Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Blokujące się tylne lewe koło


Piekarelk
Zarejestrowani

op [color=rgba(0, 0, 0, 0)]Witam,[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0)]Mam problem z blokującym się tylnym lewym hamulcem.Zacisk ,jarzmo,linki ręcznego ,przewód elastyczny i metalowy co idzie w stronę pompy wszystko nowe! I dalej to samo. Pompa ABSu pada i nie cofa dobrze płynu hamulcowego?? [Obrazek: 1f615.png] Dla mnie to wygląda na słabo cofający [/color]się[color=rgba(0, 0, 0, 0)] zacisk. 3 koła są zimne a te jedne robi [/color]się[color=rgba(0, 0, 0, 0)] ciepłe.[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0)]Auto Grand Scenic II 1.9dCi[/color]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2021, 09:22 przez Piekarelk.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A czy na pewno problem tkwi w hamulcach?
A nie np. w uszkodzonym łożysku tylnej piasty (przerabiałem temat, w odróżnieniu od przodu - dość trudne do zdiagnozowania).
Jest metoda - w obu tylnych zaciskach wcisnąć tłoki, złożyć wszystko do kupy i ocenić opory ruchu obu kół.
Najprościej wjechać na rolki.
Jest jeden problem: nie każdy ma możliwość majstrowania na kanale w stacji diagnostycznej...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Miałem podobny problem, czyściłem składałem wszystko kilka razy. Okazała się winna druga strona która wogole nie hamowała. Dlatego jedna robiła się cieplejsza bo ona działała. Wjechał bym na rolki i sprawdził siłę hamulców pomiędzy strona a strona

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Piekarelk
Zarejestrowani

op Z dwa lata temu wymieniałem tarcze z klockami tył. Byłem na ścieżce diagnostycznej i hamulce ok na obu kołach, opory toczenia i tu zdziwienie z tej strony co blokuje opory były niższe niż z prawej strony gdzie nic się nie blokuje. Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówi że jedna sekcja w pompie ABSu siedzi.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Jeżeli mechanik tak twierdzi, to niech wymienia.
Tylko pytanie kto poniesione pompy koszty jeżeli diagnoza nie jest prawidłowa?

obliczone na lukakatorze

Thumbup
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A w ogóle ktoś spojrzał do zapisanych błędów i je zinterpretował?
Zacznij od tego, przy braku wyników - od rzeczy najprostszych.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Piekarelk
Zarejestrowani

op Witam,
Przyczyną było lewe koło po nie całym roku użytkowania nowego zacisku zatarła się ośka od ręcznego i ręczny słabo odbijał. A prawe koło zacisk w ogóle nie działał - zestaw naprawczy plus nowy tłoczek i wszystko wróciło do normy.
Dzięki i pozdr

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2021, 22:20 przez Piekarelk.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości