Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Electronic fault+ steering fault+ stop scenic 2


vitia
Zarejestrowani

Jeśli dobrze rozumiem, chcesz zamienić blokadę kierownicy? Z tego co się orientuję, jest to możliwe dopiero po wyczyszczeniu pamięci. Tam się przypisuje vin, blokada działa jako immobiliser.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Uściślając - fakt, nie da się wprost podmienić modułu pochodzącego z innego pojazdu.
Natomiast moduł fabrycznie nowy, lub używany, ale z wyzerowaną zawartością (wyczyszczony)
- wystarczy podłączyć wtyczkę i przy pierwszym uruchomieniu moduł sam dopisze się do samochodu.
Proszę pamiętać - ważne - że zespół blokady kierownicy można zdemontować jedynie wtedy, gdy
jest on otwarty (odblokowany) i można swobodnie obracać kierownicą.
Próba odkręcenia śruby mocującej (lewy gwint) przy zatrzaśniętej blokadzie spowoduje zablokowanie jej przez specjalnie profilowany ząb -
zazwyczaj wówczas pozostaje jej mechaniczne rozwalenie np. poprzez rozwiercenie korpusu, co zajmuje w praktyce kilka godzin.
Przerabiane w praktyce na przedliftowym grandzie (udało się).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

No właśnie mam ten sam problem.
Tzn, nie można załączyć stacyjki bez uruchomienia auta.

Jak odpalę auto, to nie można wyczyścić błędów interfejsem, ponieważ silnik pracuje.

Stało się tak po uszkodzeniu blokady kierownicy,
Udało się ją zdemontować na szczęście i usunąć ten bolec ze sprężynką, i odpalić auto, ale 
właśnie nie daje się "załączyć stacyjka".

Dodatkowa zniknął tempomat

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

(09-02-2023, 10:48)Dariusz Kowalewski napisał(a): Siemanko,

Mam problem jak w temacie.
Stało się to nagle beż żądnych objaw mających coś stwierdzić.
Samochód odpala normalnie natomiast przy wyłączaniu nie ma charakterystycznego pyknięcia.
Nie ma wspomagania po włączeniu, zainstalowany jest również gaz i on również się nie włącza. Jest również problem ze niestety nie mogę włączyć samego zapłonu bez odpalania i jedyne sprawdzanie błędów jest na odpalonym silniku.
Na komputerze jedyny błąd jest sonda ale to przez pęknięty kolektor.
Proszę o informację czy ktoś miał taki problem i co to było?
Dodam że wymieniłem skrzynkę upc koło silnika i błąd jest nadal.
Samochód scenic 2 1.6 16v
Żeby włączyć sam zapłon spróbuj tak :
włączasz bieg, wciskasz pedał hamulca (ale tylko hamulca) i guzik "startu"
Powinien załączyć zapłon bez uruchomienia silnika a na wyświetlaczu powinien byc napis "wrzuć luz"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2023, 19:28 przez wleniu.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości