Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Spinka cięgna klamki zewnętrznej.


Yeti
Zarejestrowani

op Słuchajcie mam pytanie odnośnie tego czy element na zdjęciu w zamku, można jakoś wymienić/kupić? Pękło mi to i nie można otwierać drzwi z zewnątrz.

[Obrazek: zamek-1jp_wneepqa.jpg]

Fachowo do innego samochodu znalazłem takie coś:

http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=2210

i pytanie, czy do renault'a też to dostane? Czy trzeba szukać kompletnego zamka??

Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Kupisz taką spinkę,choćby tu http://krisbol.com/p/3042/14445/spinka-z...kolki.html
Albo na jakimś szrocie. Biggrin

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Yeti
Zarejestrowani

op Ok dopadłem spinkę, oczywiście za małą, ale po rozwierceniu pasuje. Kwestia jest teraz tego typu, że oczywiście wszystko działa, ale... no właśnie dziwna sprawa. Poniżej jest ten śmieszny przełącznik manualnego ryglowania drzwi.
[Obrazek: 201504211_wwprexx.jpg]

Zamek centralny po wciśnięciu rygluje wszystkie drzwi, oprócz właśnie tych, które można ręcznie otworzyć. Siłownik pracuje bo go słychać i nawet czuć. Po przekręceniu tego przełącznika można drzwi otworzyć tylko od środka, ale też i na zamkniętym i otwartym samochodzie. Pytanie. Jak to ma działać poprawnie (ten przełącznik)? I co zrobić, żeby działało tak jak natura chciała, czyli Naciskam przycisk centralnego, drzwi się ryglują nie można ich otworzyć z zewnątrz. Otwieram i wszystkie można otworzyć, ponownie zamykam i zamykają się wszystkie. Czy od razu wymienić zamek czy można to ustawić/ poprawić?

Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
Odpowiedz
Yeti
Zarejestrowani

op Ok problem solved. Winowajcą było źle wyregulowane cięgno klamki. Było za wysoko, przez co taj jakby zamek był na wpół otwarty. I centralny nie mógł dobrze zaryglować drzwi. Poprawka i wszystko git. Poniżej zdjęcie regulacji śrubowej:

[Obrazek: 201504211_wwpxrhq.jpg]

Tak między nami, to żeby wymienić coś w zamku, wypiąć lub wyregulować, nie trzeba wyjmować klamki zewnętrznej. Jak ktoś ma elektryczne szyby to wystarczy wymontować prowadnicę szyby (2 śruby) i mamy wygodny dostęp do zamka. Cięgno odpina się na spince, obraca spinką o 90 stopni i wyjmuje cięgno. Regulacja cięgna też odbywa się przez obrót, ale w płaszczyźnie pionowej o 360 stopni całym cięgnem, bez wypinania go z klamki. To może być pomoc dla tych, którym odstawały klamki tak jak u mnie. Aha i najważniejsze żeby oczyścić w miarę możliwości sprężonym powietrzem zamek i zalać WD-40 a będzie chodził jak nowy. Pozdrawiam.

Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Cuekawe, czy w SII też się tak da klamki wyregulować.
po WD 40 proponowałbym czymś nasmarować, może białym smarem w sprayu?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Przełącznik manualnego ryglowania drzwi działa u ciebie dobrze i służy do zamknięcia drzwi w momencie jak padnie centralny lub siłownik.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości