterownik na podmianę i mógł sprawdzić, wiedziałbym czy to jest główny winowajca, czy też nie.
Ważna dla mnie jest odpowiedz na pytanie "czy musi być konkretnie ten sam numer, czy może być inny, ale z identycznego pojazdu tzn rocznikowo i modelowo?" sterowników masa na alledrogo w przyzwoitych cenach tylko po co kupować jak nie zagra ze skrzynią.

Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Instrukcja serwisowa jest na forum:
https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...-Scenic-II

U mnie w przy silniku 2.0 16V kostka przyłączeniowa skrzyni jest widoczna po zdjęciu lewego koła i jej wyczyszczenie jest możliwe.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

44 błędy... czy masz jakiś listing/zdjęcie z tego Maxisys? Przypuszczam, że to odczytane błędy-kody (w tym historyczne) ze wszystkich sterowników w pojeździe. Realne, że nie połączył się ze skrzynią tak jak poprzednie diagnostyki (nie można było wykasować błędów żadnego z błędów).

Sterownik musi być o tym samym numerze ale... i tak może się różnić wgranym oprogramowaniem - była w ASO akcja wymiany zaworów na nowy typ i wygrywania odpowiedniego softu pod nowe zawory. Raczej nikt nie wgrywa/moduje softu do sterowników skrzyń DP0.
Kupujesz "kota w worku". Zapomnij o naprawach typu "zimne luty", wszystko zalane masą silikonową. Jak dla mnie na 99,9% Twój sterownik jest sprawny (chyba że dostał tylko jakieś przepięcie na linię diagnostyczną i dlatego nie komunikuje się ze sprzętem diagnostycznym).

EDIT: ok, w serwisie podpinali inne sterowniki i też nie było komunikacji... wiązka sprawna? Taśma izolacyjna nienaruszona? (kuna). Jakikolwiek sterownik skrzyni z innego DP0 powinien się skomunikować, błędy wyskoczyłyby po ruszeniu, podczas jazdy.

Do rozruszania 3 konektory przy:
- skrzyni
- komputerze skrzyni
- komputerze silnika

PS. Raczej unikam magicznych sprayów-kontaktów. Pozytywny efekt tylko po kilkukrotnym rozpięciu-spięciu konektora.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2020, 09:40 przez Przemek7.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • Szartek
wojmak
Zarejestrowani

op Przy skrzyni rozumiem ze chodzi o ta gdzies w okolicy kola lewego,  reszte wiem gdzie szukac. Nie wiem czy pozniej nie wymienic elektrozaworow, tylko boje sie cos spieprzyc a nikt nie chce sie tego podjac. Stanowisko na godziny wynajac zaden problem i narzedzia tez.  Czy robiac ta wymiane i ewentualnie zabieg z priva trzeba spuszczac caly olej czy nie?  Rozumiem ze misa olejowa to ta czarna pokrywa z przodu skrzyni na czterech srubach. Czyli uszczelka niezbedna przy tej robocie. Sorry za marudzenie ale bede musial chyba sam sie za to zlapac bo nie ma kto. Za konektory sie wezme jak przestanie padac,  jak na razie leje a nie mam garazu. Co do bledow to sa od numeru 1 do wysokiego np blad pedalu, blad wtrysku itd itd. Masa tego. No nic napisze po ruszaniu konektorami jaki efekt . Nie kuny nie bylo izolacja w porzadku,  juz taki kupilismy bo byl niezbedny automat ze wxgledu na klopoty z lewym kolanem zony,  a ten byl w dobrej cenie i dobrym stanie technicznym,  gaz,  skora klimatronic wszystko ok tylko ta skrzynia

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2020, 10:45 przez wojmak.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Przy skrzyni to przy skrzyni (nogi kierowcy) a przy kole to pod akumulatorem ;) Rozumiem, że mówimy teraz o SC I więc ta instrukcja od adamvet to tak... do SC II.

Olej trzeba spuścić, zejdzie ok 3,5 litra tj połowa. Uszczelka jeśli świeża to przeżyje jeszcze kilka odkręceń ;) Oczywiście najlepiej każdorazowo nowa.

Zacznij od konektorów.

Elektrozawory (dwa górne) - jeśli jesteś ambitny i oszczędny to na razie wystarczy... zamienić miejscami. Jeśli planujesz wyjmować hydroblok do zaworów to koniecznie pw.

Jaki przebieg SC I?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2020, 11:45 przez Przemek7.)

Odpowiedz
wojmak
Zarejestrowani

op Przebieg to 195 kkm tak mowimy o SC I, zaczne od konektorow. Jak to nie pomoze to zrobie wymiane elektrozaworow, olej wleje ten sam bo wymieniany w piatek. Korek wlewu oleju to ten na kwadratowy klucz? Pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości