Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


sylfon
Zarejestrowani

U mnie rączka działa prawidłowo, sprawdzałem ją na miernikiem oraz podmieniłem dla pewności rączka od kolegi i błąd nie zniknął. Na chwilę obecną mam wyłączone komunikaty na desce od ręcznego. Działa mi on prawidłowo. Jakiś czas temu podłączyłem pod kompa i wyskoczył błąd związany z modułem hamulca. Niestety ale nie pamiętam już dokładnie co tam się pojawiło na ekranie kompa.
Naradzie jeżdżę, nic z tym nie robię.

Tapatalkiem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2018, 09:30 przez sylfon.)

Odpowiedz
pepek1910
Zarejestrowani

Witam podłączam się do tematu bo to skarbnica wiedzy.
Mam problem z hamulcem ręcznym (jeden moduł w centralnym punkcie pod samochodem z którego wychodzą dwie linki). Na początku problem był sporadyczny (w suche dni było OK, po deszczu nie działał), niestety po jakimś czasie padł kompletnie.
Ponieważ hamulec w ogóle nie reagował. wyjąłem wyglądał w środku tragicznie (pełno błota, brudu). Wyczyściłem wszystko w środku, założyłem nowe łożyska. Po podłączeniu wykonuje zbyt dużo obrotów, nie zatrzymuje się tylko zaciąga tak silnie że zrywa gwint w nakrętce z tworzywa. Podpinałem kilkukrotnie cały mechanizm z rożnym naciągiem linek, niestety nic nie pomaga. Po podłączeniu kostki elektrycznej działa maksymalnie dwa razy (zaciąga, i przy odpuszczaniu kręci zbyt długo).
1) czy jest tam jakaś krańcówka która wskazuje moment stopu przy odpuszczaniu hamulca? Czy robi to przez pomiar natężenia?
2) czy może po prostu wystarczy adaptacja parametrów i moduł dobierze sobie optymalne parametry?
Jeżeli ktoś ma chęć dysponuje całą dokumentacją zdjęciową.
Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedz
Alize 1800
Zarejestrowani

Przez dłuższy okres było ok, lecz w ostatnim czasie: błąd hamulca skasowany clipem Renault (inne błędy chwilowe też spowodowane niby przez słaby aku a był wymieniany w styczniu tego roku) i nic nie pojawiało się do czasu gdy zaciągnąłem z ręki hamulec - znów ponownie wyskoczył komunikat na czerwono, który po kilku metrach gaśnie i pozostają komunikaty na pomarańczowo: service+P. Śmieszne jest to, że jak najadę na leżącego policjanta (tył auta podskoczy) pojawia się sygnał dźwiękowy, komunikaty na czerwono, które znów gasną po jakimś czasie!!!!! Czyżby coś nie łączyło na kostce??? Gdzie można ją znaleźć - sprawdzę piny, popryskam kontaktem i będę dalej obserwował???
Aha nadmienię, że hamulec popuszcza podczas ruszania - z sygnałem dźwiękowym i zaciąga od razu oraz dociąga bezpośrednio po zamknięciu auta z karty!!!! Sad
Edit: Oprócz "chopków" już komunikaty na czerwono się załączają podczas jazdy na prostej, równej drodze!!!!

Edit 20.11. po podłączeniu pod Clip wyskoczyły błędy: DF045, DF073, DF047. Skasować błędu się nie dało, z rana sygnał dźwiękowy a później "tylko" service+P.
Co może być przyczyną: moduł elektroniczny za rączką w kabinie czy moduł pod nadwoziem auta?? Gdzie szukać przyczyn? Naughty

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2018, 11:03 przez Alize 1800.)

Odpowiedz
barton13
Zarejestrowani

a u mnie dzisiaj kolega z forum nie mógł połączyć się z hamulcem postojowym żeby sczytać błędy, mimo że wczoraj udało się to mojemu koledze poprzez jakiegoś boscha, wyskoczyły błedy C1162 , C1166 , C116D , C1179 , C1183 , C10CB , C1171 , C116C , C10C3 , C1194 , ale nie można było z nimi nic zrobić- wyskakiwał komunikat o błędzie połączenia. awaryjny nie działa, nie jest zaciągnięty, na wyświetlaczy BŁĄD hamulca, Stop i wykrzyknik, na rączce od ręcznego miga dioda i sygnał dźwiękowy.  bezpiecznik pod siedzeniem ok. jedna z linek wygląda na przetartą. regeneracja modułu i wymiana linek załatwiłaby sprawę ? martwi mnie że nie można było się w ogóle połączyć z hamulcem.

Odpowiedz
wisienka
Zarejestrowani

Witam.
Również mam problem z hamulcem ręcznym.
W niskich temperaturach jakie obecnie panują pierwsze odpalenie auta na zimnym silniku i wywala mi błąd: service i P w trójkącie oraz czerwona kontrolka hamulca i sygnał dźwiękowy. Następne odpalenie auta po jeździe i juz tylko "sprawdź hamulec postojowy" na wyświetlaczu.
Problem pojawiał się przy starym aku, ale od miesiąca mam nowy. Sam hamulec działa poprawnie, zaciąga przy wyłączaniu silnika i odpuszcza przy ruszaniu .
Sygnał dźwiękowy i komunikaty z czerwonym znakiem hamulca tylko rano, po ruszeniu i przejechaniu kilkunastu metrów czerwony hamulec gaśnie i zostaje trójkąt i P.
Poradźcie coś...
M.

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Jaki błąd ?

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
wisienka
Zarejestrowani

(07-12-2018, 22:04)wisienka napisał(a): i wywala mi błąd: service i P w trójkącie oraz czerwona kontrolka hamulca i sygnał dźwiękowy. Następne odpalenie auta po jeździe i juz tylko "sprawdź hamulec postojowy" na wyświetlaczu.
No dobra, nie błąd ale komunikat na wyświetlaczu.
M.

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

OK co mówi komputer diagnostyczny ?

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
wisienka
Zarejestrowani

jeszcze nic nie powiedział...
może przyszły tydzień...
aaa… przypomniałem sobie, że kiedyś nie chciał odpalić, bo aku był za słaby. Podpiąłem na kable inny o większej pojemności i po odpaleniu komunikaty zniknęły, przez jakiś czas było dobrze, a później znowu aku słaby i komunikaty... po wymianie na nowy komunikaty już zostały...
M.

Odpowiedz
Marcin_Pe
Zarejestrowani

No i mój hamulec zaczął szwankować. Wczoraj ruszałem nieco szybciej niż zawsze - dosłownie ułamek sekundy szybciej wcisnąłem pedał gazu - i podczas odpuszczania hamulca usłyszałem "pyknięcie". Za chwilę pojawił się komunikat ]STOP] + znak hamulca + podwójny sygnał dźwiękowy oraz Service. Teraz objawy są takie, że podczas zaciąganie hamulca parkingowego - niezależnie czy ręcznie, czy automatycznie - słyszę działanie silniczka, ale nic się nie dzieje tj. hamulec się nie zaciąga (sprawdziłem to i koła na pewno się nie blokują). Podczas ręcznego zwalniania hamulca z kabiny również słychać działanie silniczka (dźwięk jest chyba nieco inny niż był standardowo), po czym komunikat na wyświetlaczy gaśnie.

Po prześledzeniu tego wątku podejrzewam, że mam linki walnięte. Ale może ktoś bardziej zorientowany będzie w stanie z mojego opisu coś więcej stwierdzić lub podpowiedzieć.

Z góry dzięki za sugestie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości