Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I RX4 Nie odpala z rozrusznika, bateria choc pełna jakby była rozladowana.


evitaki0505
Kobiety

op Witam, mam problem z odpaleniem auta. Na zapych odpala z kluczyka nie. Od dłuższego czasu był problem z odpalaniem, trzeba było trzymać zapłon przez kilkanaście sekund żeby załapał. Później było coraz gorzej, czasami nie wystarczało akumulatora i trzeba było odpalac na kable. Teraz wcale na kable nie odpala, kreci ale bez siły tak jakby bateria była wyczerpana choć nie jest.  Dodam ze kable od akumatora bardzo sie grzeją, szczególnie ten długi od uziemienia. Bardzo proszę o pomysł od czego zacząć, gdzie szukać problemu. Muszę spróbować poradzić sobie sama gdyż mieszkam w Grecji a tu jest bardzo ciężko o fachowca a jak już znajdę to nawet jeśli wymieni kabelek, skroi mnie ze 200 euro co najmniej.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zaczynamy od czyszczenia i dokręcenia klem na akumulatorze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
evitaki0505
Kobiety

op
(05-11-2017, 12:51)ko-ma napisał(a): Zaczynamy od czyszczenia i dokręcenia klem na akumulatorze.

Dzięki, każda wskazówka jest przydatna, muszę zacząć od najprostrzych rzeczy.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Kolejny etap to sprawdzenie dokręcenia połączeń przewodów prądowych "grubych" akumulator-rozrusznik-alternator oraz "drugiego końca" przewodu łączącego ujemny biegun akumulatora z masą.
Obawiać się jednak należy uszkodzenia rozrusznika - grzanie się przewodów świadczy o znacznym poborze prądu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

W diesla, skoro kręci, to może coś w elektrycznym obwodzie zasilania paliwem? Pompa się nie włącza w trakcie pracy rozrusznika?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
evitaki0505
Kobiety

op
(05-11-2017, 13:47)filozof napisał(a): W diesla, skoro kręci, to może coś w elektrycznym obwodzie zasilania paliwem? Pompa się nie włącza  w trakcie pracy rozrusznika?

Kręci ale bardzo słabo, może zrobi 3 - 4 obroty i brakuje pradu. Pompa wymieniona była 3 miesiące temu.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

To faktycznie warto zacząć od sprawdzenia styków.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
evitaki0505
Kobiety

op Kable wymienilam, ten długi od uziemienia był w środku jakby zweglony. Dalej bez zmian, kreci ale jakby brakowało mu prądu. Teraz zawalcze z wyciagnieciem rozrusznika.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Stawiam na rozrusznik, konkretnie łozyskowanie. Opis objawów to klasyczny przykład wyrobionych tulejek rozrusznika.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
evitaki0505
Kobiety

op
(13-11-2017, 14:28)Lepus napisał(a): Stawiam na rozrusznik, konkretnie łozyskowanie. Opis objawów to klasyczny przykład wyrobionych tulejek rozrusznika.

Trafna diagnoza. Rozrusznik wymieniony a autko śmiga. Bardzo dziękuję za pomoc, zaoszczedzilam sporo euraskow i zszarpanych nerwów. Pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości