Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II grzanie się tylnego koła


szewczykluk
Zarejestrowani

op Panowie i Panie;),
problemik mam z prawym tylnym kołem - grzeje się przy piaście, po przejechaniu 15 km - bardzo ciepłe jest miejsce w okolicach zaślepki i wokół niej, problem był przed wymiana tarcz i klocków - wymieniłem na snr i trw myślałem że to wina łożysk natomiast nadal się nagrzewa, mechanik zaproponował abym zakupił zacisk - natomiast trochę wysoka cena za niegoDown pytanie czy to faktycznie może być wina zacisku? ponoć był zapieczony Down
pozdr

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zacznij od sprawdzenia łożysk piasty.
Możliwe, że zostały zbyt mocno napięte (za ciasno skręcona piasta).
Ale było by je słychać.
Blokujący się zacisk dość łatwo zdiagnozować samemu - wystarczy podnieść samochód.
Najczęściej wystarczy wymienić skorodowany tłok zacisku + zestaw uszczelnień i osłon.
Czasami trzeba dołożyć nowe prowadniki zacisku.
Cały, nowy, zacisk to ostateczność, choć czasami zdarza się, ze koszt części i robocizny przy naprawie przekroczy cenę nowej części.
Wymiana jak najbardziej wykonalna samodzielnie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • szewczykluk
blazejk
Specjalisci

Sprawdź czy klocki się nie blokują w jarzmie oraz czy jarzmo i zacisk był wyczyszczony przez mechanika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2015, 22:13 przez blazejk.)

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi blazejk za ten post post:
  • szewczykluk
szewczykluk
Zarejestrowani

op dziekuje,
po pierwsze nadmieniam iż grzało się na starych piastach jak i na nowych więc to chyba nie ich wina;)

jak mam dokładnie sprawdzić ten zacisk? podnieść samochód i sprawdzić czy koło się obraca? czy to będzie obiektywny i sprawdzony sposób by ocenić zacisk i potrzebę jego ewentualnego wymianę?
te wszystkie części które podałeś ko-ma sądzę że właśnie z robocizną przekroczą cenę nowego zacisku czyli około 350 zeta plus 50 zeta wymiana;) poza tym samego tłoka nowego chyba nie dostane????przynajmniej nie widziałem...
blazejk jak to dokładnie sprawdzić??

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

również myślę żę zapieczony zacisk... też tak miałem. A dokładniej to prowadnice zacisku się zapiekają
szewczykluk napisał(a):jak mam dokładnie sprawdzić ten zacisk? podnieść samochód i sprawdzić czy koło się obraca?
zgadza się, tak sprawdź

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • szewczykluk
ko-ma
Zarejestrowani

(24-10-2015, 22:36)szewczykluk napisał(a): poza tym samego tłoka nowego chyba nie dostane????przynajmniej nie widziałem...

Tłoczek zacisku plus zestaw uszczelek to części jak najbardziej osiagalne.
Podobnie prowadniki zacisku.
Jako przykład :
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-ty...14898.html
http://allegro.pl/prowadnice-zacisku-st1...36280.html
Jedyny problem, to dobrać części do typu zamontowanego zacisku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 07:37 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • szewczykluk
szewczykluk
Zarejestrowani

op no i kiszka dziś się przejechałem 30 km i masakra jest gorzej po wymianie tarcz i klockow niż było przedDown teraz prawe się grzeje do tego stopnia że nawet felgi nie mogę dotknąć i zaczęło się grzać od strony lewejDown jest wyraźnie ciepłe chodź nie gorąceDown te obracanie się koła powinno być bezproblemowe tzn mam zakręcić i wyczuć opór?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Po podniesieniu samochodu koło ma się obracać praktycznie BEZ żadnego wyczuwalnego oporu i wykonać co najmniej kilka obrotów bez zatrzymania.
Przydało by się przy okazji przyjrzeć, czy aby ręczny odpuszcza do końca. Przy grzaniu sie dwóch kół najczęściej przyczyną jest właśnie ręczny. I najczęściej sytuacja pogarsza się po wymianie klocków na grubsze.
proponuję "ręcznie" zluzować (cofnać) dźwignie ręcznego przy kołach (trzeba się, niestety, położyć na ziemi) i przejechać się bez zaciągania ręcznego. To da jednoznaczną diagnozę.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • szewczykluk
Mati
Zarejestrowani

kolego jeśli chcesz na szybko to na płaskim spróbuj przepchnąć auto, ale również uważam jak wyżej...
Przy takim grzaniu twierdzę że nie przepchniesz samochodu jeśli to będzie nie odpuszczona linka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • szewczykluk
szewczykluk
Zarejestrowani

op spróbuje przepchać na płaskim i zobacze czy kręci się koło dam znać

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości