Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z panewkami


marfen
Zarejestrowani

op Naczytałem się ostatnio o wadach silnika 1.9 .Interesuje mnie problem panewek. Pytanie czy wiadomo jakich dokładnie tyczy się to silników (lata produkcji, kody silników).Mam nalatane ponad 200 tys.km i zastanawiam się z czy zaglądać do panewek.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Online
Sc2ph1 jest bardziej narażony. W poliftach były już 130KM 1,9dci z poprawkami ale obrócić się może i tu.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
kondzio81
Zarejestrowani

a poco zaglodac jak jezdzi tam nic nie zobaczysz ,jak padnie albo straci cisnienie mozna sie martwic .znajomu ma takiego i 37nalatane ale dba i tak maBiggrin czesta wymiana oleju i nie piluje i lata

Thumbup
Odpowiedz
marfen
Zarejestrowani

op
(04-08-2015, 20:37)kondzio81 napisał(a): a poco zaglodac jak jezdzi tam nic nie zobaczysz ,jak padnie albo straci cisnienie mozna sie martwic .znajomu ma takiego i 37nalatane ale dba i tak maBiggrin czesta wymiana oleju i nie piluje i lata

Tak myślę że jak zaglądnę to zobaczę w jakim stanie są panewki czy są ślady wycierania i wtedy możliwe że uratuję się przed poważną awarią .Gdybym nie naczytał się o tej potencjalnej awarii to pewnie bym latał bez obaw a tak ziarenko niepewności zostało zasiane.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jak by mi sie bardzo nudziło i jak bym miał za dużo kasy, a za mało problemów - to może bym tak postąpił...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Problem obracania się panewek jest spowodowany brakiem zamków na nich. Koszt panewek i łatwość dostępu przekonuje do ich wymiany dla tzw świętego spokoju

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Problem panewek najbardziej rozdmuchany jest przez użytkowników ktorzy oszczędzają na oleju, trzymają sie długich wymian, oraz osob ktore kupiły auto po korekcji licznika.
Pamiętaj jak bedzies wymieniał olej co 10 tys km i bedziesz to robił na markowym i według specyfikacji oleju to auto jezdzi bez problemu.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Ale że nie wiesz co kupiłeś to WARTO wymienić Biggrin panewki na starcie i mieć spokój plus wymiana oleju co 10-15k km
i święty spokój Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

powiedziałbym nawet że co 10.000 km !!!

Odpowiedz
marfen
Zarejestrowani

op Wiele marek ma panewki bez zamka i nie mają problemu to że wytarta panewka przykleja się do czopu, obraca się to wiadomo ale to jest skutek nie przyczyna. Obstawiam materiał panewek bądź problem z układem smarowania. Niestety nie znalazłem konkretnych informacji co jest pierwotną przyczyną obracania się tych panewek.
Zastanawiam się też nad przyczyną eksploatacyjną czyli olej i okres jego wymiany. Olej wymieniam raz do roku bo przebiegi mam małe.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2015, 10:35 przez marfen.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości