Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Błąd df119 ciężko odpala na ciepłym silniku.


Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Scenic 1,6 16 V ciężko odpala na ciepłym silniku nawet jak stoi w upale to musi kręcić z 10 sekund aż załapie ma pełną moc silnik pracuje równo. Do tej pory zostało wymieniony olej, świece, filtry, czujnik wału (nowy), czujnik wałka (używany). Rozrząd kompletny z kzfr wymieniony 48 tyś temu jak auto zimne 20 i mniej stopni odpala po 3 sekundach, gdy się nagrzeje i postoi z 15 min kręci dłużej. W załączniku zdjęcie jakie pokazał pyren.
Czy ten błąd dotyczy wałka rozrządu czy wału tym na skrzyni biegów ?
Byłem też na analizie spalin dostałem taki wydruk (zdjęcie).

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(27-06-2022, 17:21)Jarosław Łukomski napisał(a): zimne 20 i mniej stopni odpala po 3 sekundach, gdy się nagrzeje i postoi z 15 min kręci dłużej
Obstawiam czujnik temperatury. Między innymi odpowiada za dawkę paliwa. Jak się nagrzeje dostaje za mało paliwa. Ale możesz podmienić ten czujnik od sprawnego, może pomoże.

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op
(27-06-2022, 19:47)GrzegorzN napisał(a):
(27-06-2022, 17:21)Jarosław Łukomski napisał(a): zimne 20 i mniej stopni odpala po 3 sekundach, gdy się nagrzeje i postoi z 15 min kręci dłużej
Obstawiam czujnik temperatury. Między innymi odpowiada za dawkę paliwa. Jak się nagrzeje dostaje za mało paliwa. Ale możesz podmienić ten czujnik od sprawnego, może pomoże.

Ale komputer pokazuje temperaturę płynu taka jak jest czyli jak na zewnątrz ok 20 stopni to płynu ok 17-18stopni i wtedy odpala dobrze jak auto się nagrzeje do 87 stopni i tak zatrzymam się na ok 15 minut to później auto musi kręcić dłużej. A jak rozszyfrować te błędy czujnika myślę, że tutaj jest problem ale jest wiele definicji i od czegos trzeba zacząć. 
Dziś też odpiąłem czujnik wałka rozrządu i auto jeździ normalnie i odpala też jak chce kręci krócej lub dłużej po postoju w upale ponad 35 stopni lub nagrzaniu. brak błędu na desce po odpięciu czujnika tylko przy odczycie pyren pokazuje ,,żywy" błąd.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(27-06-2022, 20:17)Jarosław Łukomski napisał(a): A jak rozszyfrować te błędy czujnika myślę, że tutaj jest problem ale jest wiele definicji i od czegos trzeba zacząć.
Tak jak masz w opisie. Może być sam czujnik ale może być i rozrząd przestawiony. Sondę lambda sprawdzałeś? Ciśnienie na listwie?

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op
(28-06-2022, 10:19)GrzegorzN napisał(a):
(27-06-2022, 20:17)Jarosław Łukomski napisał(a): A jak rozszyfrować te błędy czujnika myślę, że tutaj jest problem ale jest wiele definicji i od czegos trzeba zacząć.
Tak jak masz w opisie. Może być sam czujnik ale może być i rozrząd przestawiony. Sondę lambda sprawdzałeś? Ciśnienie na listwie?

Sonda niby pracuje w pełnym zakresie nie wiem jak jeszcze ją sprawdzić pompy i rozrządu nie sprawdzałem ale wydaje mi się że pompa na zimnym też by niedomagała a tu ewidentny wpływ ma temperatura.

Odpowiedz
Karolkm
Zarejestrowani

Odpal go z gazu, jak nie będzie różnicy to pewnie cewki albo czujnik wału. Sam zmieniałem czujnik wału na Bremi, 40zl i święty spokój, pali na pół obrotu. Może wsadziłeś jakieś chińskie g tansze o 10zl i tak teraz się dzieje ?

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op czujnik wału ngk 108 zł czujnik wałka oryginal (Valeo) 150 zł jak była by to cewka czy świeca to pewne silnik by kulał na któryś cylinder a silniczek pracuje równo. Jakie jeszcze sugestie do błędu df119

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości