Daarek1986
40
0
6
6
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kamienna Góra
op
Hej Wszystkim :-)
Jest problem w Szczeniaczku w postaci drżącego silnika po lekkim rozgrzaniu. Ale od początku : wsiadam do auta, silnik zimny kręcę i odpala od dotyku, obroty po odpaleniu ok 1200 rpm nic nie trzęsie, mija minuta może półtorej i obroty powoli spadają do ok 600 rpm i lekko trzęsie silnikiem, dodaję gazu i puszczam obroty spadają jeszcze niżej i szarpie jakby palił na 3 gary po czym znowu wskakuje na 650~700 rpm i zachowuje sie w miare stabilnie choć cyklicznie zatrzęsie silnikiem jakby zapłony wypadały. Generalnie nie pokazuje mi błędów kontroli też się nie świecą. Obroty nie falują. Dodam ze mam wypiętą sondę za katem bo nie dawała odczytów i generowała błąd. Sugestie co sprawdzić ?
michaldck
4,820
25
3865
5,273
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Przepustnice wyczyść
telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Daarek1986
40
0
6
6
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kamienna Góra
op
(28-08-2017, 20:40)michaldck napisał(a): Przepustnice wyczyść
telefonem
Heja wszystkim. Długo zwlekałem z zabraniem się za Scenika z powodu braku czasu i niedostatecznej wiedzy na temat demontażu i czyszczenia przepustnicy. Wczoraj jednak się udało za nią zabrać. Do rzeczy : wymieniłem 4 uszczelki dolotu + uszczelka jajeczko chyba od odmy (jak komplet to komplet), wyczyściłem przepustnice (była zasyfiona tak, że aż słychać było zgrzytanie jak ręcznie domykałem klapkę do gardziela) i wymieniłem 2 uszczelki gumowe na niej. Całość trwała 1,5 godzinki. Efekt jest taki, że obroty w końcu są na poziomie 750-800 rpm a nie jak wcześniej 550-600 i nie ma już trzęsawki silnika Także michaldck piwko dla Ciebie : Niestety nie wyeliminowało to delikatnego cyklicznego szarpnięcia silnikiem i generalnie nie wiem co może być przyczyną. Zauważyłem też, że mam trochę oleju w tej plastikowej obudowie która łączy przepustnicę z filtrem powietrza, a przed wyczyszczeniem trochę oleju było też na samej przepustnicy. Jakaś sugestia ?
Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 03-10-2017, 20:00
Mam u siebie identycznie, z tym poszarpywaniem silnika, pomimo wyczyszczenia przepustnicy, wymiany uszczelek kolektora dolotowego i przepustnicy, a także cewek i
świec na nowe. Doszedłeś Daarek1986 co za to szarpanie odpowiada?
•
Daarek1986
40
0
6
6
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kamienna Góra
op
(03-10-2017, 20:00)Soul napisał(a): Mam u siebie identycznie, z tym poszarpywaniem silnika, pomimo wyczyszczenia przepustnicy, wymiany uszczelek kolektora dolotowego i przepustnicy, a także cewek i
świec na nowe. Doszedłeś Daarek1986 co za to szarpanie odpowiada? Niestety jeszcze nie. Ale jak tylko rozwiąże ten problem to dam znać co jest przyczyną.
•
adi84
7,174
17
2915
7,202
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 05-10-2017, 12:03
Sprawdźcie dokładnie cewki czy nie zbiera się wilgoć na dole przy świecach, u mnie tak było że jak padał deszcz oring sparciał i wody 50ml w gnieździe świecy.
•
Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 05-10-2017, 13:07
(05-10-2017, 12:03)adi84 napisał(a): Sprawdźcie dokładnie cewki czy nie zbiera się wilgoć na dole przy świecach, u mnie tak było że jak padał deszcz oring sparciał i wody 50ml w gnieździe świecy.
Jak go kupiłem to tak właśnie było jak piszesz adi84, do tego stopnia, że gniazda świec były aż pokryte nalotem z rdzy.
Po czyszczeniu i wymianie cewek, już lepiej, ale poszarpywanie silnika na biegu jałowym zostało. Będę teraz robił płukanie silnika olejem czyszczącym Mitasu Fluid przed zmianą na 5W-40 to może coś tam pomoże..ale obstawiam, że któryś wtryskiwacz leży i kwiczy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2017, 13:07 przez Soul.)
•
adi84
7,174
17
2915
7,202
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 05-10-2017, 14:25
Być może któryś wtrysk. Nie masz LPG więc ciężko to sprawdzić.
•
Daarek1986
40
0
6
6
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kamienna Góra
op
Też kiedyś myślałem, że za te podszarpywanie odpowiedzialne są świece, cewki i być może woda w gniazdach cewek....po czyszczeniu i wymianie dalej to samo. Ale słyszałem że podobno cewki muszą być takie same tzn jednego producenta....ja mam 2 Denso i 2 Beru. A jak kupiłem szczeniaka 90kkm temu to wszystkie były z różnych firm i chodził cicho i równo silnik. Macie jakieś z tym doświadczenie ?
•
Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 09-10-2017, 09:11
Kupiłem nowe cewki, wszystkie cztery sztuki, jak auto wróci od mechanika z wymiany rozrządu i sprzęgła to będę zmieniał i dam znać, czy jest jakaś poprawa w tym temacie. Dodatkowo kupiłem kompletną listwę wraz z wtryskiwaczami i zamierzam czyścić wtryskiwacze stare, to zobaczę ile tam syfu było. Pytanie tylko, czy trzeba programować wtryski po wymianie w K4M 700 czy wystarczy sama fizyczna podmianka? Ktoś coś wie na ten temat?
•
|