Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Low battery + stop mimo dobrego ładowania akumulatora


RamBoV
Zarejestrowani

op Cześć,
kilka dni temu podczas jazdy samochodem dostałem komunikat "Low Battery" oraz czerwoną lampkę akumulatora + stop. Dojechałem do domu, otworzyłem maskę i zauważyłem mały dymek oraz smród wychodzący z okolicy paska akcesoriów. Wyłączyłem silnik i postanowiłem zostawić samochód na noc. Rano odpaliłem samochód i znów ta sama historia. Analizując co mogło się stać postanowiłem wyjąć bezpiecznik odpowiadający za załączanie klimatyzacji. Strzał okazał się trafny, brak smrodu i "dymku" jednak w dalszym ciągu widnieje komunikat informujący o słabej baterii oraz lampka + stop. Sprawdziłem pasek i moim skromnym zdaniem nie wygląda na uszkodzony, przepalony czy przerwany. Multimetrem zmierzyłem napięcie na akmulatorze które prezentuje się następująco:
- wyłączony silnik 12.4V
- rozruch 11.2V
- bieg jałowy + wyłączone wszystkie odbiorniki prądu 14.1V
-
bieg jałowy + włączone odbiorniki prądu (światła, radio etc.) 13.7V-13.8V
- dodanie gazu - zależnie od wymienionych wyżej 14.1V lub [b]13.7V-13.8V

[/b]Czytając prawie caly internet wyczyściłem bezpieczniki oraz łączenia na klemrach do akumulatora oraz te przy altku. 
Odłączenie od altka 2pinowego kabelka powoduje brak ładowania oraz brak komunikatu.
Pech chciał, że nie mam nikogo kto miałby Clip'a na swój użytek a cenę "badania komputerem" wolę przeznaczyć na regulator napięcia który - moim zdaniem - jest uszkodzony.

Kończąc opis mojego problemu mam do was kilka pytań:
- Co mogło spowodować, że klimatyzacja się zacięła?
- Czy coś oprócz regulatora napięcia może również być uszkodzone?

Z góry dziękuję za pomoc!
pio555 napisał 02-01-2021, 12:54:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2021, 12:54 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(02-01-2021, 12:25)RamBoV napisał(a): Co mogło spowodować, że klimatyzacja się zacięła?
zacierająca sie sprężarka
(02-01-2021, 12:25)RamBoV napisał(a): Czy coś oprócz regulatora napięcia może również być uszkodzone?
szczotki

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • RamBoV
RamBoV
Zarejestrowani

op @ pio555 dzięki za szybką odpowiedź. Właśnie nie wiem jak to z tymi szczotkami bo napięcia są w normie lub bynajmniej się w niej mieszczą...
Aktualnie zrobiłem trasę ok. 15km i ładowanie w dalszym ciągu bez zmiany...

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

jak szczotki się kończą to raz ładowanie jest książkowe raz nie ma go wcale... i tak losowo...
dla pewności trzeba wyjąc altka i go sprawdzić

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
RamBoV
Zarejestrowani

op Dzięki wielkie, postaram się go wyciągnąć tylko jeszcze kilka pytań.
Zapomniałem wspomnieć, że w szczeniaku mam alternator chłodzony cieczą.

Jak szukałem odpowiedzi na mój problem to większość ludzi miała tak, że komunikat low battery oraz kontrolki zapalały się po około 10 minutach od uruchomienia silnika u mnie ten problem pokazuje się po 4-5 sekundach i nie ma możliwości aby zniknął. Na samym zapłonie, komunikatu ani kontrolek nie ma.

Jeszcze pytanie, czy niedawny wyciek oleju mógł przyczynić się do tego problemu? Pytam, bo jestem przed wymianą turbiny która aktualnie leje olejem przy dużych obrotach...

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Poprostu sprężarka klimy ma już dość.


Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
RamBoV
Zarejestrowani

op
(02-01-2021, 14:27)krzysztofk napisał(a): Poprostu sprężarka klimy ma już dość.
Bezpiecznik od sprężarki klimatyzacji wyciągnięty. Mimo tego zabiegu dalej może powodować jakieś problemy?

Dokładnie ten bezpiecznik (numer 16)
 [Obrazek: sxema-raspolozheniya-predoxranitelej-pod-kapotom-1.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2021, 14:38 przez RamBoV.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Może jeżeli łożysko sprężarki kończy żywot.
Najlepiej zdjąć pasek i pokręcić kołami sprężarki i alternatora oraz sprawdzić rolkę napinacza

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • pio555, RamBoV
RamBoV
Zarejestrowani

op
(02-01-2021, 14:39)krzysztofk napisał(a): Najlepiej zdjąć pasek i pokręcić kołami sprężarki i alternatora oraz sprawdzić rolkę napinacza

Jest to jakiś pomysł, tylko czy przy uszkodzeniu napinacza lub dużym oporze na kołach sprężarki/altka akumulator ładowałby się? Gdyby pasek ślizgał się na kołach to alternator nie miałby "siły" aby ładować - nie bić jeżeli napisałem glupoty :P

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Kolego jak się przypalil pasek jak wcześniej pisales to zamiast napędzać elementy on się po nich slizga. Proponuje jak przed mówca pisał zdjac i sprawdzić wszystkie koła po których się kręci. Jeżeli zatarlo się koło od klimatyzacji to wyjęcie bezpiecznika nic nie da
Jeżeli koło się ukręci w czasie jazdy to lepiej żeby w pasek od rozrządu pasek klinowy się nie wkrecil bo zamiast naprawy turbiny będziesz miał remont silnika

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości