Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I GS - Hamulce tył.


Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

op Czy w hamulcach tylnych w Grand Scenicu (2004) powinna być jakaś sprężyna, która "odciąga" ręczny?

U mnie takich nie ma a patrzę w internecie na nowe zaciski i one taką sprężynę posiadają.
Druga kwestia dotyczy pękniętej osłony tłoczka - chodzi o tę gumę.
Czy jestem zmuszony kupić cały zacisk z tłoczkiem czy można to załatwić tańszym kosztem?
Jeśli można to jakim bo nie mogę poradzić sobie z wyszukaniem zestawu naprawczego na tył - na przód coś widziałem.

Znalazłem na allegro zestaw :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacis...85981.html
Będzie OK?

Jest też kwestia czy wymieniać jeden czy od razu parę (l +p).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2017, 13:43 przez Laserowy_Judasz.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

U mnie sprężynki są, co prawda mam krótki, ale chyba powinny być. Co do gumki, wymień tą która zepsuta.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Warmiak
Zarejestrowani

Przy elektrycznym ręcznym nie ma sprężyn, odpuszcza tyle, ile mechanizm zwalnia. Tu masz tańszy- mniejszy zestaw
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-ty...30697.html

Odpowiedz
Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

op Mówicie żeby samą gumę wymienić?
Tłoczek na pewno już dostał "swoje" przez brak uszczelnienia i teraz mam dylemat czy:
-wymienić tłoczek na nowy,
-stary tłoczek doprowadzić do porządku papierem wodnym (na gładko a wręcz lusto - z użyciem pasty polerskiej).

Jeszcze jedna sprawa.
Tarcza lekko się przypaliła. Widzę to przez zmianę jej barwy (niedużo ale jednak zawsze).
Oczywiście to wina uszczelnienia tłoczka, który nie mógł się do końca cofnąć przez syf zalegający na nim.

Z taką tarczą można dalej jeździć? Od razu bym klocki wymienił i nie wiem czy jest sens je pakować na taką tarczę (a koszt nowych trochę boli bo są razem z łożyskiem).

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
(09-08-2017, 14:56)Warmiak napisał(a): Przy elektrycznym ręcznym nie ma sprężyn, odpuszcza tyle, ile mechanizm zwalnia. Tu masz tańszy- mniejszy zestaw
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-ty...30697.html

A u mnie przy elektrycznym "recznym" sa fabrycznie sprezynki. A np u mojego ojca przy zwyklym mechanicznym "recznym" sprezynek nie bylo... Obecnie tez juz takowe posiada i lepiej mu "odciaga" reczny.

Odpowiedz
Laserowy_Judasz
Zarejestrowani

op Tylko z tego co widzę budowa zacisku w GS wyklucza montaż tej sprężyny.
Z jednej strony można by ją było zahaczyć ale druga strona nie posiada żadnego zaczepu/haczyka.

[Obrazek: 93f2f7e18bf62.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2017, 17:13 przez Laserowy_Judasz.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
(09-08-2017, 17:05)Laserowy_Judasz napisał(a): Tylko z tego co widzę budowa zacisku w GS wyklucza montaż tej sprężyny.
Z jednej strony można by ją było zahaczyć ale druga strona nie posiada żadnego zaczepu/haczyka.

No z tym mnie zaskoczyles akurat musze przyznac. Myslalem ze sa identyczne w budowie, poza roznica w wielkosci..

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości