Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Podłączenie świateł dziennych led


leniuchy
Zarejestrowani

op Witam! Zakupiłem światła dzienne Led z firmy Waś model W89,mają moduł wbudowany w lampę każda osobny. Przymierzam się do podłączenia w tym tygodniu i z ciekawości popatrzyłem na skrzynkę bezpieczników i tu pojawiło się moje zdziwienie gdyż mam Grand Scenic II PHI a tu jest skrzynka z dużą białą kostką na górze i małą  od świateł postojowych taka jak PHII. Przeglądałem wątki  odnośnie świateł led i nie doczytałem albo mi umkło czy jest możliwość podpięcia +po zapłonie do tej białej  kostki zaznaczone na zdjęciu?     Bo nie chcę wyciągać aku i rozbierać tej skrzynki, przebijanie się do gniazda zapalniczki też nie wchodzi w grę. Myślałem o kablu z alternatora, ale gdzieś wyczytałem że były problemy i wolałbym nie ruszać alternatora. 

W ostateczności myślę o zakupie takiego modułu jak mają Philipsy że - i + z aku a ostatni kabelek do postojów np:  http://allegro.pl/automat-modul-kontrole...l#imglayer   , tylko jak to będzie z żywotnoscią i jakością takiego modułu?

 Jeżeli trzeba będzie to proszę o podpięcie pod odpowiedni wątek. 

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2018, 18:56 przez leniuchy.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Stary zmień czcionkę bo tą co piszesz to i ślepy zobaczy. hehhe

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
dzajson
Zarejestrowani

Mało informacji odnośnie lamp drl które posiadasz ,ponieważ jest kilka sposobów łączenia led w lampach i sterowniki podają różne napięcia od 3.2v do 12v.W opisie aukcji też nie jest podana wartość napięcia wyjścia.
Co do podłączenia to było opisane na forum.
https://www.scenic-forum.pl/Watek-%C5%9A...DRL?page=3
Rozpiska bezpieczników.
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Rozpis...-Scenic-II

Odpowiedz
leniuchy
Zarejestrowani

op Jeśli chodzi o światła to mają wbudowany moduł automatu w każdej lampie i podłącza się go trzema kabelkami,jak większość tego typu lamp. Myślę że znalazłem na alledrogo rozwiązanie. Moduł działający jak w lampach Philipsa +i- prosto z akumulatora, pobór prądu w stanie czuwania to 3mA, więc nie powinien obciążać akumulator w czasie postoju pod blokiem!

Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Ja czegoś nie kumam. Piszesz, że WAŚe mają moduł i 3 przewody, a szukasz + po stacyjce i kolejnego modułu?
Przecież 3 przewody to powinny być +12V, masa, sterowanie z pozycyjnych. W takim przypadku nie ma potrzeby szukania plusa po stacyjce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2018, 21:31 przez Wojtas_BB.)

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
dzajson
Zarejestrowani

(09-01-2018, 21:30)Wojtas_BB napisał(a): Ja czegoś nie kumam. Piszesz, że WAŚe mają moduł i 3 przewody, a szukasz + po stacyjce i kolejnego modułu?
Przecież 3 przewody to powinny być +12V, masa, sterowanie z pozycyjnych. W takim przypadku nie ma potrzeby szukania plusa po stacyjce.

Jeśli podłączysz bezpośrednio pod akumulator to one nigdy nie zgasną ponieważ na 99% taka lampa nie jest wyposażona moduł wykrywający wzrostu napięcia po uruchomieniu silnika.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Zawsze mają 3 przewody. +, -, i sterujący żeby gasly po wlaczeniu mijania. Sterujący zawsze idzie do lampy, a minus do aku.
Z plusem jest różnie, spotkałem się ze totalna chińszczyzna jedna z tańszych miała moduł sprawdzający napięcie a nawet 'leave home'. Wystarczy podpiąć do akumulatora, zapalić auto, i zobaczyć czy do 2min po zgaszeniu gasną drl'e. Jeśli tak to podłącza się bezpośrednio do aku, jeśli świecą cały czas to trzeba szukać + po zapłonie

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

Odpowiedz
leniuchy
Zarejestrowani

op Wojtas BB te światła mają już moduł wbudowany w lampę i nic nie zrobię aby go pominąć! I tak jak tu kolega napisał + po zapłonie - z aku i sterowanie z postojówek! Sprawdzałem i jak dam + z aku to świecą cały czas! Moduł szukam bo pogoda nie sprzyja takim pracom pod chmurką,a po drugie nie chcę grzebać w tej skrzynce!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2018, 16:14 przez leniuchy.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Polecam dołożyć moduł analizy napięcia bo dużo ułatwia montaż i często ma fajne funkcje. W przypadku słabego akumulatora sam dba o to żeby nie zabijać go jeszcze bardziej, zwłaszcza przy rozruchu w dieslach.

Jeżeli po podłączeniu do aku, ZAPALENIU I ZGASZENIU SILNIKA dalej świeci kilka minut i nie gaśnie to nie masz modułu o którym mówimy- modułu analizy napięcia.

Masz wbudowany 'modul' drl świateł dziennych (tak to nazywają sprzedawcy na allegro) który jest tak naprawdę tylko przekaznikiem który jest sterowany sygnałem z lampy mijania i wyłącza dzienne kiedy świecą mijania.

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2018, 20:32 przez Trodor.)

Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Dokładnie chodziło mi o to co napisał Trodor. Nazywanie układu elektronicznego działającego jak przekaźnik (albo jeszcze gorzej: nazywanie przekaźnika w lampie modułem elektronicznym) jest duuuuużym nadużyciem.
To co pisał leniuchy, że ma moduł, uznaję, jako moduł pomiaru napięcia, a nie sterowanie z postojówek.
Poza tym do lamp powinna być dołączona instrukcja, jak je podłączyć.

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości