Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Zagwozdka związana z przygasaniem świateł


adm89
Zarejestrowani

op Cześć,

Od kiedy pamiętam (ponad rok) w moim Scenicu był problem z przygasającymi światłami. Przygasały dosyć mocno przy kręceniu kierownicą, przy wolnym ruszaniu, przy załączaniu klimatyzacji, otwieraniu okien, itp. Dzisiaj nagle problem ustąpił - podczas parkowania wieczorem zauważyłem, że nic nie przygasa, mogę dowolnie kręcić kierownicą, "zdusić" silnik prawie do zgaśnięcia i nic nie przygasa. Pytanie co mogło mieć wpływ na to, że nagle problem zniknął (jeszcze wczoraj, przy wieczornym parkowaniu problem ciągle występował)?
Rzeczy jakie robiłem od wczoraj z samochodem to:
- przejechałem około 150 km w wolnym tempie (bez korków, ale średnia prędkość wynosiła 40-50 km/h) - może miałem wiecznie niedoładowany akumulator (a podczas takiej wolnej jazdy się porządnie podładował), chociaż wątpię, żeby to miało jakiś związek, bo niejednokrotnie przejeżdżałem trasy po kilkaset kilometrów i problem z przygasaniem zawsze występował.
- myłem samochód, a właściwie spłukiwałem wężem ogrodowym z kurzu - tutaj też nie widzę związku (w kontekście, że gdzieś dostała się woda), ponieważ dziesiątki razy myłem już samochód, zarówno wężem ogrodowym jak i na myjniach ciśnieniowych.
- w związku z problemem z hamulcem postojowym (opisany tutaj: https://www.scenic-forum.pl/Watek-B%C5%8...ek-hamulca) chciałem zdjąć moduł hamulca, ale z uwagi na polowe warunki, brak kanału i zbliżającą się noc zrezygnowałem z demontażu hamulca. Jedyne co zrobiłem to zdjąłem wtyczkę elektryczną od modułu i ją wyczyściłem. A może to mogło mieć jakiś związek z przygasaniem?
- więcej rzeczy nie pamiętam... ;)
Sam już nie wiem co o tym myśleć. Może ktoś z Was naprowadzi mnie na jakieś sensowne wnioski?

Odpowiedz
skrodzka
Zarejestrowani

Jak dla mnie to ładowanie. Może szczotki alternatora się bardziej wysunęły i normalne teraz ładuje.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
adm89
Zarejestrowani

op No i dzisiaj po 150 kilometrowej trasie problem powrocił. Gdzie szukać punktu zaczepienia?

(09-07-2017, 05:09)skrodzka napisał(a): Jak dla mnie to ładowanie. Może szczotki alternatora się bardziej wysunęły i normalne teraz ładuje.
Jeśli by to było ładowanie, to czy nie dawałoby to jakiś sygnałów w postaci błędów ładowania?

Odpowiedz
skrodzka
Zarejestrowani

Najlepiej miernik w dłoń i posprawdzaj napięcie na akumulatorze i ładowanie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Ekstremalnie słabe ładowanie może powodować sygnalizowanie kontrolki na wyświetlaczu ale takie niewielkie spadki nie będą sygnalizowane. Myślę, że alternator nie wyrabia. Weź miernik i sprawdź jakie pokaże ładowanie, ile ma aku. Zrób też test podczas kręcenia kierownicą, włącz wszystkie odbiorniku, po prostu trzeba nad tym posiedzieć, zmień na próbę aku. Jest też druga metoda pożycz alternator na podmianę i zmień.

Odpowiedz
osa057
Zarejestrowani

Miałem podobnie. Światła przygasały gdy włączało się zimą dogrzewanie świec, przy włączaniu klimy itp., aż nagle pewnego dnia wywaliło błąd usterka ładowania i spod maski zaczął snuć się swąd. Po całkowitej regeneracji alternatora jak ręką odjął. Aku był wiecznie niedoładowany przez niesprawny alternator.

Odpowiedz
adm89
Zarejestrowani

op Spróbuję posprawdzać napięcia, ale robiłem to jakieś pół roku temu i nic podejrzanego nie zauważyłem.
Poza tym problem przygasania świateł pojawia się od co najmniej roku - jeśli by to była wina alternatora, to czy przez ten rok użytkowania nie dało by to o sobie znać bardziej? Odkąd pamiętam światła przygasają i zjawisko się nie nasiliło. Tak więc czy alternator to dobry trop? A może któreś z połączeń masowych nie przewodzi odpowiednio? Tylko które i gdzie ich szukać?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

bez sprawdzenie wo wróżenie z fusów ....
posprawdzan japięcie wychodzące z altka pod obciązeniem i tak jak koledzy pisali i przy kręceniu kierą.
może regulator napiecie kuca?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

1. Masy do sprawdzenia.
2. tak jak pisali wyżej, napięcie na alternatorze do sprawdzenia.

Thumbup
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Regulator napięcia w alternatorze może świrować, sprawdź napięcie na aku (na klemach aku) potem na klemach przewodów, na końcu na samym alternatorze, gruby przewód to plus, minus obudowa alternatora, porównaj napięcia na wolnych obrotach bez odbiorników (bez świateł, dmuchawy, lampek oświetlenia....) i potem z obciążeniem.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości