Emptiness
5
0
2
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 115KM, 2003-2009
Bytów
op
Witam,
Dwa dni temu przestał działac nawiew dmuchawy. Diagnoza - padniety rezystor dmuchawy. Zamowilem z allegro razem z wtyczkami, poniewaz chcialem wymienic i to i to, zeby byl spokoj na x lat. Paczka dotarla, wiec zabralem sie za rozbieranie, aby dostac sie do tranzystora. Po okolo 30 min, gdy dostalem sie do rezystora, troche zglupialem, poniewaz wtyczki, ktore wpinane sa pod rezystor w moim samochodzie maja odpowiednio 3 (trzy) przewody, oraz 2 przewody, a wtyczki ktore zamowilem na allegro maja 4 przewody w wiekszej wtyczce. Najdziwniejsze jest to, ze zaczalem przegladac inne aukcje na allegro i na roznych innych stronach i okazuje sie, ze do tego samochodu sa dedykowane wtyczki z 4 przewodami (ta wieksza wtyczka). Co w tej sytuacji zostaje mi zrobic? Dodam, ze w aucie jest climatronic.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Emptiness za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Emptiness for this post
• Angelu5
paker228
2,961
26
2869
4,124
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
— 09-12-2019, 16:23
U mnie w większej kostce też było 3 przewody fabrycznie (też klimatronic), a w zakupionej z alle - cztery. Póki co tej większej jeszcze nie wymieniłem bo nie było takiej potrzeby.
Ale podpowiem. Ten czwarty przewód z nowej kostki zostaw niepodłączony
A. I nie sugeruj się kolorami przewodów nowej kostki, tylko ich umiejscowieniem
•
Emptiness
5
0
2
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 115KM, 2003-2009
Bytów
op
Hmm, dzieki za podpowiedz. A wiadomo od czego jest 4ty przewód? Skoro w oryginale sa tylko 3? I czy nie bedzie zadnych komplikacji, jesli nie wlutuje go pod stare przewody ?
•
Emptiness
5
0
2
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 115KM, 2003-2009
Bytów
op
To ja spowrotem - nie chce zakladac nowego tematu, wiec napisze tutaj. Wymienilem dzis te kostki, ale niestety, dalej dmuchawa nie wylacza sie, działa na maksymalnych obrotach i mimo, ze ustawie na klimatroniku na zero, to nawiew daje z maksymalna predkoscia. Jakies porady co moze byc nie tak? Bo juz jestem glupszy, niz bylem...
•
jacek01
413
1
107
51
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
PIASTOSZYN/TUCHOLA
jacek01
Zarejestrowani
— 10-12-2019, 23:06
Jest zwarcie. Odłącz całkowicie od rezystora i wtedy włącz . Bo jak na krótko się podłączy to jest taki efekt na maxa. Tak jak wyżej napisane proszę nie sugerować się kolorami tylko umiejscowieniem pinów.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
•
ko-ma
9,464
27
1542
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-12-2019, 09:10
(10-12-2019, 23:06)jacek01 napisał(a): Jest zwarcie. Odłącz całkowicie od rezystora i wtedy włącz . Bo jak na krótko się podłączy to jest taki efekt na maxa. Tak jak wyżej napisane proszę nie sugerować się kolorami tylko umiejscowieniem pinów.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka najczęściej jest zwarcie w obrębie tranzystora mocy - albo wewnętrzne, albo wyprowadzenie zwarte do radiatora.
Z reguly wymiana tranzystora pomaga.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
•
Emptiness
5
0
2
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 115KM, 2003-2009
Bytów
op
Dzieki Panowie za podpowiedzi. Czyli rozumiem, ze nowy tranzystor, ktory kupilem z alledrogo, jest do wymiany?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2019, 10:06 przez Emptiness.)
•
pio555
30,572
122
10625
2,914
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 11-12-2019, 10:43
Chińskie rezystory z allegro maja to do siebie ze albo nie działają wcale albo działają bardzo krótko
Kup z Valeo za 120 PLN i bedzie ok
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Lepus
1,374
6
335
250
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 11-12-2019, 11:27
Tranzystor, odpowiedni (gdzieś na forum pisałem jaki potrzeba i jaki jest jego mocniejszy zamiennik) też trzeba odpowiednio wstawić. Piętą tego rozwiązania jest mocowanie tranzystora. Jak nie ma dobrego styku, odprowadzenia ciepła to jego żywot jest b. krótki. Oczyszczenie, dobra pasta (cieniutko) dobre mocowanie to gwarancja długiej bezawaryjnej pracy. Ponadto sprawdzenie styków na złączach.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
ko-ma
9,464
27
1542
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-12-2019, 14:04
(11-12-2019, 11:27)Lepus napisał(a): Tranzystor, odpowiedni (gdzieś na forum pisałem jaki potrzeba i jaki jest jego mocniejszy zamiennik) też trzeba odpowiednio wstawić. Piętą tego rozwiązania jest mocowanie tranzystora. Jak nie ma dobrego styku, odprowadzenia ciepła to jego żywot jest b. krótki. Oczyszczenie, dobra pasta (cieniutko) dobre mocowanie to gwarancja długiej bezawaryjnej pracy. Ponadto sprawdzenie styków na złączach.
Wymieniałem tranzystor kilka razy bezproblemowo (ale stacja lutownicza z hotair wskazana), dla mnie większym problemem jest zreanimowanie gniazd wtyczek modułu .
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|