Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Scenic II PhI - problem z elektryką i brak pomysłów


Karol Chmielewski
Zarejestrowani

op Witam wszystkich.
Piszę tutaj, bo to chyba ostatnia deska ratunku. Po prostu nie mam już siły do tej niebieskiej kanalii Biggrin
Pewnego pięknego dnia, samochód nie chciał odpalić oznajmiając mi wyświetlaczem LOW OIL PRESSURE / LOW BATTERY i włączając wentylator od chłodnicy, co jasno wskazywało na uszkodzenie połączenia UPC <-> komputer silnika. Naprawiłem przewód pomiędzy E1 w komputerze a 2 pinem w UPC i było ok. Aż do ponownej awarii (jakieś 2 tygodnie później). Udało się ruszyć samochód spod sklepu (po prostu odpalił), ale w trakcie jazdy wyskoczyło ELECTRONIC FAULT i samochód po prostu zgasł w trakcie jazdy. Pozostała tylko laweta.
Do chwili obecnej: wymieniałem komputer, UPC, UCH (wszystko ze sprawnego Scenica II, którego pożyczyłem - ma identyczne moduły), podmieniałem cały "zestaw startowy" z kartą i blokadą. Samochód sprawdzany CLIP - pokazuje problem z komunikacją w sieci multipleksowej. Sprawdziłem wszystkie chyba przewody - i niby jest ok. Złączki sprawdzone - jest ok. Przerabiałem nawet tematy z drugą kartą, drugim aku. Po prostu brak słów.
Proszę, podpowiedzcie czego jeszcze można szukać. Czego bym nie robił, ciągle tylko komunikat LOW OIL PRESSURE / LOW BATTERY i wentylator od chłodnicy. Wersja scenica z GPS, jeżeli coś to komuś powie Biggrin.

Przypomniało mi się jeszcze, że wielmożnemu Panu przestało nagle działać też otwieranie klapy bagażnika - po prostu nie reaguje na przycisk.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-04-2018, 07:27 przez Karol Chmielewski.)

Odpowiedz
woser
Zarejestrowani

Punkty masowe sprawdzone ? Może masa gdzieś ucieka ?

CLIP - USUWANIE BLEDÓW/ADAPTACJE/DORABIANIE/NAPRAWA KART +  MONTAZ WYPOSAZENIA DODATKOWEGO (Tempomaty itp) + STROJENIE REGULACJA LPGTECH/STAG

CHIPTUING - 2.0T Scenic/Megane II
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi woser za ten post post:
  • Karol Chmielewski
Karol Chmielewski
Zarejestrowani

op Wydaje się, że sprawdzone. Przyznam szczerze, że "wydaje się", bo nie wiem już czego szukać. Chyba, że są jeszcze jakieś, o których mogę nie wiedzieć Biggrin

Odpowiedz
Paffcioo
Zarejestrowani

Wymiana modulu ok- a czy sprawdziles piny w kostkach do modulu ? Moze slaby styk? Sprawdz kable w elastycznych lacznikach drzwi miedzy klapa tylna a nadwoziem i miedzy drzwiami a nadwoziem byc moze jakies zwarcie jest. Punkty masy jak kolega wyzej Ci sugerowal tez do sprawdzenia. Kostka pod fotelem kierowcy i podloga sucha? Podlaczenie rozrusznika-moze zwarcie? Moze tez masz slabe ladowanie? Sprawdz prad ladowania i sam alternator. Szczeniaczki nie lubia niedoladowanych aku. Za to na desce wywala mnostwo roznych bledow.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-04-2018, 11:01 przez Paffcioo.)

Odpowiedz
Karol Chmielewski
Zarejestrowani

op Aku jest nowy. Prąd ładowania trudno sprawdzić na wyłączonym silniku, ale chwilę przed awarią było ok. 14,3V. Piny sprawdzone kilkukrotnie, nawet na połączeniach z rozebranym komputerem (mam takowy) i styk jest wszędzie.
Mowa o kostce łączącej czy kostce z bezpiecznikami pod fotelem? Zauważyłem wczoraj, że wykładzina w schowkach pod podłogą jest mokra, ale tam nie idą żadne wiązki - sprawdzałem wczoraj.
Być może masz rację z połączeniami w drzwiach i klapie - być może po prostu jest gdzieś zwarcie. W zasadzie ciągle sprawdzałem z otwartymi drzwiami Biggrin. Niestety klapa zamknięta ze względu na brak działania zamka i dodatkowo przy próbie odpalania przy otwartej klapie zawsze miałem komunikat BOOT OPEN i nie da się odpalić silnika.

Odpowiedz
Paffcioo
Zarejestrowani

Jak masz mokra podloge pod fotelem i schowek pod nogami - to obstawiam zwarcie , i zapewne wiazka pod fotelem wraz z kostka do ogladniecia a podloga do wysuszenia. Byly tematy na forum z tym zwiazane. Niedrozne odprowadzenia wody z podszybia zapewne pelne lisci i szlamu, lub zatkany odplyw z klimy za to woda wewnatrz, i byc moze to jest problemem! Zlikwiduj wode wewnatrz popraw przewodzenie stykow kontaktem - bo wymienisz pol samochodu a problem bedzie dalej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Paffcioo za ten post post:
  • Karol Chmielewski
ko-ma
Zarejestrowani

Zacznijmy od początku.
1. Karta w czytnik
2. Wypinamy wtyczkę z zamka tylnej klapy
3. Sprawdzamy jeszcze raz akumulator - ale pod obciążeniem.
4. Sprawdzamy wszystkie bezpieczniki na klemie plusowej + przewody i złącza w tej skrzynce
Czy zaszła jakaś zmiana?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Karol Chmielewski
Karol Chmielewski
Zarejestrowani

op Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dziś (w niedzielę) sprawę zostawię, bo od przewodów bolą już palce, a po zamknięciu oczu widzę "ćmę" scenica Thumbup. Ponieważ będę mógł wziąć się za niego dopiero w środę, dam znać od razu jak coś znajdę Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości