Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Bledy komputera


jarzynek13
Zarejestrowani

op Witam.
Jestem swiezym posiadaczem scenica 2 1,9dci 2003r.
Moj problem a w sumie "jego brak pojawil sie po podpieciu sie do komputera".
Auto sprawne,przyspiesza,skreca,hamuje,elektronika dziala,
na desce nie pokazuje zadnych bledow.doslownie nic sie nie dzieje.
Podpinamy komputer i masa bledow!?
O co tu chodzi??
zalaczam fotki  ze wskazan.

Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

(15-05-2019, 20:38)jarzynek13 napisał(a): Podpinamy komputer
jaki komputer?


Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Nie widać foto na tapatalk

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
jarzynek13
Zarejestrowani

op Nie moge zalaczyc zdjec.jaki jest rozmiar zalacznika?

fot1[attachment=18194]

fot2

fot3
pio555 napisał 15-05-2019, 21:01:
dodaj fotki przez np zmniejszacz.pl

Załączone pliki

Miniatury
                                               

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2019, 21:10 przez jarzynek13.)

Odpowiedz
jarzynek13
Zarejestrowani

op
(15-05-2019, 20:39)pio555 napisał(a):
(15-05-2019, 20:38)jarzynek13 napisał(a): Podpinamy komputer
jaki komputer?

Niemam pojecia.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jaki by to nie był komputer z jakim bądź oprogramowaniem diagnostycznym i z jakąkolwiek kompatybilną sondą diagnostyczną - aby cokolwiek powiedzieć - należy najpierw usunąć stare błędy, pojeździć i zobaczyć czy i co się zapisało.
Rzuciłem okiem tylko na kilka ekranów - wygląda na ślady po solidnym grzebaniu w samochodzie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebujecie "podpięcia" - mam MPM-COM + MaxiEcu - i niejakie pojęcie o interpretacji błędów oraz trochę wiedzy o programowaniu modułów "dwójki". Zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz
jarzynek13
Zarejestrowani

op
(16-05-2019, 16:57)ko-ma napisał(a): Jaki by to nie był komputer z jakim bądź oprogramowaniem diagnostycznym i z jakąkolwiek kompatybilną sondą diagnostyczną - aby cokolwiek powiedzieć - należy najpierw usunąć stare błędy, pojeździć i zobaczyć czy i co się zapisało.
Rzuciłem okiem tylko na kilka ekranów - wygląda na ślady po solidnym grzebaniu w samochodzie.

nie mozna wykasowac tylko 3 bledow z silnika DF055 ,DF038 ,DF025

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Może to też wyglądać na totalnie niekompatybilny interfejs - tak czy siak samo odczytanie błędów nic nie daje bo jak kolega wyżej zauważa, część z nich a nawet wszystkie mogą być zapisane z przeszłości. I nie należy całkiem wierzyć w to co pokazuje, chyba że to dedykowany clip (chociaż też mogą występować błędy magistrali itp)

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
jarzynek13
Zarejestrowani

op Napewno nie byl to clip.
Ale tak jak pisalem na poczatku.w aucie wszysstko dziala.
Zadnej choinki na desce.ale zdziwil mnie wysyp bledow.
Pojezdzimy zobaczymy.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Z opisów trzech wspomnianych dwa są w miarę jasne: przeładowanie turbosprężarki, oraz błąd wstępnego podgrzewania świec.
Przynajmniej jeden z nich powinien dać się skasować. Oczywiście, o ile nie ma zwarć/przerw w wiązkach przewodów, czy błędów w zasilaniu (np. akumulator w złym stanie - Scenic II ma bardzo wysokie wymagania odnośnie jakości i stanu akumulatora).
No i pod warunkiem, że ten interface nie pokazuje bzdur - czego także wykluczyć nie można.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebujecie "podpięcia" - mam MPM-COM + MaxiEcu - i niejakie pojęcie o interpretacji błędów oraz trochę wiedzy o programowaniu modułów "dwójki". Zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości