jarpen
2,595
9
1558
1,416
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 15-10-2018, 11:21
op
Czołem, od kilku dni mam problem, otóż po nocy (lub kilkugodzinnym postoju) podczas odpalania auto dławi się, obroty falują i trzęsie całą budą. Po ok pół minuty (lub po dodaniu gazu) wszystko się uspokaja. na gazie nie ma problemów. myślałem, że za mało benzyny do odpalania, ale dolewałem 2 razy i bez zmian.
Wyczytałem we wszechwiedzącym internecie, że powinienem sprawdzić:
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor)
Możecie mi powiedzieć gdzie który czujnik jest i jak konkretnie je sprawdzić?
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
polaq
2,300
18
627
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 15-10-2018, 11:23
A jak wygląda korekta długoterminowa LTFT?
Może jest problem z wystrojeniem gazu.
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej znajduje się na obudowie termostatu.Jeden podwójny czujnik dla komputera i dla zegarów
- czujnik temperatury powietrza zasysanego znajduje się na środku na przodzie plastikowego kolektora dolotowego. Jest koloru szarego
- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor) znajduje się po prawej stronie plastikowego kolektora dolotowego (patrząc na silnik przy otwartej masce - po lewej) prawie przy samej ścianie grodziowej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 11:30 przez polaq.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• jarpen
ko-ma
9,464
27
1541
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 15-10-2018, 11:38
Zacznij od czujnika temperatury cieczy - z reguły to on robi psikusy ze składem mieszanki.
Na gazie będzie OK, bo instalacja gazowa ma swoje czujniki temperatury i map-sensor.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
jarpen
2,595
9
1558
1,416
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 15-10-2018, 12:18
op
byłem na regulacji gazu jakiś miesiąc temu i wszystko było bardzo dobrze. poza tym takie psikusy występują tylko na benzynie.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
polaq mam rozumieć że trzeba po prostu na odpalonym silniku odpiąć czujnik i patrzeć czy jest jakaś reakcja?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 12:19 przez jarpen.)
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
ko-ma
9,464
27
1541
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 15-10-2018, 12:28
Jeśli chcesz tą metodą (nie za bardzo tu lubianą) - odłącz czujnik temperatury i spróbuj uruchomić zimny silnik.
Jak od razu będzie lepiej - masz winowajcę.
Oczywiście błędy do kasowania zostawiamy na później
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• siwusek216
jarpen
2,595
9
1558
1,416
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 15-10-2018, 12:35
op
inna metoda to po prostu Clip?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
ko-ma
9,464
27
1541
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 15-10-2018, 12:50
A konkretnie - odczyt parametrów podczas pracy silnika i ocena uzyskanych wartości.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• jarpen
jarpen
2,595
9
1558
1,416
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 15-10-2018, 13:36
op
a czy, gdyby okazało się że to faktycznie ten czujnik, to po założeniu nowego też trzeba coś ustawiać Clipem?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
polaq
2,300
18
627
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 15-10-2018, 15:41
Masz chociaż elma na bluetooth?
Nim możesz spawdzić mniej więcej poprawność działania czujnika temperatury i map sensora.
Za pomocą aplikacji Piston napisanej przez kolegę z bliźniaczego forum laguny możesz podejrzeć podstawowe parametry dostępne po OBD
W załączeniu zrzut ekranu. Całkiem sprawnie komunikuje się ze Scenikiem z silnikiem 2.0 16V.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 15:47 przez polaq.)
•
jarpen
2,595
9
1558
1,416
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 15-10-2018, 17:07
op
nie, nie mam nic
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
|