Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I elektrozawór zmiennych faz. Uszkodzony filtr


Jedrek
Zarejestrowani

op Cześć.
Uszkodzeniu uległ elektrozawór wg. Odczytu z komputera i faktycznie nie idzie wykonać pomiaru rezystancji(brak przejścia) podłączyłem również zasilacz 14v 1a i ani drgnie. Zamówiłem więc nowy marki pierburg. Martwi mnie jednak jedna rzecz, bo po wyjęciu uszkodzony był też filtr. Brakowało połowy i teraz pytanie co się z nim mogło stać? Sprawdzałem gniazdo i brakującej części tam nie widać. Przeszło mi przez myśl, że poprzedni właściciel przy czyszczeniu ułamał i połówkę mógł tak wsadzić, oczywiście wydaje się to być porąbane, ale różne cuda się zdarzają. Rozbierać kzfr celem szukania brakującego elementu? Czy po prostu "jeździć i obserwować"?

Edit:
Dorzucam link ze zdjęciem jak to wyglądało odrazu po wyjęciu zaworu.
https://ibb.co/3yKFHZ93

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2025, 20:20 przez Jedrek.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

(11-03-2025, 20:20)Jedrek napisał(a): Cześć.
Uszkodzeniu uległ elektrozawór wg. Odczytu z komputera i faktycznie nie idzie wykonać pomiaru rezystancji(brak przejścia) podłączyłem również zasilacz 14v 1a i ani drgnie. Zamówiłem więc nowy marki pierburg. Martwi mnie jednak jedna rzecz, bo po wyjęciu uszkodzony był też filtr. Brakowało połowy i teraz pytanie co się z nim mogło stać? Sprawdzałem gniazdo i brakującej części tam nie widać. Przeszło mi przez myśl, że poprzedni właściciel przy czyszczeniu ułamał i połówkę mógł tak wsadzić, oczywiście wydaje się to być porąbane, ale różne cuda się zdarzają. Rozbierać kzfr celem szukania brakującego elementu? Czy po prostu "jeździć i obserwować"?

Edit:
Dorzucam link ze zdjęciem jak to wyglądało odrazu po wyjęciu zaworu.
https://ibb.co/3yKFHZ93

Tak się zastanawiam co masz na myśli mówiąc filtr. Zawór faz rozrządu ma na jednym końcu po prostu rodzaj sitka. Pod nią znajduje się kulka, która w wyniku działania ciśnienia oleju na sprężynę, przesuwa się między dwoma otworami wewnątrz zaworu i w ten sposób realizowane jest przestawienie się koła faz i wałków

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Jedrek
Zarejestrowani

op Właściwie tak, chodziło mi o sitko. Po wyjęciu zaworu tylko połowa się trzymała na miejscu a drugiej nie ma i tak się zastanawiam co się mogło z nią stać i czy nie wyrządzi to jakiś szkód jeśli poleci dalej. W poprzednim poście jest link ze zdjęciem jak to wyglądało.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości