Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Po nocy szarpie i dławi sie po odpaleniu


jarpen
Zarejestrowani

op Czołem, od kilku dni mam problem, otóż po nocy (lub kilkugodzinnym postoju) podczas odpalania auto dławi się, obroty falują i trzęsie całą budą. Po ok pół minuty (lub po dodaniu gazu) wszystko się uspokaja. na gazie nie ma problemów. myślałem, że za mało benzyny do odpalania, ale dolewałem 2 razy i bez zmian.

Wyczytałem we wszechwiedzącym internecie, że powinienem sprawdzić:
 - czujnik temperatury cieczy chłodzącej

- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor)


Możecie mi powiedzieć gdzie który czujnik jest i jak konkretnie je sprawdzić?

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A jak wygląda korekta długoterminowa LTFT?
Może jest problem z wystrojeniem gazu.

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej znajduje się na obudowie termostatu.Jeden podwójny czujnik dla komputera i dla zegarów

- czujnik temperatury powietrza zasysanego znajduje się na środku na przodzie plastikowego kolektora dolotowego. Jest koloru szarego

- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor) znajduje się po prawej stronie plastikowego kolektora dolotowego (patrząc na silnik przy otwartej masce - po lewej) prawie przy samej ścianie grodziowej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 11:30 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • jarpen
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Zacznij od czujnika temperatury cieczy - z reguły to on robi psikusy ze składem mieszanki.
Na gazie będzie OK, bo instalacja gazowa ma swoje czujniki temperatury i map-sensor.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op byłem na regulacji gazu jakiś miesiąc temu i wszystko było bardzo dobrze. poza tym takie psikusy występują tylko na benzynie.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

polaq mam rozumieć że trzeba po prostu na odpalonym silniku odpiąć czujnik i patrzeć czy jest jakaś reakcja?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 12:19 przez jarpen.)

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Jeśli chcesz tą metodą (nie za bardzo tu lubianą) - odłącz czujnik temperatury i spróbuj uruchomić zimny silnik.
Jak od razu będzie lepiej - masz winowajcę.
Oczywiście błędy do kasowania zostawiamy na później Biggrin

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • siwusek216
jarpen
Zarejestrowani

op inna metoda to po prostu Clip?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
A konkretnie - odczyt parametrów podczas pracy silnika i ocena uzyskanych wartości.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • jarpen
jarpen
Zarejestrowani

op a czy, gdyby okazało się że to faktycznie ten czujnik, to po założeniu nowego też trzeba coś ustawiać Clipem?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Masz chociaż elma na bluetooth?
Nim możesz spawdzić mniej więcej poprawność działania czujnika temperatury i map sensora.
Za pomocą aplikacji Piston napisanej przez kolegę z bliźniaczego forum laguny możesz podejrzeć podstawowe parametry dostępne po OBD
W załączeniu zrzut ekranu. Całkiem sprawnie komunikuje się ze Scenikiem z silnikiem 2.0 16V.[Obrazek: 5f4ddc29448d09acc55d99e9bf59b372.jpg]
[Obrazek: 716a417200974f1dc03259b471a2d53f.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 15:47 przez polaq.)

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op nie, nie mam nic

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości