Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II zmiana rozstawu śrub


jarpen
Zarejestrowani

op Witajcie. Mam scenica I Fl z 2000 1,6 16 v. Mam kola na 4 śruby, ale Kumpel ma 2 komplety Alu od Audi- jeden na 4(15"), a drugi na 5(17") srub. U mnie od środka śruby do środka kolejnej jest 7 cm.
Wiem, że można kupić dystanse zmieniające ilość i rozstaw śrub. Proszę o radę opinie czy warto kupić, jakie, czy to generalnie daje rade. Za wszystkie opinie Dziękuję Biggrin

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Generalnie koła z grupy VAG z rozstawem śrub 4x100 da się dopasować - trzeba powiększyć (roztoczyć) otwór centrujący.
Wszelkie inne - konieczne dystanse. Ale - tu dodatkowy problem: konieczne jest uwzględnienie grubości dystansu przy dobieraniu ET felgi - inaczej koło wyjdzie za daleko na zewnątrz i cała zabawa na nic.
Bez podania dokładnych parametrów (oznaczeń) felg - nic się nie da doradzić.
Kolejny problem - to cena dobrych dystansów - często nie warto się w to bawić zwłaszcza kiedy za felgi też trzeba zapłacić.
Czasami taniej wychodzi kupić odpowiednie felgi (które zresztą bywają czasami tańsze, jako mało popularne).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op Hej. Dziękuję za odpowiedź. Cena za felgi to akurat najmniejszy problem. W niedzielę będę u kumpla wiec podam oznaczenia. Rozumiem ze mam ich szukać gdzieś na przy rancie felgi?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Czasem na ramieniu, jeśli alu

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A najczęściej są w okolicach otworów pod śruby i otworu centrującego

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

zmiana z 4 śrub na 5 jest nieopłacalna. ponieważ dystans musi być dodatkowo bardzo dobrze wyważony i idealnie zrobiony.
kiedyś też tak chciałem zrobić ponieważ dostałem gratisem felgi aluminiowe. ale koszt dystansów żeby zrobić 5 otworów wtedy wyniósł tyle że kupiłem sobie inne felgi na 4 otwory.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Dlatego też już wspominałem, że sens ma jedynie przeróbka felg o identycznym rozstawie śrub ( 4x100 ) i o odpowiednim ET (trzeba sprawdzić, bo będą ocierać o zaciski) polegająca na roztoczeniu otworu centrującego felgi - ale zrobi to jedynie "kumaty" tokarz warsztatowiec, dysponujący tokarką o dość dużym przelocie nad łożem i dużym uchwytem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

ja kiedyś jak zmieniałem otwór centrujący to na wzór zawiozłem tokarzowi piastę i mi idealnie otwór zrobił.
tylko okazało się że ET 15 nie pasuje za hu--- do Laguny PH I bo trzeba błotniki poszerzać Biggrin

Odpowiedz
Adamsoon
Zarejestrowani

Ja kupiłem auto na stalówkach z zimowymi oponami 185/65 15 i dokupiłem do tego alu. 

Teraz felga 17" 205/45. Profil pomimo tego, że mniejszy o jakieś 31% to już odczuwalny na dziurach i koła łapią nierówności. Trochę ściągają na wybojach, na prostej jednak idealnie się trzymają. 


17" jednak jakby się gubi w aucie,  nie rzuca w oczy, nie są za duże. 18" na profilu 40 to było by chyba juz za duże. 

Do tego jeszcze dystanse 10mm.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

18" na 40 dobrze się jeździ tylko opony XL

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości