Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Elektryczna nagrzewnica


RobercikN
Zarejestrowani

Co może być, jednego dnia było ok a następnego czyli wczoraj nie ma ciepłego powietrza nawet po nagrzaniu silnika Sad przekaźnik cyka od grzałki, nawiew działa na każdym biegu

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Spaliła się grzałka?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Nawet po nagrzaniu ? Silniczek sterowania klapami powietrza. Nie terkotał CI ostatnio ?

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(18-01-2017, 12:41)filozof napisał(a): Spaliła się grzałka?
grzałka wspomaga grzanie auta, ale jak silnik ciepły to powinno być ciepło w aucie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Patrz, nie przeczytałem, że nawet na ciepłym silniku...
A płyn w nagrzewnicy jest?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

Hej,
ja też zaczynam się zastanawiać, czy z moim układem ogrzewania i klapami jest wszystko w porządku. Pisałem wcześniej, że nie słyszę cykania przekaźników i że grzałki się nie załączają. Ostatnio było trochę cieplej (okolice -2C do 0C) i grzanie się poprawiło. Zadowolony uznałem, że aku się doładował (byłem w paru trasach) i będzie ok. Okazuje się, że problem występuje dalej i chyba jest zależny od ustawienia pokręteł. Wiem, że muszą być spełnione odpowiednie warunki żeby grzałka wystartowała, mianowicie otwarty obieg, maks grzanie, nawiew na szybę i temperatura zewnętrzna, a opornikami grzejnymi steruje moduł zespolony.

Po raz pierwszy ruszyłem pokrętłem od obiegu zamkniętego / otwartego i okazuje się, że ma opór. Przy jego zamykaniu jakby nie domykał się do końca, a przy otwieraniu blokuje się w położeniu 3/4 i trzeba cofnąć pokrętło i przekręcić jeszcze raz do pozycji otwartej - wtedy idzie. Podczas czyszczenia podszybia pamiętam, że klapka była otwarta w 100%, czy się zamyka do końca nie wiem, muszę sprawdzić. Przy regulacji ciepłe - zimne po podkręceniu na maksymalne ciepło słyszę pracującą przepustnicę, jednak ma jakby 2 sekundowe opóźnienie, tzn. jak zwiększę ciepło do maksimum i puszczę pokrętło to po 2 sekundach słyszę jakby domknięcie klapki (ciężko to opisać).

Czy powyższe może mieć wpływ na start grzałek ? Zastanawiam się czy nie skopsałem czegoś po demontowaniu panelu sterowania ale są tam linki (sprawdzałem w sam naprawiam i jest informacja o połączeniu mechanicznym z regulatorem) i ich nie ruszałem, a pokrętła wróciły na swoje miejsce po naprawie opornicy.

Eh, mrozów ciąg dalszy, a ja walczę z ogrzewaniem. Na szczęście po rozgrzaniu autka jest cieplutko, więc nie mogę narzekać...

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
Grzałki powinny grzac w obiegu otwartym i zamknietym takze jesli zajdzie taka potrzeba. Klimatronic wrecz w duzy mroz sam odcina zewnetrzny obieg zeby grzac tylko powietrze ze srodka i podnosic temp szybciej w kabinie. Pozniej obieg jest otwierany. W manualnych tez to nie powinno byc zalezne akurat. Czy otwarte czy zamkniete to grzalki powinny sie wlaczyc i grzac jesli jest wszystko ok z nimi.

Odpowiedz
Petr26
Zarejestrowani

Czy "brak" przy "Typ grzałek" oznacza że w moim Scenicu nie występują grzałki? Skurczybyk w ogóle nie grzeje mi wnętrza jeżdżąc po mieście, dopiero po przejechaniu około 15 kilometrów w środku zaczyna się robić ciepło. Przy 4 kreskach to już chyba powinno być cieplutko? O odmrożeniu szyby mogę zapomnieć, przejadę po mieście 6 kilometrów i ledwo na niej widać że coś grzeje. Termostat wymieniony na nowy, nie pomogło. Klimatronik. Jakieś sugestie? :/

[Obrazek: 4zYv9DCg.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017, 17:22 przez Petr26.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(24-01-2017, 17:21)Petr26 napisał(a): Przy 4 kreskach to już chyba powinno być cieplutko?
nawet bez grzałek powinieneś już mieć cieplutko w aucie

(24-01-2017, 17:21)Petr26 napisał(a): Jakieś sugestie? :/
skoro silnik i płyn ciepły, to i nagrzewnica powinna to ciepła przekazać do środka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017, 17:25 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Zapowietrzony uklad?

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości