Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Świszczenie na zimnym


szczeniakpl
Zarejestrowani

Może zacinająca się geotermia turbiny na zimnym ? jak się rozgrzeje puszcza ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2015, 21:11 przez szczeniakpl.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

kolega ma silnik PB

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
petu
Zarejestrowani

Mam ten sam świst tylko po odpaleniu i tylko jak załączone jest ssanie, po kilkunastu sekundach jak lekko ogrzeje się silnik ssanie zostaje spuszczone i świst ustaje więc nie szukajcie łożysk, rolek i pasków bo to ssanie. Silnik 2.0 16V 136 KM
bartas napisał 30-01-2016, 10:45:
Zgodnie z regulaminem, który zaakceptowałeś pierwszy post powinien znaleźć się w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2016, 10:45 przez bartas.)

Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

Nie chcę zakładać nowego wątku bo ten chyba jest w zasadzie o tym ale u mnie auto na zimnym silniku nie świszczy a bardziej wyje. To wycie zależne jest od obrotów silnika i wraz z ich wzrostem bardziej wyje. W zasadzie to słyszę to bardziej w kabinie jak na zewnątrz czy przy otwartej masce. Może nie jest to uciążliwe bo jak się silnik rozgrzeje to przestaje wyć zresztą to wycie nie jest nieprzyjemne ale martwię się bo wcześniej tego nie miałem. Słyszę to od jakiegoś miesiąca i w sumie tylko rano lub jak jest zimno w trakcie dnia ale po dłuższym postoju np. wyjeżdżając z pracy. To bardziej na jakieś łożysko mi słychać niż świst powietrza. I nie ma różnicy czy stoję czy jadę, czy mam sprzęgło wciśnięte czy nie - po prostu jak dodaję gazu to coś wyje.

Jakieś sugestie?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
moze pasek akcesoriów tak wyje? w sensie lozysko jakiegos urzadzenia napedzanego tym paskiem.. albo i sam pasek bo tez potrafi

Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

(18-10-2016, 12:07)A2-eR11 napisał(a): moze pasek akcesoriów tak wyje? w sensie lozysko jakiegos urzadzenia napedzanego tym paskiem.. albo i sam pasek bo tez potrafi

Rok temu miałem awarię alternatora i łożysko w alternatorze jest nowe oraz pasek też. Co prawda jest tam jeszcze klima i pompa wody na tym pasku ale czy one by tak wyły tylko na zimnym? To wycie to możę za duże słowo - to takie jakby... w ciężarówkach podobni silnik wyje tylko głośniej Biggrin

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
paski w zimnym moga wyc bo sa sztywniejsze i sie guma inaczej uklada... Najlepiej sciagnac pasek i sprawdzic przez chwile co sie dzieje...

Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

(18-10-2016, 13:25)A2-eR11 napisał(a): paski w zimnym moga wyc bo sa sztywniejsze i sie guma inaczej uklada... Najlepiej sciagnac pasek i sprawdzic przez chwile co sie dzieje...

No tak ściągnięcie paska mogłoby dużo wyjaśnić... Ale do tego trzeba nadkole ściągać i takie tam Biggrin
Ale przyszła mi do głowy jedna rzecz. Bo kilka miesięcy temu przy okazji wymiany rury wodnej idącej z bloku silnika mechanik (jedyny wtedy dostępny i chyba nie najwyższych lotów) musiał ściągnąć ten pasek osprzętu. I tak sobie pomyślałem, że może źle go założył na koło od alternatora. Bo pamiętam, że to koło ma chyba 6 rowków, a pasek 5 lub koło 7 a pasek 6 i trzeba go odpowiednio założyć. Tylko nie pamiętam czy na kole od alternatora miał zostać wolny rowek od strony aternatora czy od drugiej strony Biggrin Ktoś mi przypomni?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
to fakt bylo tam tak ze trzeba odsunac pasek o ten jeden rowek i wolny zostawic, bo szorowal o obudowe i sie uszkadzal lacznie z oslonami. Czyli wolny rowek od strony silnika jeden powinien byc

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

Mi też pasek piszczal. Pomogła wymiana . Już jest cisza na zimnym silniku

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości