Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Zwalnia (dławi się) w czasie jazdy


matys
Zarejestrowani

op Witam,
od dłużego czasu mam problem objawiający się, no właśnie, jakby to opisać, efektem jakby odcieciem paliwa na 1-2 sek. Zazwyczaj jest to na niskich biegach typu 2 i 3. Dodając gazu samochód przyśpiesza po czym na chwilę następuje efekt, taki jakbym zdjął nogę z gazu (oczywiście pedał cały czas jest wciśnięty) po czym za sekundę, dwie dalej przyśpiesza. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Sprawdzany był czyjnik pedału gazu, czy coś w tym stylu, ale jest OK.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Wyczyść MAP-sensor (czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym). Najlepiej przemyć wnętrze benzyną ekstrakcyjną.
W 1,9 dci jest tak na wierzchu, ze całość operacji do wykonania w jakieś 10 minut.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Spróbuj wyczyścić EGR on potrafi dawać takie objawy. Może być wina filtra paliwa. Jeżeli to nie przyniesie poprawy podłącz clipa podczas jazdy jakie jest ciśnienie paliwa. Ale coś mi tu śmierdzi EGR-em. Niedawno kolega walczył z tym samym w Peugeocie 307 diesel. Jechał i właśnie na niskich biegach go przydławiało taka jakby odcinka. No i EGR tylko część mechaniczna bo z elektroniką wszystko w porządku.

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

Mam podobną przypadłość - wrażenie jakbyś naciskał lekko pedał hamulca.
Miałem tak w lipcu przez jakieś 2 tygodnie - potem cisza nic się nie działo - a w ostatnich dniach znów się pojawiło

(13-10-2015, 13:15)haszczurur napisał(a): Spróbuj wyczyścić EGR on potrafi dawać takie objawy.

mam zaślepiony egr

(13-10-2015, 09:16)ko-ma napisał(a): Wyczyść MAP-sensor (czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym). Najlepiej przemyć wnętrze benzyną ekstrakcyjną.
W 1,9 dci jest tak na wierzchu, ze całość operacji do wykonania w jakieś 10 minut.

możesz zrobić fotkę gdzie on się znajduje ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2015, 13:54 przez pawelli.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(13-10-2015, 13:53)pawelli napisał(a): Mam podobną przypadłość - wrażenie jakbyś naciskał lekko pedał hamulca.
Miałem tak w lipcu przez jakieś 2 tygodnie - potem cisza nic się nie działo - a w ostatnich dniach znów się pojawiło

(13-10-2015, 13:15)haszczurur napisał(a): Spróbuj wyczyścić EGR on potrafi dawać takie objawy.

mam zaślepiony egr

(13-10-2015, 09:16)ko-ma napisał(a): Wyczyść MAP-sensor (czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym). Najlepiej przemyć wnętrze benzyną ekstrakcyjną.
W 1,9 dci jest tak na wierzchu, ze całość operacji do wykonania w jakieś 10 minut.

możesz zrobić fotkę gdzie on się znajduje ?

Z fotką będzie chwilowo problem bo żona pojechała samochodem. Otwórz maskę spójrz na czarną grubą plastikową rurę idącą wzdłuż chłodnic do kolektora ssącego w tej rurze jest czarny prostokątny czujnik z wpiętą kostką. Ten czujnik zabezpieczony jest taką zawleczką i wciskany w rurę. Piszesz, że wrażenie masz jakby naciskał ktoś hamulec a jesteś pewny, że to jest z silnika a nie np. blokują się hamulce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2015, 15:34 przez haszczurur.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Fotka czujnika byla juz wrzucana na forum sam ja wrzucalem.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(13-10-2015, 13:53)pawelli napisał(a): możesz zrobić fotkę gdzie on się znajduje ?

Ja takze mam problem z fotką - 1,9 dci ujeżdża syn (DizzyX), ja jeżdżę aktualnie 1,5 dci.
Spróbuję opisać: po zdjeciu górnej osłony silnika widoczny jest przewód (rura) idąca od okolic chłodnicy na tył silnika (wzdłuż osi pojazdu), z niej wystaje do góry czujnik z kwadratową wtyczką wiązki przewodów. Czujnik jest wciśniety w gniazdo w przewodzie i uszczelniony o-ringiem (nie pamiętam, czy jest tam wkręt mocujący.

Uzupełnienie: wskazane jest podpięcie się pod jakiś dobry diagnoskop i odczyt live parametrów pracy tego czujnika (ciśnienia w kolektorze), czy w ogóle się zmienia, czy (jak to było u mnie) sygnał stoi w miejscu. To moze pomóc w szukaniu przyczyny, a na pewno uchroni przed wymianą sprawnego czujnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2015, 19:12 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

thx, przy okazji podłączę sie pod clipa

(13-10-2015, 15:30)haszczurur napisał(a): . Piszesz, że wrażenie masz jakby naciskał ktoś hamulec a jesteś pewny, że to jest z silnika a nie np. blokują się hamulce.

na 99,99999% nie.
Kiedyś gdzieś wyczytałem że może być to związane z funkcją dohamowywania + czujnik stopu. Trochę wydawało mi się to abstrakcyjne ale ....
Jak to ostatnio się zdarzyło - to jest to wyraźne hamowanie samochodu - czuć jakbys nacisnął hamulec - hamowanie silnikiem nie jest tak silne.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2015, 07:09 przez pawelli.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(14-10-2015, 07:04)pawelli napisał(a): thx, przy okazji podłączę sie pod clipa

(13-10-2015, 15:30)haszczurur napisał(a): . Piszesz, że wrażenie masz jakby naciskał ktoś hamulec a jesteś pewny, że to jest z silnika a nie np. blokują się hamulce.

na 99,99999% nie.
Kiedyś gdzieś wyczytałem że może być to związane z funkcją dohamowywania + czujnik stopu. Trochę wydawało mi się to abstrakcyjne ale ....
Jak to ostatnio się zdarzyło - to jest to wyraźne hamowanie samochodu - czuć jakbys nacisnął hamulec - hamowanie silnikiem nie jest tak silne.

Ludzie różnie odczuwają i opisują pewne objawy. To przyhamowywanie o którym piszesz jakoś do niczego mi tu nie pasuje. Tym bardziej, że to pojawia się i przechodzi na jakiś okres czasu. Coś wskazuje na jakąś część mechaniczną. Albo może szwankuje czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. Spróbuj podłączyć clipa podczas jazdy i tak z ciekawości niech ci sprawdzą wskazania EGR-a mimo to, że jak piszesz zaślepiłeś go. Może komputer coś tam poprzestawiał nigdy nie wiadomo to jest też elektronika. A tak poza tym to o jakim dohamowaniu piszesz o co to chodzi co to za ciekawa funkcja o której nie wiem.

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

BAS chyba się nazywa. Kiedy komputer wykryje hamowanie awaryjne to "dociska" hamulec na max. Tak obrazowo Biggrin Przerabiałem to kiedyś i dosłownie hamulec uciekł w podłogę. Po puszczeniu wrócił. Ale tu awaria to jedynie elektronika...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości