Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I WYMIENIŁEM LINKI HAMULCA Grand ScenicII i dalej nie działa.


Gyna
Zarejestrowani

op witam
historia:
- zablokował sie hamulec na skrzyżowaniu . odblokowanie linką awaryjną nic nie dało
przypalajac sprzegło córka zjechała na bok i została zholowana .
OdbklokowłaEM HAMULEC ODKRECAJAC DZWIGNIE NA CYLINDERKU Z PRAWEJ STRONY. LINKA ZAPIECZONA WIEC PUSCIŁO z lewe4j i dało sie wjechac do garazu na kanał
ZAMOWIŁEM NOWE LINKI ZGODNIE Z NUMEREM NA HAMULCU.
WYMIENIŁEM , (NIE LICZAC PROBLEMÓW Z NIEPASUJACYMI NAKRETKAmi uszczeloniaczy (za duze) - przełozyłem ze starych , i zbyt duzymi kulkami na końcach 
po zamontowaniu hamulca do auta , bład dalej pozostaje, nic nie slychac  , dioda na dzwigni dalej pulsuje i komunikat serwis na wyswietlaczu.
pocziagabie za dzwignie lub zwalnianie3  za pomioca przycisku nic nie powoduje. dalej pipie po otwarciu drzwi.

Nie właczałem silnika a jedynie zapłon bo auto stoi wciąz na kołkach.
czy jest jakis bezpiecznik do sprawdzenia,?
czy komunikat seerwisowy ustapi samiczynnie czy tez niezbedne jest podłaczenie do komputera
na module nie widac przetopień przekaznika , wiec mam nadzieje ze jest nadal sprawny,
linki zamontowałem w pozycji zwolnionego hamulca .

help

nie potrafię znaleźć z postach opisu procedury po wymianie linek i zamontowaniu hamulca do auta. Moze4 ktoś podpowie lub wskaze opis na forum 

dzieki.
Gyna:

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Trzeba podpiąć Clipa lub jakiś inny sprzęt obsługujący Renault i sprawdzić co go boli.
Niektóre zapamiętane błędy same się nie dezaktywują po naprawie mechanicznej.
Powinno się po wymianie linek zrobić adaptację.

Spróbuj zrobić jak po awaryjnym odblokowaniu.
Zapłon wymuszony serwisowy.
Najpierw próbujesz zwolnić hamulec, potem zaciągnąć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2019, 22:23 przez polaq.)

Odpowiedz
Gyna
Zarejestrowani

op
(14-12-2019, 22:20)polaq napisał(a): Trzeba podpiąć Clipa lub jakiś inny sprzęt obsługujący Renault i sprawdzić co go boli.
Niektóre zapamiętane błędy same się nie dezaktywują po naprawie mechanicznej.
Powinno się po wymianie linek zrobić adaptację.

Spróbuj zrobić jak po awaryjnym odblokowaniu.
Zapłon wymuszony serwisowy.
Najpierw próbujesz zwolnić hamulec, potem zaciągnąć.

zapłon wymuszony serwisowy ? mozesz dookreslić?
ucze sie dopiero tego auta. Biggrin

włozyłem kartę, bez naciskania sporzegła - start.
próbowŁEM ZWOLNIĆ I ZACIĄGNĄC ale bez rezultatu.
o to chodzi?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2019, 00:28 przez Gyna.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Karta w czytniku, wrzucony bieg, hamulec i naciskasz Start- to jest zapłon wymuszony bo samochód nie odpali na biegu z wciśniętym hamulcem.
Serwisowy to karta w czutniku, nie naciskasz żadnego pedału, skrzynia w położeniu neutralnym i trzymasz około 5 sekund Start aż usłyszysz odblokowanie kierownicy. Wyłączenie 2xStart

Samo naciśnięcie Start załącza część układów ale hamulca wtedy nie zaciągniesz ani nie zwolnisz, kierownica jest zablokowana

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2019, 10:22 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Gyna, neophyte
kszyba
Zarejestrowani

Wygląda mi to na zapieczone cylinderki a nie ręczny. U mnie przyciął się w megane bo poprzednikowi nie chciało się naprawić przez rok. Polałem obficie oś wd40 i po 150 ruchach kluczem francuskim zaczęło wszystko odbijać.

Odpowiedz
Gyna
Zarejestrowani

op Winny jestem dokończenie wątku.
Zrezygnowany wyjechałem z garażu, myśląc gdzie zorganizować podłączenie do komputera.
po przejechaniu ok 5 m rozległo sie głośne Plummmm i kontrolka na dźwigni hamulca zgasła.
Z wyświetlacza zniknął błąd.......... Auto zaczeło sterować hamulcem

Nic nie podpinałem .

Nastepnie rozległo sie jeszcze głosniejsze BUM....
szyby zadrżały.

To kamień z serca mi spadł.


Pozdrowienia dla wszystkich klubowaiczów
Gyna

(15-12-2019, 16:31)kszyba napisał(a): Wygląda mi to na zapieczone cylinderki a nie ręczny. U mnie przyciął się w megane bo poprzednikowi nie chciało się naprawić przez rok. Polałem obficie oś wd40 i po 150 ruchach kluczem francuskim zaczęło wszystko odbijać.

To nie cylinderki.
\Juz na poczatku działań po zrzuceniu limnek z zaciskow tarcze pusciły i reka dałem rade odchylac troche dzwignie recznego. A przy zakładaniu linki za pomoca kleszczy odchyliłem znacznie dalej.
Nie cykinderki.


(15-12-2019, 10:15)polaq napisał(a): Karta w czytniku, wrzucony bieg, hamulec i naciskasz Start- to jest zapłon wymuszony bo samochód nie odpali na biegu z wciśniętym hamulcem.
Serwisowy to karta w czutniku, nie naciskasz żadnego pedału, skrzynia w położeniu neutralnym i trzymasz około 5 sekund Start aż usłyszysz odblokowanie kierownicy. Wyłączenie 2xStart

Samo naciśnięcie Start załącza część układów ale hamulca wtedy nie zaciągniesz ani nie zwolnisz, kierownica jest zablokowana

dzieki .
Postatram sie zapamietac na przyszłość 

pozdr.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2019, 09:28 przez Gyna.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości