Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym


Janusz Bogusławski
Zarejestrowani

op Witam. Posiadam Scenica 1.5dci. 2004 rok. W połowie lipca jadąc w trasie pojawił mi się komunikat sprawdź wtryski i samochód stracił część mocy. Po chwili komunikat zgasł i przez miesiąc się nie pojawił. Teraz wyskakuje coraz częściej. Ale na moment i za chwilę jest wszystko ok. Byłem u mechanika i po diagnozie komputerowej wyszedł błąd czujnika ciśnienia w kolektorze kolorowym(Stały wysoki poziom). Mechanik stwierdził że może cała turbina może być do roboty. Albo tylko czujnik. Ja podłączyłem kostkę i zauważyłem że pomiar ciśnienia na czujniku jest wysoki(250kpa)i utrzymuje się przez chwile mimo że ja nie wciskam gazu. Wymieniać czujnik?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A może gdzieś przetarta wiązka i zwarcie na przewodach? Jak odepniesz kostkę to co pokazuje?

Odpowiedz
Janusz Bogusławski
Zarejestrowani

op Kostki od czujnika jeszcze nie odpinałem.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. Czy w ogóle dokonano odczytu wartości ciśnienia w kolektorze mierzonego przez ten czujnik?
2 Jeśli tak - jaka jest wartość mierzona i jak zmienia się wraz z obciążaniem silnika ( np. od wartości ciśnienia atmosferycznego do jakiej wysokości), czy np. jest stała?
Generalnie - stała wartość ciśnienia w kolektorze odczytywana przez czujnik świadczy z reguły o uszkodzeniu czujnika. Z turbosprężarką na tym etapie nie wiązał bym tego wcale, zwłaszcza, jeśli wartość ciśnienia się nie zmienia. Mechanicy często wciskaja ciemnotę dot. turbosprężarki, zwłaszcza, gdy znają rzeczywistą przyczynę usterki; roboty na 10 minut, przetrzymanie auta przez dwa dni i skasowanie konkretnych pieniędzy. Warto samemu spróbować zdiagnozować i usunąć usterkę.
Czujnik podmienić na sprawny, może być używany (sprawdzić po wymianie wartość parametry mierzonego), czujniki używane są tanie i zazwyczaj bywają sprawne.
Wymiana prosta i szybka. Odpinać czujnika nie warto - wygenerujesz jedynie dodatkowy błąd, odłączenie niczego nie wyjaśni ani nie uzdrowi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2017, 17:06 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • szwagier26




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości