szewczykluk
89
0
0
54
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
dąbrowa górnicza
op
Panowie i Panie;),
problemik mam z prawym tylnym kołem - grzeje się przy piaście, po przejechaniu 15 km - bardzo ciepłe jest miejsce w okolicach zaślepki i wokół niej, problem był przed wymiana tarcz i klocków - wymieniłem na snr i trw myślałem że to wina łożysk natomiast nadal się nagrzewa, mechanik zaproponował abym zakupił zacisk - natomiast trochę wysoka cena za niego pytanie czy to faktycznie może być wina zacisku? ponoć był zapieczony
pozdr
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 24-10-2015, 19:12
Zacznij od sprawdzenia łożysk piasty.
Możliwe, że zostały zbyt mocno napięte (za ciasno skręcona piasta).
Ale było by je słychać.
Blokujący się zacisk dość łatwo zdiagnozować samemu - wystarczy podnieść samochód.
Najczęściej wystarczy wymienić skorodowany tłok zacisku + zestaw uszczelnień i osłon.
Czasami trzeba dołożyć nowe prowadniki zacisku.
Cały, nowy, zacisk to ostateczność, choć czasami zdarza się, ze koszt części i robocizny przy naprawie przekroczy cenę nowej części.
Wymiana jak najbardziej wykonalna samodzielnie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• szewczykluk
blazejk
13,767
22
2578
783
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 24-10-2015, 22:12
Sprawdź czy klocki się nie blokują w jarzmie oraz czy jarzmo i zacisk był wyczyszczony przez mechanika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2015, 22:13 przez blazejk.)
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi blazejk za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to blazejk for this post
• szewczykluk
szewczykluk
89
0
0
54
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
dąbrowa górnicza
op
dziekuje,
po pierwsze nadmieniam iż grzało się na starych piastach jak i na nowych więc to chyba nie ich wina;)
jak mam dokładnie sprawdzić ten zacisk? podnieść samochód i sprawdzić czy koło się obraca? czy to będzie obiektywny i sprawdzony sposób by ocenić zacisk i potrzebę jego ewentualnego wymianę?
te wszystkie części które podałeś ko-ma sądzę że właśnie z robocizną przekroczą cenę nowego zacisku czyli około 350 zeta plus 50 zeta wymiana;) poza tym samego tłoka nowego chyba nie dostane????przynajmniej nie widziałem...
blazejk jak to dokładnie sprawdzić??
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 24-10-2015, 22:44
również myślę żę zapieczony zacisk... też tak miałem. A dokładniej to prowadnice zacisku się zapiekają
szewczykluk napisał(a):jak mam dokładnie sprawdzić ten zacisk? podnieść samochód i sprawdzić czy koło się obraca? zgadza się, tak sprawdź
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• szewczykluk
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-10-2015, 07:32
(24-10-2015, 22:36)szewczykluk napisał(a): poza tym samego tłoka nowego chyba nie dostane????przynajmniej nie widziałem...
Tłoczek zacisku plus zestaw uszczelek to części jak najbardziej osiagalne.
Podobnie prowadniki zacisku.
Jako przykład :
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-ty...14898.html
http://allegro.pl/prowadnice-zacisku-st1...36280.html
Jedyny problem, to dobrać części do typu zamontowanego zacisku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 07:37 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• szewczykluk
szewczykluk
89
0
0
54
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
dąbrowa górnicza
op
no i kiszka dziś się przejechałem 30 km i masakra jest gorzej po wymianie tarcz i klockow niż było przed teraz prawe się grzeje do tego stopnia że nawet felgi nie mogę dotknąć i zaczęło się grzać od strony lewej jest wyraźnie ciepłe chodź nie gorące te obracanie się koła powinno być bezproblemowe tzn mam zakręcić i wyczuć opór?
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-10-2015, 12:18
Po podniesieniu samochodu koło ma się obracać praktycznie BEZ żadnego wyczuwalnego oporu i wykonać co najmniej kilka obrotów bez zatrzymania.
Przydało by się przy okazji przyjrzeć, czy aby ręczny odpuszcza do końca. Przy grzaniu sie dwóch kół najczęściej przyczyną jest właśnie ręczny. I najczęściej sytuacja pogarsza się po wymianie klocków na grubsze.
proponuję "ręcznie" zluzować (cofnać) dźwignie ręcznego przy kołach (trzeba się, niestety, położyć na ziemi) i przejechać się bez zaciągania ręcznego. To da jednoznaczną diagnozę.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• szewczykluk
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 25-10-2015, 12:29
kolego jeśli chcesz na szybko to na płaskim spróbuj przepchnąć auto, ale również uważam jak wyżej...
Przy takim grzaniu twierdzę że nie przepchniesz samochodu jeśli to będzie nie odpuszczona linka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• szewczykluk
szewczykluk
89
0
0
54
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
dąbrowa górnicza
op
spróbuje przepchać na płaskim i zobacze czy kręci się koło dam znać
•
|