Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Schemat połączenia gniazda przyczepy...


kajfasz
Zarejestrowani

op Witam i pytam...

Kupiłem Scenica II z oryginalnym (Renault) hakiem i gniazdem do podłączenia wtyczki od np. przyczepki samochodowej.
Nie mam przyczepki więc do tej pory haka nie używałem. Jednak niedawno zakupiłem platformę na hak do przewożenia rowerów Thule i wszystko byłoby ok ale coś mi światła szwankują jak to podłączę Kwasny
Same kierunkowskazy działają OK, awaryjne też ale już kierunkowskazy razem ze światłami pozycyjnymi czy stopem szaleją - migają i kierunkowskazy i czerwone np. postojowe i słabiej jak same kierunki.
Aha - zainstalowana jest przejściówka z 13 na 7 pin (wygląda na dobrą jakościowo). Coś jednak jest nie tak.
Rozebrałem dzisiaj tą przejściówkę i całe gniazdo do którego włożona jest przejściówka, przejrzałem wszystko i poczyściłem ale nic to nie dało. Ogólnie całość wygląda bardzo dobrze i ładnie.

Sama wtyczka i instalacja platformy rowerowej jest na pewno OK!

Nie mam już pomysłów gdzie jest problem więc z racji, że nie zamierzam używać przyczepy campingowej czy innych bardziej skomplikowanych sprzętów, postanowiłem wyrzucić przejściówkę i samo oryginalne gniazdko 13 pinowe Renault i wrzucić w jego miejsce gniazdo 7 pinowe. Tylko teraz chciałbym jakiś schemat od Renault jakie kolory kabelków gdzie mam podłączyć do gniazda 7 pinowego. Znalazłem dużo schematów na internecie ale nie o to mi dokładnie chodzi. Mam wiązkę z 13 kabelkami w różnych kolorach i chciałbym wiedziec, które 7 z nich najlepiej w jakich kolorach gdzie mam podpiąć do gniazda 7 pinowego?

Odpowiedz
RobercikN
Zarejestrowani

Najlepiej jak posprawdzasz kable i zobaczysz ktory jest od czego i podlaczyc zgodnie z tym co ma byc w 7 pinowej. Tez mialem problem w sc I i tak wlasnie zrobilem, w sc II jeszcze nie podlaczalem

Odpowiedz
andrzej27r
Specjalisci

wszystkie kable sprawdzisz miernikiem,albo zwykłą żaróweczką ,u mnie po podłączeniu przyczepki światła w przyczepce wszystkie są ok,zaś w aucie tylko z tyłu kierunki migną szybko,ale olałem temat .Jak rozbierasz swoje 13-pinowe gniazdo to jego opis masz na necie od czego który pin jest,oznaczasz sobie odłączając kolejno przewody i opisujesz ,potem przenosisz tylko potrzebne kable do naszego gniazda,sam myślę wywalić niemieckie gniazdo ,oraz adapter i założyć 7-pinowe

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2015, 20:22 przez andrzej27r.)

Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

op Z miernikiem będzie problem bo nie ma mi kto naciskać np hamulca itp. jak ja będę mierzył Sad Chyba pozostaje liczyć, że kable w gnieździe są prawidłowo podpięte i przenieść je według schematów do 7 pinowego gniazda...

Dzięki

Odpowiedz
Wujek Rafał
Zarejestrowani

U mnie podobny problem, w platformie nie działają kierunki i stop. Po wakacjach się temu dokładnie przyjrze. Doszedłem przed wyjazdem do kontroli kostek lamp tylnych, oryginalnie zaklejone dziwną taśmą. Mimo izolacji kostka lewej lampy do wymiany. Piny zasniedziale...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2015, 21:57 przez Wujek Rafał.)

Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

op Wszystko wyjaśnione.
Tak z głupia po drodze z pracy wpadłem do sklepu z bagażnikami samochodowymi spytać czy mają gniazda do instalacji do przyczepy. Nie mieli ale mieli przejściówkę z 13 na 7 pin - taką zresztą jak mam założoną tylko jakaś inna firma (marna zresztą). I tak z głupia ją pożyczyłem żeby sprawdzić i okazało się że wszystko działa jak tralala Biggrin

Droga ta przejściówka bo zapłaciłem 30 zł, a można kupić za 12-13 ale trudno - i tak jest radość bo myślałem, że to będzie coś poważniejszego. A przypominam, że swoją przejściówkę wcześniej rozebrałem na części pierwsze i wizualnie wszystko wyglądało prawie idealnie. Więc odrzuciłem przejściówkę jako powód moich problemów ze światłami...

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

stawiam że jak miałeś problem z większością zapalonych świateł (była choinka) to powód był tylko jeden słaba masa - więc może albo był za cienki przewód masowy albo gdzieś się poluzował lub zaśniedział...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Potwierdzam - te tanie przejściówki mają zasadniczy problem z masą układu. Do tego stopnia, że znam przypadek dołożenia dodatkowej masy. Tyle, ze problem dotyczył dużej przyczepy. Prawdopodobnie gniazdo 13-pin ma dwie (lub więcej) mas i któraś po prostu jest w przejściówce nie podłączona

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2015, 10:08 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości