op
Witam. Mam pytanie odnośnie sprzęgła scenic 1 ph 2 2003 rok 1,4 16v przebieg 220 tys km. Dzisiaj mechanik stwierdził że trzeba bardzo mocno wciskać pedał sprzęgła co oznacza że jest ono już na wykończeniu. Twierdzi że w tym modelu pedał sprzęgła powinien chodzić lekko. Mam wrażenie że gdy kupowałem to auto dwa lata temu to sprzęgło chodziło identycznie.
Gdy ruszam z jedynki bez dodawania gazu to mniej więcej w połowie puszczania sprzęgła auto rusza, może delikatnie więcej niż połowę muszę puścić.
Zaciągnięty ręczny wbita dwójka gdy próbuję ruszyć auto dość szybko gaśnie.
Z trójki czwórki ani piątki auto nie ruszy, gaśnie dość szybko.
Gdy jadę na dwójce 40 km/h i dodam gaz do podłogi to auto przyspiesza i obroty rosną równomiernie.
Gdy wrzucę czwórkę lub piątkę na niskich obrotach i dodam gaz do podłogi to auto leniwie zwiększa prędkość i tak samo leniwie obroty się zwiększają. Aż byłem zaskoczony że nie zgasł.
Wszystkie próby robione na w miarę równej i prostej drodze.
Jak jeszcze mogę sam sprawdzić sprzęgło?
Tak przy okazji. Na wyłączonym silniku wszystkie biegi wchodzą lekko a podczas jazdy gdy próbuję szybko wrzucić drugi bieg to słyszę zgrzyt zębów. Gdy robię to powoli zgrzytu nie ma. Odpowiada za to synchronizator?
Za wymianę rozrządu i nowe sprzęgło wraz z jakimiś uszczelniaczami silnika i skrzyni biegów policzył mniej więcej 4000 zł. Czy ta kwota nie jest trochę za wysoka? Wyglądał na uczciwego mechanika.
Gdy ruszam z jedynki bez dodawania gazu to mniej więcej w połowie puszczania sprzęgła auto rusza, może delikatnie więcej niż połowę muszę puścić.
Zaciągnięty ręczny wbita dwójka gdy próbuję ruszyć auto dość szybko gaśnie.
Z trójki czwórki ani piątki auto nie ruszy, gaśnie dość szybko.
Gdy jadę na dwójce 40 km/h i dodam gaz do podłogi to auto przyspiesza i obroty rosną równomiernie.
Gdy wrzucę czwórkę lub piątkę na niskich obrotach i dodam gaz do podłogi to auto leniwie zwiększa prędkość i tak samo leniwie obroty się zwiększają. Aż byłem zaskoczony że nie zgasł.
Wszystkie próby robione na w miarę równej i prostej drodze.
Jak jeszcze mogę sam sprawdzić sprzęgło?
Tak przy okazji. Na wyłączonym silniku wszystkie biegi wchodzą lekko a podczas jazdy gdy próbuję szybko wrzucić drugi bieg to słyszę zgrzyt zębów. Gdy robię to powoli zgrzytu nie ma. Odpowiada za to synchronizator?
Za wymianę rozrządu i nowe sprzęgło wraz z jakimiś uszczelniaczami silnika i skrzyni biegów policzył mniej więcej 4000 zł. Czy ta kwota nie jest trochę za wysoka? Wyglądał na uczciwego mechanika.