Proszę o pomoc
SCENIC II PH I Błąd ręcznego i pali się kontrolka
op
Witam wszystkich kolegów i koleżanki,mam mały problem z komunikatem BRAKING FAULT FAULT i pali się kontrolka stop od ręcznego. Wszyscy na różnych forach pisali o dolaniu płynu dot -4 ,ale u mnie jest pod sam kurek. Nie mam pojęcia co można z tym zrobić. Hamulce działają dobrze,a komunikat się pali i nie można sprawdzić nawet przebiegu i spalania
Proszę o pomoc
Miałem tak samo kiedyś. U mnie winna była zgnita kostka R2 pod siedzeniem kierowcy. Zanim poprawiłem kostkę, to żeby komunikat z błędem mi nie wyskakiwał i dało się zobaczyć między innymi przebieg to komputerem w konfiguracji samochodu ustawiłem brak elektrycznego hamulca ręcznego. Komunikat z błędem już nie wyskakiwał ale ręczny działał.
op
To znaczy ja mam ręczny manualny,ale dziękuję za podpowiedź rozbiórek koło ręcznego i poszukam czujnika. Może to za działa
Pozdrawiam Podłącze obd 2 sprawdzę czy jakieś błędy pokaże ,z góry dziękuję (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2023, 05:42 przez ArturR87.)
op
Witam ponownie,po usunięciu błędów z OBD2 oczywiście komunikaty zgasły.Ale nie działa przez jakiś moment licznik prędkości,po przejechaniu paru metrów znowu pojawiają się komunikat o uszkodzonym układzie hamulcowym i kontrolka Stop wraz z zaciągniętym ręcznym. Nie wiem co to jest,mechanik mi wymyśla że licznik albo manetka,ale ja wiem że to na ile to. Kiedy ruszałem wężem pod ciśnienia od hamulców zaczął uciekać powietrze. Może wina jest modułu podciśnienia ???
No to masz odpowiedź. Jak masz nieszczelność na wężu to go wymień. U mnie podobnie, tylko że błąd na desce pojawia się w losowych momentach i zaraz gaśnie. Hamulce działają normalnie. Kilka dni temu nie mogłem zahamować, pedał twardy jak skała, teraz jest ok. Może mamy ten sam problem ?
W dieslu za podciśnienie odpowiada pompka, po prawej stronie silnika, od niej idzie wąż do serwa i dalej trójnikiem do turbiny. Cytat:Kiedy ruszałem wężem pod ciśnienia od hamulców zaczął uciekać powietrze. Dzięki za podpowiedź ;), nie pomyślałem żeby poruszać wężem na odpalonym silniku. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2023, 06:12 przez noise.)
Jednak problem dalej występuje, auto było u mechanika, sprawdził podciśnienie, węże, pompkę i wszystko niby jest ok. Kilka dni po odbiorze auta znowu pojawił się ten problem, zauważyłem również że jak wciskam hamulec słychać syczenie. Poszukałem, poczytałem, zamówiłem nowe serwo. Jutro odbieram, jak pogoda pozwoli to wymienie.
(24-01-2023, 23:35)ArturR87 napisał(a): po usunięciu błędów z OBD2Podzielisz się może z nami, jakie to były błędy? Bo one nie są po to, żeby je usuwać, tylko żeby odczytać i wspomagać się nimi przy diagnozie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2023, 19:06 przez Proxima.)
op
No kochani nie pisałem od razu ale jakoś mi wyleciało z głowy. Chcę się podzielić co było u mnie przyczyną zapalającego się kontrolki stop i od zaciągniętego ręcznego,oraz komunikatu uszkodzonego układu hamowania.Był uszkodzony komutator od alternatora,co powodowało brakiem napięcia. Tylko dziwne dla mnie było to że dopiero później pojawił się błąd alternatora,a nie od razu.Oczywiście miałem drugi alternator i podmieniłem go i wszystko naprawione
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości