rumcajs
21
1
0
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Katowice
rumcajs
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 09:28
op
Witam
Ostatnio robiłem pomiar kompresji w silniku i wyszło na każdym po równo 12. Dziwy jest jednak kolor świecy z pierwszego cylindra, ewidentnie odstaje od pozostałych
http://i.imgur.com/76xMGQ3l.jpg
Stało się tak już drugi raz. Jak ostatnio wymieniałem świecie 20tyś. to też pierwsza świeca wyglądała dokładnie tak samo. Co może być tego przyczyną co taki kolor oznacza?
Czasem tylko na benzynie (bo mam też gaz) na wolnych obrotach pojawia się "Check emissions" jak podpiąłem CLIP to jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Ale jak mówiłem tylko na benzynie. Czasem też jak go odpalę po nocy czyli zimny rzuca całą budą (też nie zawsze), ale żadne inne błędy się nie pojawiają. Ostatnio doszedł jeszcze jeden objaw - przy "dużym bucie" z niskich obrotów silnik czasem się zadławi na sekundę a potem już ciągnie bez problemu. Też rzadko to występuje. Na benzynie tego nie zaobserwowałem (choć może za mało na niej jeżdżę)
Powiedzcie mi czemu ta świeca ma taki kolor gdzie szukać przyczyny? Błagam pomóżcie
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-09-2015, 09:58
rozumiem ,ze świece dobrze dobrane?
może pada cewka na 1 cylindrze i wypada zapłon
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
rumcajs
21
1
0
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Katowice
rumcajs
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 10:05
op
Oczywiście świecie zgodne z katalogiem renault akurat do tego silnika jest podany dokładny model świecy NGK. Zresztą zawsze na takich jeździłem prawie 100tyś. km i nie było problemu. Cewki zamienione, ale problem się z cewką nie przeniósł tylko pozostał na pierwszym cylindrze
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-09-2015, 10:10
rumcajs napisał(a):Czasem tylko na benzynie (bo mam też gaz) na wolnych obrotach pojawia się "Check emissions" jak podpiąłem CLIP to jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Ale jak mówiłem tylko na benzynie. może wtrysk padł albo jest brudny
dużo benzyny miewasz w baku może jaki syf wpadł i przytkał wtrysk
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
rumcajs
21
1
0
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Katowice
rumcajs
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 13:52
op
Właśnie nie wiem jakby to sprawdzić ten wtryskiwacz W baki mam zawsze sporo benzyny co najmniej 2/3. A czy taki wtrysk można wyczyścić?
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-09-2015, 14:05
rumcajs napisał(a):Właśnie nie wiem jakby to sprawdzić ten wtryskiwacz w CLIPI-e zobaczysz korekty wtrysków
rumcajs napisał(a):A czy taki wtrysk można wyczyścić? da sie wlewasz jakiś STP do czyszczenia wtrysków i powinno dac radę
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 15:34
A czy masz problem też na wyższych obrotach na benzynie? Czy autko ma przyspieszenie czy raczej czujesz, że bywało lepiej?
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
rumcajs
21
1
0
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Katowice
rumcajs
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 16:39
op
Właśnie tu jest ciekawe. W 90% auto ciągnie jak zawsze a czasem bardzo rzadko zdarza się, że mam wrażenie, że przyśpiesza trochę gorzej, ale na pewno nie jest mułowate. Na wyższych obrotach nie ma żadnego problemu jak go pokręcę to idzie jak szalone i nic się nie dusi. Jak dziś testowałem to problem duszenia czy bardziej kaszlnięcia występuje głównie na gazie jak mu dam pedał w podłogę przy około 2000obr/min. Wtedy przy tych obrotach czasem tak się zdławi raz max trzy razy i potem już bez problemu idzie. Na benzynie efekt jest prawie niezauważalny, no ale to jednak inne paliwo gaz dużo bardziej czuły na jakieś problemy.
•
modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 17:18
Na teraz, to mogę powiedzieć, że być może masz podobny problem, jak ja. Szukam rozwiązania Tu jest o tym:
http://www.scenic-forum.pl/Watek-B%C5%82...65-zagadka
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
rumcajs
21
1
0
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Katowice
rumcajs
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 17:30
op
Watek czytałem oczywiście czytałem Mam swojego CLIP'a, ale za małe doświadczenie, żeby coś z tego sensownego wywnioskować. Raczej potrzebowałbym kogoś z doświadczeniem, kto ogarnia te wszystkie parametry. A niestety nie mam zbyt dobrych doświadczeń w tym zakresie bo większość podłączeń pod komputer polegało na wykasowaniu starych błędów a tyle to mogę sobie teraz sam zrobić za free.
A jak wyglądają Twoje świece oglądałeś?
•
|