Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Chłodnica EGR ??


ReDe
Zarejestrowani

op Witam, jakiś czas temu miałem robioną głowice, no i test na obecność spalin w wodzie był negatywny. Czyli spaliny są, byłem o mechanika mówię czy robił głowice mówił ze tak i jest na 100% dobra ale może chłodniczkę EGR puszcza spaliny wiec postanowiłem ją wymienić. Zacząłem się zabierać i rozebrałem cześć auta ale doszedłem do wniosku że sam jej nie wymienię bo jest to tak głęboko z tyłu auta że nie jestem wstanie, chyba że jest jakiś sposób na nią.

Tutaj pytanie:

Czy ktoś ją wymieniał i czy jest jakiś sprawdzony sposób wymienienia tej chłodniczki ???

Pytanie z innej bajki,
Czy to normalne że po zaślepieniu dopływu spalin scenic wywalał sprawdź wtryski ?? Czy możliwe ze by mu minęło czy trzeba coś grzebać w sofcie ? Bo kopa miał lepszego ale chwilowego bo zaraz szedł w tryb awaryjny. Dodam że po usunięciu zaślepki też chwile kulał i gasł ale jak mu wstawiłem parę razy to się uspokoił, chyba musiał sobie wyregulować dawkę.

Zrobiłem też dzisiaj zdjęcie łopatek turbo jak ją oceniacie ? Luzu dodam ze nie było

http://oi64.tinypic.com/b9g8r6.jpg

Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op Coś ktoś ???

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Dostaniesz się do chłodniczki, ale najlepiej zdemontować do tego kompletne podszybie z całym mechanizmem wycieraczek, oraz obudowę filtra powietrza i część rury dolotowej za nią. Trochę przedłużek i od strony filtra działasz. Warto też zdemontować tą aluminiową rurę za gaszakiem. Nie wiem czy nie będzie konieczności odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie chłodniczki też. Ja przy demontażu EGRa miałem do niej pełny dostęp, ale nie potrzebowałem demontować.

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Turbo wygląda jak by przewaliło taczkę żwiru. A na poważnie mocno zniszczone łopatki masz może filtr nie dolegał czy coś nieszczelne bo strasznie obita co się równa złe wyważenie

Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op Jeszcze mam pytanko, od 3tys obrotów dźwięk silnika się zmienia na taki jakby coś wibrowało albo drżało co się załącza przy tym zakresie obrotów przy zimnym silniku chyba a ok.2 tys się zmienia.

Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op Rozmawiałem ze znajomym że dźwięk pojawia się i brzmi jakby było uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu. Jest takowe w dieslu?
Może to napinacz bo słychać to w okolicach rozrządu. Może to być też koło pasowe ? Ponoć się jakaś guma parcieje psuje i zaczyna tez być nie wyważone.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

W tym modelu nie ma koła zmiennych faz rozrządu.
Zdejmij pasek osprzętu i uruchom silnik to powinno pomóc w ustaleniu czy coś napędzane tym paskiem powoduje ten dźwięk.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2018, 08:49 przez haszczurur.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Koło pasowe wydaje dzwiek juz na luzie. Ostatnio wymienialem w SiII i MIII 1.9dci i w obu ten sam dzwiekBiggrin

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op Dzisiaj zająłem się autkiem chodziłem szukałem i słuchałem i znaleźliśmy przyczynę. Pękła łapa od pompy wtryskowej. To ona zaczynała wibrować i tak hałasować.
Film do YT jak chodzi.


Wymiana tej łapy to jakiś ostry zabieg ? Trzeba blokować rozrząd itp ?

Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op Dla potomnych, łapa cięzko żeby pękła sama powiedział mechanik, a moja pekła bo poprzedni który robił głowice, nie dokrecił jednej śruby.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości