Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problemy i Kody błędów w moim Grand Scenicu 2.0 pb+lpg 2004 dp0


Darek Cygan
Zarejestrowani

op Witam od pewnego czasu śledzę uważnie porady na forum jak usuwać usterki i co powoduje jaką usterkę lecz z moim sceniciem nie poradze Sobię póki mi ktoś nie pomoże ustalić jakiegoś planu/harmonogramu uzdrowienia scenica co jego właściciel jest w stanie zrobić sam i może polecicie gdzie co zrobić oraz mam nadzieje, żę mój temat może być w takiej formie i jeśli nie tutaj to poproszę o przeniesienie. Za pomyłki przepraszam wszystko ręcznie pisałem.

Informacje o pojeździe
  • MarkaRENAULT

  • ModelGrand Scenic

  • NapędBENZYNA+LPG

  • AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

  • WersjaLuxe Privilege 2.0 16V

  • VINVF1JM0UDA31383086
    Historia:Scenica kupiłem w Lutym. Pojechał do mechanika na aby na przegląd a miał być taksówką wiec przy odbiorze jego stan miałbyć idealny. Mechanik z tego co pamietam policzył zawieszenie przód, klocki i tarcze, jakies poduszki chyba skrzyni i silnika,filtry oleje świece do tego awaria szyby wyszło 3400zł za całość. A na druga ture został olej w skrzyni serwis i filtry lpg oraz rozrzad. Niestety to nie ja odbierałem auto od mechanika i nie jestem w stanie potwierdzic co dokladnie zrobione było, przez przymusowy urlop który mnie spotkał Scenic był w posiadaniu innego kierowcy który o eksploatacji nie mial w ogole pojecia a styl jego jazdy jak sie dowiedzialem to katowanie i upalanie.Kierowca ten na całej butli lpg był w stanie przejechac tylko 140KM doprowadził raz do wygotowania calego borygo i przepalenia tłumika środkowego, który został wymieniony.
Scenic ponownie w moich rekach jest od miesiąca lecz niestety już nie jest w takim stanie technicznym jak był wcześniej.


Aktualnie w Scenicu cały czas świeci się SERVICE + CHECK ENGINE +CHECK EMISSION 
Teraz Scenic przerywa, reaguje na dodanie gazu czasami z opóźnieniem, momentami brakuje mu mocy, na PB jest lepiej obroty nie skacza tak nerwowo jak na LPG, wydaje mi się że słychać lewe powietrze możliwe, że przy przepustnicy oprócz tego pod maską jak scenic się nagrzeje coś strasznie wyje i właśnie nie wiem czy bardziej od rozrządu czy od cewek, gwint cewki 1 od rozrzadu był zerwany ktoś próbował kleić śrube cewka wyskoczyła ale znajomy zamienił cewki miejscami i dał nowe śruby i teraz trzyma robione to było już po diagnostyce.

W przypadku gdyby te błędy pojawiły się jeden przez drugi proszę o informację jaka czynność lub wymiana jakiej części spowoduje naprawienie błędu i ew. podzielenie co z czym robić, ponieważ moge nie być w stanie opłacić wszystkiego jednorazowo więc takie etapy. Dodatkowo musze wymienic filtry lpg zrobić to teraz czy dopiero po usunięciu błędów i wtedy razem z strojeniem lpg? 
Na dodatek w scenicu przytarli mi bok (nadkole i drzwi tylne) wrzuce zdjęcie moze ktos podpowie jaką metodą to najlepiej naprawic i ew. gdzie 
[attachment=18850]
Przy naprawach chętnie skorzystam z umiejętności osób z forum jeśli ktoś będzie niedaleko i daną naprawe bedzie potrafil wykonac zamiast warsztatu byle nie drożej Biggrin  to super.

W Scenicu została przeprowadzona diagnostyka komputerem:

kody usterek /ABS/ABS CAN   OBD

2 BŁĄD

Kody usterek 20495/(org. kod usterki DF026/059/)
CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ PRAWY PRZEDNI

*Nieprawidłowa funkcja

pod spodem tak samo chyba bo mam rozmazane.

Kody usterek /skrzynia biegów/Autom. skrzynia biegów CAN

2 bład

Kody usterek: 794769/(org. kod DF109)
MULTIPLEX-INFO MOMENT OBROTOWY SILNIKA

*MOMENT OBROTOWY POZA ZAKRESEM ODBIORU

Kody usterek 794783 (org. kod DF176)
Informacja multiplex obroty koła PP

*Sygnał nieprawidłowy

KODY USTEREK/SILNIK/BENZYNA CAN

9 Bład

Kody usterek 1328/(org. kod DF049)
CZUJNIK CIŚNIENIA KLIMATYZACJI
*Nieprawidłowa funkcja

Kody usterek 1592/(org. kod DF079)
JEDNOSTKA STERUJACA PRZEPUSTNICY
*POZYCJE KOŃCOWE NIE ZOSTAŁY OSIĄGNIĘTE /NIEPRAWIDŁOWA KONTROLA POZYCJI KOŃCOWYCH

Kody usterek 310/(org. kod: DF093)
SONDA LAMBDA TYLNA
*sygnał nieprawidłowy

Kody usterek 304/(org. kod DF092)
PRZEDNIA SONDA LAMBDA
*Sygnał nieprawidłowy

Kody usterek 309/(org. kod DF082)
OGRZEWANIE PRZEDNIEJ SONDY LAMBDA 
*Nieprawidłowa funkcja

Kody usterek 1542/(org. kod DF038)
STEROWNIK SILNIKA 
*Sterownik uszkodzony

Mam nadzieję, że wiadomo dokladnie o co chodzi i to wszystko sie sklada w calosc bo jest późno i juz ponad 2h to męczę jakby co niejasności wytłumaczę. Tylko już skupmy się na scenicu pomińmy temat dbania o scenica przez tamtego kierowce  Smoke

Z góry dziękuję za zainteresowanie się tematem i pomoc.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Najpewniej będzie jak umówisz się na diagnostykę clip z Oktawiuszem bądź kimś znającym się na jego obsłudze w wawie. Jak dla mnie podstawa wymienić oring przepustnicy, sprawdzić map sensor.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Darek Cygan
Darek Cygan
Zarejestrowani

op Na dokumentach z diagnostyki jest logo HELLA GUTMANN ale nie mam pojęcia czy to komputer to rozumiem ze po podlaczeniu pod CLIPA specjalista wskaże konkretną usterkę czyli o to chodziło bo jeden mechanik chciał obie sondy wymieniać i jeszcze 150zł za 1 chciał za robote w takim razie skontaktuje się z nim. A samo czyszczenie przepustnicy wraz z wymianą oringa to samemu da się zrobić?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Da radę.
Do wymiany czujnik ABS prawy przód.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Darek Cygan
Darek Cygan
Zarejestrowani

op Dziś w Sceniku wyczyszczona przepustnica do tego wymieniony oring na oryginalny czarny zaokrąglony tam siedział jakiś brązowy chyba nieoryginalny był płaskii i cały się chował w to zagłębienie przy kolektorze ten nowy miał z 2 razy większą objętość w miejscach rowków wystawał i został solidnie dociśnięty przepustnicą po złożeniu efekt był jakby było o wiele gorzej było słychać bardzo duże ciśnienie powietrza i okazał się to przewód przy ścianie grodziowej chyba od odmy do kolektora dolotowego. Jak ten przewód został ściśnięty obroty silnika spadały ponieważ nie była robiona adaptacja Clipem to przy 2000obrotów strasznie duże ciśnienie w nim było. Dlaczego ten przewód jest u mnie jakoś dziwnie poprowadzony sięga prawie na styk na granicy załamania i opaska metalowa na nim nie jest w miejscu łączenia z kolektorem dolotowym tylko z centymetr wyżej ale raczej jest szczelny tylko przy dużych obrotach jak wszystko było rozkręcone był bardzo głośny Czy ten przewód powinienem wymienić na nowy dobrze zamocować i i połączyć go opaską z kolektorem dolotowym w miejscu ich łączenia? W Sceniku wymieniony został filtr gazu i wgrana mapa LPG. W końcu jest czuć, że ten scenic ma 2.0 motor błednie pogodziłem się z tym że to muł. Przy wgrywaniu mapy lpg nie można było skasowac bledów urządzenie nie chciało się połączyć było wszystko super później przy hamowaniu na światłach takie szarpniecia jakby po zatrzymaniu redukowala biegi bieg ale jestem dobrej myśli, że po skasowaniu błędu komputer nie będzie ingerował w mapy. Po adaptacji podczas jazdy i na postojach ggaszenie/odpalanie/zapłon obroty w Scenicu utrzymują się na poziomie 1100obr/min zastanawiałem się czy po skasowaniu błędów ta wartość się zmieni. Czy takie obroty są dobre? Czy trzeba ingerować? Wcześniej Scenic strasznie wył az sie kazdy musiał spojrzeć a aktualnie to wycie nie występuje myślałem że pompa wody nie wyrabiała czy koło rozrzadu nie było słychać skąd to wycie. Aktualnie przy tych wyzszych obrotach słychaćjuż tylko popiskiwanie o wiele dyskretniejsze i słychać, że dochodzi od gdzieś od paska osprzętu czy dzięki wyższym obrotą się polepszyło? Pasek sprawdziłem na oko nie jest założony za ciasno ma ok. 1cm luzu i rowki na pasku czuć. Teraz muszę podłączyć Scenica pod Clipa dużo się poprawiło i się zastanawiam czy błąd zniknie wtedy Clipem zostałby zdiagnozowany Scenic pod kontem tych błędów co miałem zapisane a jakiś info z Clipa czy coś nie spełnia swojej funkcji i trzeba się tym zająć.
Po montażu odpiąłem kleme plusowa na chwile przepustnica po 60km moze trzyma te 1100obr/min czy to redukowanie skrzyni może też być jej adaptacją?
Teraz Powinienem probowac sprawdzic poprawne działanie map sensora? wczesniej te przewody do map sensora i kolektora dolotowego po poprawieniu zabezpieczyłem trytkami, poniewaz zawsze sie troche zsuwały a chciałem wyeliminować kolejne lewe powietrze. Szkoda mi, poniewaz nie miałem testera do plynu hamulcowego a sam nie wiedziałem w jakiej jest formie a wszystko na wyciągnięcie ręki miałem. Jaki powinien być jego kolor a jaki już nie powinien? W moim scenicu komora silnika nie jest zabezpieczona od dołu ta pokrywa tylko jest ten przedni kawałekz miejscami na śruby co musiało się przyczynić do zabrudzenia jej piachem pyłem cz tam kurzem. W tym przypadku powinienem zaopatrzyc się w ta osłone i po dokładnym umyciu całej komory zasłonić ją? W waszych Scenicach w scianie grodziowej otwór na filtr pyłkowy posiada jakąś klapke? W moim sceniu brak takiej osłony sprawia że z nawiewów leci powietrze wylacznie cieple zasysane z komory silnika?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Po wyczyszczeniu przepustnicy odpal zimne auto i zostaw na wolnych obrotach do włączenia wentylatora (osiągnięcia temperatury pracy).
Przepustnica sama się zaadaptuje.
Obroty na wolnych powinny być 750obr/min. Jak jest więcej to szukaj dalej nieszczelności.
Odma olejowa w tym silniku to zawór wciśnięty w króciec w kolektorze dolotowym i dwa kawałki wężyka gumowego. Jeden wciśnięty na króciec zbiornika oparów oleju na wierzchu silnika(pod kolektorem dolotowym) a drugi zaślepiony.
Tu masz filmik kolegi z forum na temat odmy:
https://youtu.be/dB1oD_LZ5qE
Popiskiwanie może być z zaworu odmy.

Na twoim miejscu zakręciłbym gaz na butli i najpierw naprawił silnik aby poprawnie jeździł na benzynie. Potem dopiero zajął się instalacją LPG.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2019, 10:39 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Darek Cygan
Darek Cygan
Zarejestrowani

op Scenic dziś bardzo szybki pare razy szarpnal przy hamowaniu i nagle wszedzie biały dym mnie męczy dziś biały dym z rury i spod samochodu
pozniej sprawdzilem wyskoczyła cewka bo gwint urwany(była inna śruba teraz dodatkowo zaklejona)

Rano na zimnym odłącze i podłącze przepustnice. (przed czyszczeniem obroty normalne)

Takie wycie jak u kolegi na filmie miałem po nagrzaniu. (Teraz nie słychać jak czyściłem przepustnice dociskałem ten zawór .

Jest słychać popiskiwanie ale ale jakby przy pasku osprzetu nie jestem w stanie sie wsłuchać czy to nie zawór.

Wydawało mi sie że ten przewód z tyłu silnika jest nieszczelny bo slychac powietrze pod wielkim cisnieniem. Nie wiem od czego jest.

Już nie mam siły codziennie sprawdzać inna awarie lub dłubać przy nim. I tak nie wiem czy jest lepiej. Niestety dużo musze jezdzić nim i juz nie mam sił sie zastanawiaać dlaczego szarpnał dlaczego co staram sie rozpedzac powoli ale bardzo szybko jezdze.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Biały dym nie wróży nic dobrego...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zastanawia mnie to "klejenie śruby" mocującej cewkę - przecież to główny punkt masowy cewki - teoretycznie nie ma ona prawa pracować poprawnie. Stąd mogą brać się wszystkie komunikaty o błędach sond lambda.
Czujnik abs to (prawie) pewnik - może wystarczy wyczyścić...
Część dość haotycznego opisu sugeruje mi, że silnik został przegrzany wskutek ostrej jazdy z wypadającymi zapłonami (tak, tak, przepalenie tłumika to nie spalone paliwo w wydechu - ciekawe, jak tam katalizator). Obawiam się, że wtórnym skutkiem może być uszkodzenie głowicy.
Od tego tematu bym zaczynał, oczywiście po uzdrowieniu tematu cewki zapłonowej (przegwintowanie otworu o rozmiar w górę na tym samym skoku - szóstkę przerabiałem ostatnio na siódemkę z pełnym sukcesem).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Darek Cygan
Darek Cygan
Zarejestrowani

op Ktoś zerwał gwint nie da się jej dokręcić co jakiś czas wychodzi śruba i cewka jest luźno jutro jade sprawdzić błędy później zamienie cewki miejscami i znowu czytanie błędów. Zobacze która do wymiany i nowe śruby dam lub mechanik przegwintuje. Po ogarnięciu cewek znowu komp i zobaczymy co jest grane. Dymienie na biało było tylko 1 raz podczas jazdy kiedy to cewka sie znowu odkręciła może niespalone paliwo. Pod korkami czysto.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości