Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Charakterystyka pracy sprzēgła i pedału gazu


Jacko
Zarejestrowani

op Dotyczy scenica 2, 77000, z 2004, 1,6 benzyna.
Mam pytanie czy charakterystyka współdziałania układu sprzęgło - pedał gazu jest zależna od wybranego biegu.
Mianowicie rzadko zdarza mi się płynnie ruszyć. Pedał gazu lekki jak piórko, sprzęgło bierze wysoko i ma bardzo krótki skok. I tak jest przy ruszaniu( do przodu).
Ale jak wrzucam wsteczny i cofam czy jadę do tyłu, to inna bajka. Pedał gazu ma przewidywalny opór, sprzegł bierze normalnie i ma dłuższy skok.Jest tak jak być powinno. Skąd taka różnica w charakterystyce, czy działa tu elektronika ?
Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2017, 18:44 przez Jacko.)

Odpowiedz
Jacko
Zarejestrowani

op
(17-09-2017, 16:58)Jacko napisał(a): Dotyczy scenica 2, 77000, z 2004, 1,6 benzyna.
Mam pytanie czy charakterystyka współdziałania układu sprzęgło - pedał gazu jest zależna od wybranego biegu.
Mianowicie rzadko zdarza mi się płynnie ruszyć. Pedał gazu lekki jak piórko, sprzęgło bierze wysoko i ma bardzo krótki skok. I tak jest przy ruszaniu( do przodu).
Ale jak wrzucam wsteczny i cofam czy jadę do tyłu, to inna bajka. Pedał gazu ma przewidywalny opór, sprzegł bierze normalnie i ma dłuższy skok.Jest tak jak być powinno. Skąd taka różnica w charakterystyce, czy działa tu elektronika ?
Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2017, 18:43 przez Jacko.)

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Masz jakąś wiedzę, na temat tego kiedy było sprzęgło wymieniane? Może to już jego bliski koniec?

Odpowiedz
Jacko
Zarejestrowani

op Scenic ma przebieg 77000. Mechanik specjalizujący sie w renówkach twierdzi, ze sprzęgło jest ok.
Gdyby sprzęgło było walnięte, to jazda do przodu i do tyłu byłaby odczuwalna tak samo.
W moim przypadku cały układ sprzegło i pedał gazu na wstecznym pracuje zupełnie odmiennie niż przy jeździe do przodu.
Jest to mój pierwszy samochöd na multiplexie i dosyć rozbudowanej elektronice i nie wiem czy zmiany powoduje inne przełożenie biegu wstecznego czy działa tu elektronika.
Czy tylko ja to obserwyje czy przypadek jest powtarzalny.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Jeździłem dieslem i benzyną w Scenicu II i nie zauważyłem nigdy takiego objawu, o którym mówisz. nie obraź się też, ale nie wydaję mi się, żeby przebieg był rzeczywisty.

Odpowiedz
Adolvo
Zarejestrowani

mam podobny objaw.. 
z tym że nie zwróciłem uwagi na różnicę przy jeździe do tyłu.. 

ze świateł bardzo ciężko wystartować płynnie, 
tzn. rusza ładnie i po chwili następuje "zduszenie" auta, 
po czym dalej jest już wszystko w porządku.. 

jedyna szansa na start bez "żabki" to ruszanie agresywnie z wysokich obrotów.. 

podejrzewam jeszcze poduszkę przy skrzyni / silniku..

Ottoman 1.6 + MV632 1.4 LPG
Odpowiedz
Jacko
Zarejestrowani

op Scenic dokładnie sprawdzony, obejrzałem niemiecki tuv, sprawdziłem w serwisie reno, dokładnie sprawdzony miernikiem lakieru.
Nie było się do czego przyczepić. Środek jasny bez uwag, wytarty uchwyt od kierowcy, gałka i mieszek zmiany biegów.
Wracając do różnej reakcji pracy sprzęgła i pedału gazu, po zakupie scenic był na szerokim przeglądzie i wszystkie elementy typu poduszki, płyny, klocki, el. Zawieszenia były sprawdzone bądź wymienione i nie powinny  mieć wpływu.

Odpowiedz
kamilN
Zarejestrowani

A czy wciskaniu gazu bardzo delikatnie zamiast obroty rosnąć , silnik nie przygasa ? U mnie tak jest trzeba go nieco mocniej wcisnąć odrazy inacZej się dusi . Te szukam przyczyny !

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

odpowiedziałeś na posta kolegi z września 20117.r Biggrin

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
kamilN
Zarejestrowani

(11-02-2018, 17:08)scrabi83 napisał(a): odpowiedziałeś na posta kolegi z września 20117.r Biggrin

Żeby śmietnika nie robić Biggrin może coś w temacie ruszyło Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości