op
Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Z góry chcę zaznaczyć, że przed założeniem NOWEGO TEMATU szukałem i czytałem dużo na ten temat. ...i sporo się już dowiedziałem jednak nie na tyle aby rozwiązać mój problem.
RENAULT SCENIC II ph I
2004
1.9dCi 120
Poniżej Opis problemu:
Kupiłem uszkodzony samochód, wstępnie uszczelka pod głowicą ale...tym zajmę się później. Okazało się, że auto dosłownie po przejechaniu 500m zaczęło szarpać i zgasło (mnóstwo komunikatów). Po próbie ponownego uruchomienia przejechane 100m i koniec. Zgasł na dobre ... nie odpalił już wcale. Komunikat ELECTRONIC FAULT + SERVICE. Brak wspomagania kierownicy (oczywiście zapłon włączony).
Najważniejsze to brak możliwości połączenia się CLIP'em z: Modułem silnika, Wspomagania kierownicy i chyba ABS.
Przy próbie rozruchu:
Rozrusznik nie kręci, kontrolka IMMO ciągle mruga (bez żadnej reakcji). Niby zapłon włączony ale nie do końca. (Posiadam dwie karty z systemem HF, na obu to samo). Próba rozruchu na hamulcu lub sprzęgle (te same objawy) tylko po puszczeniu któregoś z potencjometrów załącza się dopiero Climatronic oraz prawa strona licznika. Przystąpiłem zatem do działań...
Sprawdzone: Bezpieczniki (Wszystkie, te na Aku też) - Są Okey, Rozrusznik (na krótko) - Jest Okey, Wiązka kabli częściowo też (znalezione ślady wcześniejszych napraw kabli i elektroniki) - Poprawione jest Okey.
Moduł UPC (skrzynka bezpieczników) był kiedyś w naprawie (pozrywane plomby).UPC rozebrany (chyba był zalany, widać ślady ingerencji wody). Zamieniony na drugi 1000% sprawny z innego auta (mam parę Renault'ów) Poziom wyposażenia N2 taki sam.
Po wymianie UPC jest progres bo teraz po zamianie piszczy dwa razy, Świeci STOP oraz komunikaty LOW OIL PRESURE, LOW BATERY a kontrolka IMMO świeci się ciągle i mało tego załącza się wentylator na max. obroty. Oczywiście auto nadal nie kręci. Nie wiem o co już chodzi, mam rozebrane pół auta i nic nie widać.
Myślałem o blokadzie kierownicy ale ona jest Okey, bo działa bez zarzutów.
Proszę was o pomoc.
W czym tkwi problem?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Z góry chcę zaznaczyć, że przed założeniem NOWEGO TEMATU szukałem i czytałem dużo na ten temat. ...i sporo się już dowiedziałem jednak nie na tyle aby rozwiązać mój problem.
RENAULT SCENIC II ph I
2004
1.9dCi 120
Poniżej Opis problemu:
Kupiłem uszkodzony samochód, wstępnie uszczelka pod głowicą ale...tym zajmę się później. Okazało się, że auto dosłownie po przejechaniu 500m zaczęło szarpać i zgasło (mnóstwo komunikatów). Po próbie ponownego uruchomienia przejechane 100m i koniec. Zgasł na dobre ... nie odpalił już wcale. Komunikat ELECTRONIC FAULT + SERVICE. Brak wspomagania kierownicy (oczywiście zapłon włączony).
Najważniejsze to brak możliwości połączenia się CLIP'em z: Modułem silnika, Wspomagania kierownicy i chyba ABS.
Przy próbie rozruchu:
Rozrusznik nie kręci, kontrolka IMMO ciągle mruga (bez żadnej reakcji). Niby zapłon włączony ale nie do końca. (Posiadam dwie karty z systemem HF, na obu to samo). Próba rozruchu na hamulcu lub sprzęgle (te same objawy) tylko po puszczeniu któregoś z potencjometrów załącza się dopiero Climatronic oraz prawa strona licznika. Przystąpiłem zatem do działań...
Sprawdzone: Bezpieczniki (Wszystkie, te na Aku też) - Są Okey, Rozrusznik (na krótko) - Jest Okey, Wiązka kabli częściowo też (znalezione ślady wcześniejszych napraw kabli i elektroniki) - Poprawione jest Okey.
Moduł UPC (skrzynka bezpieczników) był kiedyś w naprawie (pozrywane plomby).UPC rozebrany (chyba był zalany, widać ślady ingerencji wody). Zamieniony na drugi 1000% sprawny z innego auta (mam parę Renault'ów) Poziom wyposażenia N2 taki sam.
Po wymianie UPC jest progres bo teraz po zamianie piszczy dwa razy, Świeci STOP oraz komunikaty LOW OIL PRESURE, LOW BATERY a kontrolka IMMO świeci się ciągle i mało tego załącza się wentylator na max. obroty. Oczywiście auto nadal nie kręci. Nie wiem o co już chodzi, mam rozebrane pół auta i nic nie widać.
Myślałem o blokadzie kierownicy ale ona jest Okey, bo działa bez zarzutów.
Proszę was o pomoc.
W czym tkwi problem?
Ma ktoś jakiś pomysł?