SCENIC II PH I Wymiana linki sterowania zmiana biegów automat DP0


KulusioWy
Zarejestrowani

Online
Ok. Po znalezieniu chwili wolnego czasu przygotowałem manual wymiany linki zmiany biegów skrzyni automatycznej DP0. Chociaż wymiana linek w skrzyni manualnej jest identyczna oprócz tego że całość składa się z 2linek a nie jednej.

Wrzucam to do mojej galerii a mądre głowy niech pomyślą gdzie to przenieśćBiggrin

Na samym początku chciałem wam pokazać jak ściągnąć linkę z zaczepów bo na zdjęciach już nie było miejsca na to.

Poprostu biały kołnierz odciągamy w przeciwnym kierunku niż najbliższy koniec linki.  I postępujemy tak z obu stron.

[Obrazek: 43e882190b19fd0acff1054eb4ceb883.jpg]

Ok. A teraz od początkuBiggrin



W komorze silnika znajdujemy końcówkę linki i ściągamy ją z wybieraka na skrzyni poprzez ściągnięcie do góry . Jest ona wcisnieta na zaczep kulowy. Miejsce oznaczone strzałka pokazuje miejsce w którym jest zmontowana  linka i należy ściągnąć ją sposobem opisanym na samym wstępie.

[Obrazek: a124a26da59b994f5a637cac41f1c42e.jpg]

I to jest wszystko co musimy zrobić pod maską. Następnie przechodzimy do rozbierania konsoli w środku.

Zaczynamy od wyciągnięcia mieszka razem z ramką poczynając od dołu. Uważając by nie połamać zaczepów w  ramce.

[Obrazek: 8b385d588c58ca4766ad02dd3345c19d.jpg]

Podnosimy mieszek do góry i usuwamy trytytkę. A następnie przekrecamy czarną nakrętkę delikatnie aż przeskoczy i ściągamy całą gałkę do góry.

[Obrazek: 1d9114e5192823c54ab84bae3a324a39.jpg]



[Obrazek: f8ce1f5f1fb5f68457e7a2d05d4624e2.jpg]

Teraz górną część konsoli pociągamy do góry. Jest na zatrzaskach i odpinamy wtyczki od przełączników i zapalniczki

[Obrazek: 7e8f069863677aac118f9d758d94f994.jpg]

Następnie odkrecamy 3 śruby pokazane na zdjęciu i dwie (po jednej na strone) zaślepki na samym dole przy nogach.

[Obrazek: c2843a385f10a80442d404fb77d1b565.jpg]

I ściągamy tą piankę.

[Obrazek: cac83cc45b7a9a736816aa00389893f9.jpg]

Teraz śrubokrętem ściągamy linkę z kulki.

[Obrazek: feec4d51b28a5df19372b95ad7bd13ce.jpg]

Odpinamy wtyczkę z boku, ściągamy linkę z mocowania i odkrecamy trzy nakrętki

[Obrazek: 55a4523b868e0554fd39c24409f67336.jpg]

[Obrazek: bf3365d57ce6b13269c243efba88a74a.jpg]

I otrzymujemy taki widok.

[Obrazek: fade2aa8ce895147182122aff1fa9b2a.jpg]

[Obrazek: 873f67a8da1988efedf60b7e62c56aa3.jpg]

Teraz usuwamy z linki ten filc bo strasznie przeszkadza. Na dole odkrecamy 3 nakrętki i wyciągamy ten gumowy przewód który jest tylko tak włożony. Jest to chyba odpływ klimy lub panoramy.

[Obrazek: 484f3c63508b5664d25843bec4265811.jpg]

Teraz to już tylko trzeba wyciągnąć linkę do środka pojazdu  i nową włożyć i całość poskręcać w odwrotnej kolejności. Całość roboty zajęła mi max. 2,5 godziny. Ale robiłem to pierwszy raz oraz bez manualaBiggrin

Powodzenia.

Natapciane  S7E

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2018, 21:59 przez pio555.)

I ja mam swoje RS .........   i to w wersji Grand Biggrin
[-] 8 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi KulusioWy za ten post post:
  • #asiarek, A2-eR11, Grandusek, krosser, michaldck, roming, scrabi83, sylfon
pio555
Moderatorzy

.


A2-eR11
Zarejestrowani

(05-03-2018, 17:31)KulusioWy napisał(a): ten gumowy przewód który jest tylko tak włożony. Jest to chyba odpływ klimy

Super manual Thumbup Potwierdzam, ze jest to odplyw do klimy, ktory raz w roku warto sobie przeczyscic, ale to tak przy okazji pisze Thumbup

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • KulusioWy




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości