op
Witam,
chciałbym wykonać samodzielne czyszczenie układu chłodzenia, tj:
- dokładne czyszczenie zbiorniczka wyrównawczego
- zlanie starego płynu chłodzącego
- czyszczenie układu chłodzenia (przewody)
- wlanie nowego płynu
- odpowietrzenie układu
Czytając wszystkie tematy na forum dotyczące tego mniej więcej wiem co mam zrobić. Jednak prosiłbym o jakieś rady praktyczne jak to zrobić, a przede wszystkim czego NIE robić, żeby nie pogorszyć sytuacji (wszystko działa bardzo dobrze, chociaż wizualnie układ wygląda tragicznie- brudy zbiorniczek i brak płynu w środku. )
Mam też kilka pytań odnośnie kwestii, których nie znalazłem na forum:
- jak wyczyścić skutecznie zbiorniczek? Zakładam, że sama woda nie wystarczy. "K2 Radiator Flush" również nie. Na YT widziałem filmiki jak czyszczą kwasem, ale nie mam czegoś takiego. Może Coca-cola?
- Rozumiem, że zlanie starego płynu polega po prostu na odkręceniu węza w najniższym punkcie? Scenik nie posiada specjalnego zaworku do tego zadania?
- Jak najlepiej wyczyścić cały układ? Czy najpierw płukanie wodą, a potem "K2 Radiator Flush" w zupełności wystarczy?
- Ile wlać nowego płynu kiedy układ nie jest jeszcze odpowietrzony, aby nie przesadzić?
- Rozumiem, że żeby odpowietrzyć układ wystarczy odkręcić 2 zaworki i uruchomić silnik, a następnie zakręcić je, gdy zacznie z nich wypływać płyn? I to tyle?
- Co do samego płynu to zdecydowałem się na: "G12 Motrio - Renault". Jednak pytanie ile go zamówić. Czy 5l wystarczy?
Dziękuję, za wszelkie pomocne wskazówki
chciałbym wykonać samodzielne czyszczenie układu chłodzenia, tj:
- dokładne czyszczenie zbiorniczka wyrównawczego
- zlanie starego płynu chłodzącego
- czyszczenie układu chłodzenia (przewody)
- wlanie nowego płynu
- odpowietrzenie układu
Czytając wszystkie tematy na forum dotyczące tego mniej więcej wiem co mam zrobić. Jednak prosiłbym o jakieś rady praktyczne jak to zrobić, a przede wszystkim czego NIE robić, żeby nie pogorszyć sytuacji (wszystko działa bardzo dobrze, chociaż wizualnie układ wygląda tragicznie- brudy zbiorniczek i brak płynu w środku. )
Mam też kilka pytań odnośnie kwestii, których nie znalazłem na forum:
- jak wyczyścić skutecznie zbiorniczek? Zakładam, że sama woda nie wystarczy. "K2 Radiator Flush" również nie. Na YT widziałem filmiki jak czyszczą kwasem, ale nie mam czegoś takiego. Może Coca-cola?
- Rozumiem, że zlanie starego płynu polega po prostu na odkręceniu węza w najniższym punkcie? Scenik nie posiada specjalnego zaworku do tego zadania?
- Jak najlepiej wyczyścić cały układ? Czy najpierw płukanie wodą, a potem "K2 Radiator Flush" w zupełności wystarczy?
- Ile wlać nowego płynu kiedy układ nie jest jeszcze odpowietrzony, aby nie przesadzić?
- Rozumiem, że żeby odpowietrzyć układ wystarczy odkręcić 2 zaworki i uruchomić silnik, a następnie zakręcić je, gdy zacznie z nich wypływać płyn? I to tyle?
- Co do samego płynu to zdecydowałem się na: "G12 Motrio - Renault". Jednak pytanie ile go zamówić. Czy 5l wystarczy?
Dziękuję, za wszelkie pomocne wskazówki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2021, 21:21 przez Lakox.)