Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego plus tarcze


Bravo8
Zarejestrowani

op Witam

Renault Scenic II , 1.6 , rok 2004.
Mam pewien dylemat, w załączeniu zdjęcia . Po demontażu tarcz i tylnych zacisków okazuje się że osłonki gumowe na tłoczkach są całe, na obu zaciskach. Nie wiem czy jest sens je rozbierać żeby wymieniać oring i osłonkę , skoro stare są całe. Ale jest to jakaś okazja do zrobienia regeneracji . Z drugiej strony auto ma już 14 lat, przebieg 180 tyś. i ponoć wymiana tych uszczelnień jest dość trudna, zdecydowanie trudniejsza niż na przednich zaciskach. I ostatnie zdjęcia , kupiłem na Allegro w sklepie Motoart z Opola nowe tarcze, niby wyglądają jak oryginały. Zapłaciłem za nie 400 zł za komplet. Wiem, że teraz jest dużo podróbek, no ale te wyglądają jak FRANCE [Obrazek: default_smile_s.gif]  . Macie jakieś doświadczenie z tymi częściami? Oczywiście można kupić TRW w cenie 450 zł za sztukę ale moje auto ma już 14 lat i nie sądzę abym chciał nim jeszcze jeździć następne 14 lat, więc stąd mój wybór , choć nie chciałbym żeby okazało się to zwykłym Chinolem, co się rozpadnie po 2 tys km.

Pozdrawiam
pio555 napisał 23-04-2018, 20:14:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

Załączone pliki

Miniatury
           

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2018, 20:14 przez pio555.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Ze sklepem w którym zakupiłeś tarcze nie mam żadnych doświadczeń ale nie wyglądają jakoś źle. Myślę, że to pełnowartościowe części.
Co do zacisków, jeżeli nie ciekną, są sprawne to nie wymieniaj żadnych uszczelnień. Niejednokrotnie to co jest oferowane na rynku (uszczelniacze) może nie wytrzymać roku. Jedynie to bym zdjął zaciski i jarzma wyczyścił szczotką na wiertarce, później można pomalować na srebrno, czarno bądź w jakimś innym kolorze.

Odpowiedz
gandw
Zarejestrowani

Sprawdź czy tłoczek płynnie wraca, czy dźwigienki ręcznego lekko chodzą i jak nie trzeba to nie ruszaj.

Nieźle młotkiem sprałeś ten zacisk Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2018, 19:43 przez gandw.)

Odpowiedz
Bravo8
Zarejestrowani

op Po dokładnej analizie nie zdecydowałem się na wymianę uszczelnień w zaciskach. Gumowe osłony były całe, zaciski nie przeciekały. Tłoczki dobrze się wkręcały. Wymieniłem tarcze hamulcowe i cały płyn hamulcowy w układzie.
 
Pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości