Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Szyba pasażera przód


Mati
Zarejestrowani

mam podobnie Biggrin u mnie czasem zejdzie nawet do samego dołu, czasem ruszy a czasem trzeba zamknąć domykaniem z karty

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Neo_sc
Zarejestrowani

U mnie domykaniem też zamknę ale w identyczny sposób jak ręcznie - czyli muszę trzy razy nacisnąć przycisk w pilocie. Dwa razy szyba się opuści, a za trzecim razem zamknie.

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

W modułach szyb elektrycznych z możliwością automatycznego zamykania lub otwierania całej szyby (dwa stopnie w przycisku podnoszenia szyb) dla bezpieczeństwa wymyślono zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem, palców, dłoni, głowy, czy co kto tam włoży... Mechanizm ten działa na zasadzie natężenia prądu, który pobiera silniczek podczas pracy, gdy w trakcie zamykania z jakiegoś powodu silniczek zacznie pobierać więcej prądu niż normalnie - patrz, coś się przytrzasnęło i sinik ma duży opór, więc pobór prądu rośnie lawinowo, automat wyłącza silniczek i opuszcza szybę. I tu różnie, w niektórych autach opuszcza trochę, w innych cała idzie na dół (peugeot 406). Niestety lub stety, cecha ta ma drugą stronę medalu, gdy mechanizm z jakiegoś powodu chodzi ciężko, np ze starości, brudu i braku smaru, może powodować takie reakcje, jednak dzięki temu wiemy, że coś jest nie tak i drążymy i czyścimy i smarujemy i silniczek mechanizmu przez to się nie spali...
Nie wiem, czy to ten przypadek co u Was, jednak, wiem, że takie rzeczy się dzieją w różnych autach własnie z powodu ciężkiej pracy mechanizmu podnoszenia szyb.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości