Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Drgania kierownicy oraz pojazdu w trakcie szybkiej jazdy


darekkwk
Zarejestrowani

op Zakupiłem jakiś czas temu nowe opony letnie, Imperial Ecosport 2 205/55 R17 W 95 XL, ZR. Na wyżej wymienionych oponach mam oznaczenie dotyczące maksymalnego ciśnienia, 50 P.S.I. w przeliczeniu 50 barów (załącznik 1), natomiast na drzwiach kierowcy mam oznaczenie dotyczące odpowiedniego ciśnienia opon w RSII 1.9 dCI (załącznik 2), przód 36 psi (2.5 bar), tył 33 psi (2.3 bar). Poziom ciśnienia w oponach mam taki jak podaje Renault na drzwiach samochodu. Po wymianie opon z zimowych na letnie , przy jeździe na większych prędkościach (powyżej 100 km/h), co ważne po wrzuceniu piątego biegu, zauważyłem odczuwalne drgania kierownicy oraz słyszalne odgłosy drgania wewnątrz pojazdu. I tutaj nasuwa mi się pytanie skąd te drgania skoro na zimówkach nie było z tym problemu? Czy ciśnienie w oponach jest odpowiednie? Producent opon podaje, że maksymalne ciśnienie może sięgać do 50 psi...Czy ciśnienie opon podane przez Renault (zał.2) może dotyczyć wyłącznie wybranych modeli opon, czyli takich które rekomenduje Renault? Może tutaj tkwi problem, czyli zbyt niskie ciśnienie w oponach IMPERIAL...Dodam, że po zmianie opon nie była ustawiana zbieżność. Aaaa i jeszcze od czasu do czasu podczas jazdy, np ostatnio skręcanie na łuku w lewo po nierównej drodze, słychać tak jakby trzask, czasami tylko raz czasami dwa, trzy razy podczas jednego skrętu kierownicą. Co sądzicie??

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
jarojas
Zarejestrowani

Ciśnienie w oponach uwzględnia ciężar auta (info na drzwiach - tych wartości bym się trzymał) (info na oponach sugeruje do jakiego ciśnienia opony wytrzymują).
Nasuwa się myśl czy po zmianie opon koła zostały należycie wyważone, jeżeli nie, to bym to zrobił natychmiast (szkoda Twojego życia i zdrowia oraz nowych opon).
Co do stukania podczas skrętów - sprawdziłbym przegub oraz elementy przyległe np. sworznie itd.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. Sprawdzić wyważenie kół (takze tylnych)
2. Sprawdzić stan podpory prawej półosi napędowej
3. Sprawdzić stan łożyskowania kół (głównie tylnych)
4. Sprawdzić stan przegubów napędowych zewnętrznych (trzaski przy skręcie) oraz wewnętrznych

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

50 P.S.I LUB 3,4 atm takie masz maksymalne ciśnienie.
Co do drżenia auta jak ko-ma napisał.
Sprawdzić przede wszystkim wyważenie kół i czy felgi są proste.
Miałem taki przypadek, że w wulkanizacji ktoś się nie popisał i mi drgania zaczynały się od ok 100 km/h.
Wszystkie koła były źle wyważone.
O Imperialach słyszałem raczej kiepskie opinie.
Niektórzy twierdzą, że jak uda się wyważyć to są w miarę OK.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • darekkwk
sportway
Zbanowani

Możliwe, że opony były źle przechowywane

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(05-06-2018, 16:02)polaq napisał(a): O Imperialach słyszałem raczej kiepskie opinie.
Niektórzy twierdzą, że jak uda się wyważyć to są w miarę OK.

Na Imperialach jeździ mój Polonez.
Żadnych problemów z wyważeniem.
Opona jak najbardziej budżetowa - ale Poldek przecież nie jeździ 200 km0h (nie przekraczam 110 bo się boję) i nie robi rocznie50000 km (tylko 5000).
na lato do jazdy wokół wieży jak najbardziej wystarczająca.
I przynajmniej cichsza, niż moje Klebery...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
darekkwk
Zarejestrowani

op W moim przypadku problem drgania kierownicy tkwił w wyważeniu opony. Ponoć po założeniu nowych opon na felgę i po przejechaniu około 1000 km trzeba dokonać powtórnego wyważenia kół (info od mechanika). Po ponownym wyważeniu przednich opon problem zniknął.
Natomiast co do trzasków podczas jazdy, nadal sporadycznie występują, głównie na nierównej drodze lub uskokach. Ale mechanik po wnikliwym przyglądnięciu się stwierdził, że z zawieszeniem jest wszystko ok...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości