Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 1,5 dci nie odpala +niskie ciśnienie oleju + choinka na wyświetlaczu+ low batery


kris
Zarejestrowani

op Witam Kolegę . Odpisałem w twoim wątku
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Scenic...umuklatora
U mnie jest identycznie tylko samochód stał z podłączonym aku kilka dni . Może zgubił gdzieś podłączenie .
Faktycznie uruchamiałem go zaraz po włożeniu naładowanego aku do samochodu . Może to jakiś system antykradzieżowy ?
Doszedłem z mechaniorem do tego , że :
- błąd niskie napięcie jest spowodowane tym , że komp testuje napięcie jakie powinno być z alternatora , około 14 V , jak przy uruchomionym silniku , a jest około 12,5 V bo napięcie jest z akumulatora ,
- błąd niskie ciśnienie oleju - też jak przy uruchomionym silniku ,
Czyli komputer nie wie , że silnik nie chodzi , dla niego wszystko jest OK czyli silnik ma chodzić !
Jaki sygnał przerywa IMMO ? Brak zezwolenia IMMO uniemożliwia odpalenie silnika .
Mechanik spróbował odpalić silnik na krótko , zwarł rozrusznik do masy . Rozrusznik kręci , czyli masa do skrzyni biegów jest OK .
Brak reakcji silnika bo paliwa nie podaje ? Może nie idzie sygnał na wtryski?
To już wyższa szkoła jazdy . Nie wiem . Jutro spróbuję z czekaniem po podłączeniu aku do samochodu .
PS .
RobertG -Wysłałem Tobie wiadomość prywatną .

Odpowiedz
kameleon656
Zarejestrowani

Witam miałem taki sam przypadek . Okazało się że klemy nie były dobrze przykręcone . Proponuję sprawdzić ewentualnie podładować akumulator .

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Moim "krótki" jeździ aktualnie synowa.
I też złapała identyczne objawy .
Przywiozłem inny akumulator - okazało się, że jest luźny przewód od klemy ujemnej do masy nadwozia...
Zapalił na swoim akumulatorze...

(11-04-2019, 17:50)kris napisał(a): Witam Kolegę  . Odpisałem w twoim wątku
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Scenic...umuklatora
U mnie jest identycznie tylko samochód stał z podłączonym aku kilka dni . Może zgubił gdzieś podłączenie .
Faktycznie uruchamiałem go zaraz po włożeniu naładowanego aku do samochodu . Może to jakiś system antykradzieżowy ?
Doszedłem z mechaniorem do tego , że :
- błąd niskie napięcie jest spowodowane tym , że komp testuje napięcie jakie powinno być z alternatora , około 14 V , jak przy uruchomionym silniku  , a jest około 12,5 V bo napięcie jest z akumulatora ,
- błąd niskie ciśnienie oleju - też jak przy uruchomionym silniku ,
Czyli komputer nie wie , że silnik nie chodzi , dla niego wszystko jest OK czyli silnik ma chodzić !
Jaki sygnał przerywa IMMO ? Brak zezwolenia IMMO uniemożliwia odpalenie silnika .
Mechanik spróbował odpalić silnik na krótko , zwarł rozrusznik do masy . Rozrusznik kręci , czyli masa do skrzyni biegów jest OK .
Brak reakcji silnika bo paliwa nie podaje ? Może nie idzie sygnał na wtryski?
To już wyższa szkoła jazdy . Nie wiem . Jutro spróbuję z czekaniem po podłączeniu aku do samochodu .
PS .
RobertG -Wysłałem Tobie wiadomość prywatną .

To nie tak. muszą być spełnione WSZYSTKIE warunki rozruchu silnika. Nie tylko zakręcenie rozrusznikiem (to nie gaźnikowy Polonez!).
System rozpoznał zbyt duży SPADEK napięcia przy próbie rozruchu - i nie podał paliwa na wtryski.
Do skutku podmieniać baterie, aż założycie taką która spełni wymagania wartości napięcia zasilania modułów podczas rozruchu.
Podpięcie na kable może byc nieskuteczne - zbyt małe przekroje przewodów także spowodują znaczący spadek napięcia zasilającego.
Za to skuteczny może być solidny prostownik z rozruchem. Ale, jak napisałem, solidny.
Włączenie wentylatora to mechanizm ochronny silnika. Podobnie komunikat o niskim ciśnieniu oleju i niskim napięciu zasilania.
Sprawdzono w praktyce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2021, 19:29 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości