kilka dni temu podczas jazdy samochodem dostałem komunikat "Low Battery" oraz czerwoną lampkę akumulatora + stop. Dojechałem do domu, otworzyłem maskę i zauważyłem mały dymek oraz smród wychodzący z okolicy paska akcesoriów. Wyłączyłem silnik i postanowiłem zostawić samochód na noc. Rano odpaliłem samochód i znów ta sama historia. Analizując co mogło się stać postanowiłem wyjąć bezpiecznik odpowiadający za załączanie klimatyzacji. Strzał okazał się trafny, brak smrodu i "dymku" jednak w dalszym ciągu widnieje komunikat informujący o słabej baterii oraz lampka + stop. Sprawdziłem pasek i moim skromnym zdaniem nie wygląda na uszkodzony, przepalony czy przerwany. Multimetrem zmierzyłem napięcie na akmulatorze które prezentuje się następująco:
- wyłączony silnik 12.4V
- rozruch 11.2V
- bieg jałowy + wyłączone wszystkie odbiorniki prądu 14.1V
- bieg jałowy + włączone odbiorniki prądu (światła, radio etc.) 13.7V-13.8V
- dodanie gazu - zależnie od wymienionych wyżej 14.1V lub [b]13.7V-13.8V
[/b]Czytając prawie caly internet wyczyściłem bezpieczniki oraz łączenia na klemrach do akumulatora oraz te przy altku.
Odłączenie od altka 2pinowego kabelka powoduje brak ładowania oraz brak komunikatu.
Pech chciał, że nie mam nikogo kto miałby Clip'a na swój użytek a cenę "badania komputerem" wolę przeznaczyć na regulator napięcia który - moim zdaniem - jest uszkodzony.
Kończąc opis mojego problemu mam do was kilka pytań:
- Co mogło spowodować, że klimatyzacja się zacięła?
- Czy coś oprócz regulatora napięcia może również być uszkodzone?
Z góry dziękuję za pomoc!
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2021, 12:54 przez pio555.)