SCENIC II PH I Elektryczna nagrzewnica


RobercikN
Zarejestrowani

Co może być, jednego dnia było ok a następnego czyli wczoraj nie ma ciepłego powietrza nawet po nagrzaniu silnika Sad przekaźnik cyka od grzałki, nawiew działa na każdym biegu

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Spaliła się grzałka?

[Obrazek: icon4.png]
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
A Yanosikowa sygnaturka mnie wkurza :/
Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Nawet po nagrzaniu ? Silniczek sterowania klapami powietrza. Nie terkotał CI ostatnio ?

Renault CLIP
Kodowanie kart i kluczyków SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV
Ustawienia :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS

***
IV Ogólnopolski Zlot Miłośników Renault Scenic Rockon  Szczegóły <---
Odpowiedz
Mati
Moderatorzy

(18-01-2017, 12:41)filozof napisał(a): Spaliła się grzałka?
grzałka wspomaga grzanie auta, ale jak silnik ciepły to powinno być ciepło w aucie

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Patrz, nie przeczytałem, że nawet na ciepłym silniku...
A płyn w nagrzewnicy jest?

[Obrazek: icon4.png]
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
A Yanosikowa sygnaturka mnie wkurza :/
Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

Hej,
ja też zaczynam się zastanawiać, czy z moim układem ogrzewania i klapami jest wszystko w porządku. Pisałem wcześniej, że nie słyszę cykania przekaźników i że grzałki się nie załączają. Ostatnio było trochę cieplej (okolice -2C do 0C) i grzanie się poprawiło. Zadowolony uznałem, że aku się doładował (byłem w paru trasach) i będzie ok. Okazuje się, że problem występuje dalej i chyba jest zależny od ustawienia pokręteł. Wiem, że muszą być spełnione odpowiednie warunki żeby grzałka wystartowała, mianowicie otwarty obieg, maks grzanie, nawiew na szybę i temperatura zewnętrzna, a opornikami grzejnymi steruje moduł zespolony.

Po raz pierwszy ruszyłem pokrętłem od obiegu zamkniętego / otwartego i okazuje się, że ma opór. Przy jego zamykaniu jakby nie domykał się do końca, a przy otwieraniu blokuje się w położeniu 3/4 i trzeba cofnąć pokrętło i przekręcić jeszcze raz do pozycji otwartej - wtedy idzie. Podczas czyszczenia podszybia pamiętam, że klapka była otwarta w 100%, czy się zamyka do końca nie wiem, muszę sprawdzić. Przy regulacji ciepłe - zimne po podkręceniu na maksymalne ciepło słyszę pracującą przepustnicę, jednak ma jakby 2 sekundowe opóźnienie, tzn. jak zwiększę ciepło do maksimum i puszczę pokrętło to po 2 sekundach słyszę jakby domknięcie klapki (ciężko to opisać).

Czy powyższe może mieć wpływ na start grzałek ? Zastanawiam się czy nie skopsałem czegoś po demontowaniu panelu sterowania ale są tam linki (sprawdzałem w sam naprawiam i jest informacja o połączeniu mechanicznym z regulatorem) i ich nie ruszałem, a pokrętła wróciły na swoje miejsce po naprawie opornicy.

Eh, mrozów ciąg dalszy, a ja walczę z ogrzewaniem. Na szczęście po rozgrzaniu autka jest cieplutko, więc nie mogę narzekać...

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Grzałki powinny grzac w obiegu otwartym i zamknietym takze jesli zajdzie taka potrzeba. Klimatronic wrecz w duzy mroz sam odcina zewnetrzny obieg zeby grzac tylko powietrze ze srodka i podnosic temp szybciej w kabinie. Pozniej obieg jest otwierany. W manualnych tez to nie powinno byc zalezne akurat. Czy otwarte czy zamkniete to grzalki powinny sie wlaczyc i grzac jesli jest wszystko ok z nimi.

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości