Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Nierówna praca i lekkie przerywanie na zimnym silniku


kszyhu
Zarejestrowani

op Pozwoliłem sobie założyć temat mimo tego, że opisy podobnych objawów już się pojawiły.
Niestety lekarstwa ciągle nie ma.
Może komuś coś się nasunie
Uruchamiam zimny silnik po dłuższym postoju, pali od kopa, pracuje normalnie przez ok. 30 s., po czym zaczyna chodzić nierówno. Trzęsie go lekko jakby pracowały trzy cylindry. To trwa jakieś 10 s. Następnie wszystko się wyrównuje i ok. Reakcja na gaz normalna nic nie dusi, nie kaszle itp.
Ruszam normalnie, moc ok. Jak przyspieszam normalnie nic się nie dzieje, ale jak lekko popuszczę gazu ( lekko - nie hamuje silnikiem) czuć, że silnik lekko przerywa ( odrobinę poniżej 2000 obr.), jakby się zastanawiał czy jechać czy może nie. Jak w tym momencie nacisnę gaz to przyspiesza ale tak jakby na gumce od majtek, z lekkim opóźnieniem. Za chwilę normalnie, bez namysłu. Im silnik cieplejszy tym objawy mniejsze do prawie niewyczuwalnych. Czasami na wolnych obrotach czuć pod tyłkiem, że lekko trzęsie. To może nie jest sprawa z rodzaju awaria, dalej nie pojedziemy, ale dość irytująca.
Kfzr wraz z elektrozaworem wymienione.
Czujnik położenia wałków rozrządu wymieniony.
Cewki i świece nowe ( świece nawet dwa razy).
Sensor MAP sprawdzany.
Komputer nic nie wykazuje, jazda z CLIP-em na kolanach nic.
Nie wiem zbytnio jak połączyć wątek zimnego silnika z objawami. Może ktoś ma jakieś konkretne doświadczenie.
Wtryski, ciśnienie paliwa, może czujniki temperatury.
Dziękuję za pomysły


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A krokowy wyczyszczony?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
kszyhu
Zarejestrowani

op U mnie nie ma silniczka krokowego.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mimag
Zarejestrowani

Witam. Zapytuje poniewaz mam taki sam problem a mechanik nie znajduje usterki. Czy ktos znalazl przyczyne? 
Kszyhu jak u Ciebie? Minelo troche czasu ... co z usterka? Wyeliminowales problem?
PunkRock86 napisał 28-09-2020, 08:59:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2020, 08:59 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

Jakie świece ?
Ja tak miałem , co prawda w Scenicu I 8V (podobnie miałem w scenicu 2 1,6 16V, świece Renault nie działały, po zmianie na NGK wszystko OK)
ale wymieniłem dwa komplety świec, niby oryginalne Renault i te same problemy.
Wcześniej miałem NGK z 4-ro literowym oznaczeniem przed cyfrą - chyba BKRE
Później kupiłem Renault - w ogóle nie dało się jeździć. (szarpanie, duszenie się silnika)
Zamieniłem na NGK, niby wzmocnione, najlepsze dostępne, ale z 3-ma znakami przed cyfrą , przejeździłem ok 5 tys i problem.
Padła cewka (objaw jak u was, tak jakby jeden gar nie pracował, ale tylko na mocno rozgrzanym silniku), więc wymieniem cewkę i zaczął szarpać.
Więc testowo wróciłem z dwiema świecami do tych pierwszych NGK (ciemne porcelanki, mocno przygrzane, nalatane chyba z 50 tys jak nie więcej)
i jak ręką odjął. I na razie jeżdżę, nic nie przerywa, nie dusi się. Mam spokój.
Jak nie zapomnę to podrzucę oznaczenia - czymś się muszą różnić, ale zdecydowanie na tych starych z 4-rema znakami jest OK

Oczywiście nie koniecznie to musi być u was.
No i zmieniłem też przewody WN na NGK.

Ja bym się jednak doszukiwał problemów z układem zapłonowym.
Po jednym komplecie bym podmieniał cewka-świeca.

A jak wykresy sond lambd podczas szarpania ? Nic niepokojącego mechanik nie zauważył ?
Jakie czasy wtrysków ?
Dobry mechanik powinien znaleźć zależność między sondami,  a dawkowaniem paliwa podczas szarpania. i resztą czujników.
Przy puszczeniu gazu, wtryski są w stanie cut-off, więc nie powinno szarpać, bo nie ma spalania, może wtryski leją i zalewają,
i jak depniesz to silnik ma za dużo paliwa, ale wtedy na sondach będzie baaardzo bogato.
Może czujnik temperatury szwankuje i cały czas mu "zimno" wtedy też chyba będzie więcej paliwa i będzie zalewało.
Ale to diagnostyka pokaże.

Nie masz większego spalania ?
Uszczelki pod kolektorem ssącym wymienione ?
Uszczelka gaźnika wymieniona ?
ALE - nie sprawdzona, wydaje się OK, tylko powinna być wymieniona.
Jakie ciśnienie w kolektorzy dolotowym ? Nie faluje to ciśnienie ? Może lewe powietrze gdzieś dostaje ?
Śruby od kolektora ssącego dokręcone właściwym momentem ? Nie są luźne ? Gwint nie zerwany na którejś ?
Uszczelka odmy wymieniona ?

Trza by było sprawdzić cały układ zasilania powietrzem.
Przewody ciśnieniowe nie popękane ?

To jest to ci mi przychodzi do głowy, co było u mnie i powodowało róźne "zawirowania" w pracy silnika.

Nie mniej takie szarpanie wskazuje na problem z układem zapłonowym z którymś z cylindrów.

Pozdrawiam
wleniu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2020, 08:04 przez wleniu.)

Odpowiedz
Mimag
Zarejestrowani

Swiece wymienilem caly komplet na nowe. Nie pomoglo. Od swiec zaczalem.
Czujnik temperatury cieczy chlodzacej tez wymieniony. Nie pomoglo. 
Spalanie w normie.
Uszczelek nie wymienialem. 
Przewody cisnieniowe cale.

Najlepsze jest to ze po odpieciu kostki od czujnika cieczy chlodzacej problem znika. Sprawdzone dwukrotnie dla testu. Naturalnie jezdzic tak sie nie da. Stad mysle ze uszczelki sa ok. Myslalem ze wymiana czujnika pomoze ale nie pomoglo

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(18-10-2020, 12:58)Mimag napisał(a): Najlepsze jest to ze po odpieciu kostki od czujnika cieczy chlodzacej problem znika.

Po odpięciu czujnika temp. sterownik/komputer silnika przechodzi w tryb awaryjny, np. nie odczytuje sond lambda, dawkuje paliwo na podstawie danych zapisanych fabrycznie w pamięci sterownika (bogata mieszanka).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2020, 22:59 przez Przemek7.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości