Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Hałas, brak mocy. Turbina?


Wujek Rafał
Zarejestrowani

op W sobotę wracając do domu usłyszałem nieprzyjemny metaliczny dźwięk, jako że jechałem szybkiego ruchu i nie miałem gdzie zjechać, dźwięk się nasilił, i coś się ukręciło... brak mocy - zakres obrotów od 1 tys -- max 2,8 .... auto spuchło. Pomyślałem, orevua turbina ... 180 km do domu ... scenik mnie jeszcze nie zawiódł - to i do domu jakoś dojadę. "Jakoś" tutaj ma duże znaczenie - z biedą 80 km/h, pod górkę 6 % po schamowaniu przez auto Iwalidy z ogromnej prędkości 75 km/h ledwo wjeżdżam na szczyt na 2 biegu i z prędkością 28 km/h.... na szczęście mamy 6 biegów - przy zakresie obrotów 2-2,5 tys można uzyskać max 110 km z górki... dojeżdżam do mechanika i co ... pedał hamulca twardy jak skała ... nogi jak z waty...50 m i jestem na placu mechanika. Ledwo wysiadam z auta.. dopada mnie świadomość jak opatrzność czuwa nade mną - 180 km a w ostatnich 50 m brakło hampla ... mechanik wita mnie uśmiechem ... tłumaczę co się stało rozdygoconym głosem ... pierwsze podejrzenie - pompa vacum odpowiedzialna za wspomaganie siły hamowania i sterowanie turbiną - spoko myślę. Dziś pompę kupiłem używkę - 120 zł. Robię 30 km do miejscowości mechanika, przypasowuje - Bosch alum odlew cały wszystko gra ale... inny wymiar wpustów odpowiedzialnych za zasprzęglenie pompy z rozrządem ... curik nawrót 30 km ... wymiana na dobrą sztukę i do mechanicha + 30 km. Godzina 18:00 telefon - hamulce są, doładowania brak ... więcej info mam mieć jutro/pojutrze jak się z pracy mechanik ogarnie. Pytanie - kto z was jeździ z regenerowaną turbiną i jak długo - czy warto ?? Jak widzę to koszt od 600 - 800 zł - nowa 2200 - 2600 ... a miałem zacząć oszczędzać od tego miesiąca Sad

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2014, 11:23 przez Oktawiusz.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Przykra sprawa, a odpowiedź na Twoje końcowe pytanie: jeśli dadzą Ci gwarancję na piśmie na turbinę to ja bym śmiało taką zakładał. Kolega w lalce ten sam rok i silnik i mu chodzi... ale z drugiej strony gdzieś wyczytałem że turbiny ze zmienną geometrią łopatek nie da się poprawnie zregenerować.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Mati napisał(a):turbiny ze zmienną geometrią łopatek nie da się poprawnie zregenerować

zależy co się rozumie przez regenerację Biggrin przy zmiennej geometrii (vtg) nie ma ruchomych części na wirniku, tylko tzw. kierownice w obudowie wirnika sprężarki. te kierownice są sterowane w zależności od różnych parametrów, wobec czego profesjonalny montaż (uzyskanie parametrów pracy jak przed demontażem) wymaga specjalizowanego warsztatu (najczęściej ASO).

a tak w ogóle to w 1.9 dCi 120 KM jest vtg?
OK, sprawdziłem, może być grucha sterująca podciśnieniowo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2014, 20:39 przez funkoval.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

funkoval napisał(a):1.9 dCi 120 KM jest vtg

Jest

Ja regenerowałem turbinkę rok temu. Zrobiłem na niej 8 tys km i nie narzekam. Koszt regeneracji niestety 1200z brutto. Też miało być taniej ale okazało się, że "potrzeba" wymienić wszystko.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Wujek Rafał
Zarejestrowani

op Kurcze - na razie czekam aż się mechanik odrobi i weźmie za rozkopanie mojego auta. Ponoć jeszcze przewody mogą być pozatykane ... ale czuję, że będzie wymiana turbiny - 1200 zł mówisz Oktawiusz ?? Nowa 2,5 tys.. na allegro widziałem regenerowane od 500- 1000 zł - ale co to jest to nigdy nie ma pewności. W Bielsku jest firma zajmująca się regeneracją - zapytam u nich o cenę, mechanik też ma swojego człowieka do tego. Czekam na werdykt i się będę zastanawiał co dalej...

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

http://www.turbo-tec.eu/ - firma z Jaworzna maja bardzo dobre opinie co do wykonania , możesz zawsze się zapytać ile by u nich kosztowało.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Wujek Rafał
Zarejestrowani

op Dzięki Blazejk !

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Jakbyś jednak musiał wymieniać / regenerować turbo to pamiętaj o wymianie oleju przy wymianie oraz po przejechaniu ok.7-8k km.
A na jakim oleju w ogóle jeździsz?

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Wymiana oleju jest obowiązkowa po wymianie turbo.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Wujek Rafał
Zarejestrowani

op ELF 5W40 nie pamiętam dokładnie jaka nazwa ale ELF

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości