Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Ponowny wyciek oleju z pod pokrywy zaworów


itek
op Dobry mechanik, którego cenię pracujący kiedyś w serwisie wymieniał mi rozrząd kpl. i popychacze zaworowe.
Po około 2 tys. km. pojawił się  wyciek z przodu od góry. Zrobił reklamację wymieniając simeringi (corteco) i poskładał na nowej  masie uszczelniającej.
Następnie jeżdżąc wokół komina było OK. No i pierwsza trasa 500 km po autostradzie z większą prędkością w ciepły dzień i znów przód silnika wraz z paskiem mokry.
Czego się czepiać bo wiem, że mechanik ma doświadczenie i staranny-robi te rzeczy na co dzień.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jakieś foto masz?
Co masz na myśli mówiąc przód silnika? Stronę kolektora dolotowego? Chodzi o 1.6 16V?

Odpowiedz
itek
op wyciek w 1.6 16v K4M Jest gorzej niż widać na zdjęciu. Kapie już na pasek.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Podlewaruj silnik. Zdejmij łapę od poduszki i podejrzyj gdzie leci.
Może masa nierówno położona zwłaszcza przy uszczelniaczu trzwba zwracać uwagę.
Widziałem przypadki, gdzie trzeba było specjalnie trochę płycej wciskać uszczelniacz wałka bo wytarła się ścieżka w miejscu gdzie warga przylegała i uszczelniacz nie trzymał.

Odpowiedz
itek
op
(14-09-2020, 20:07)polaq napisał(a): Widziałem przypadki, gdzie trzeba było specjalnie trochę płycej wciskać uszczelniacz wałka bo wytarła się ścieżka w miejscu gdzie warga przylegała i uszczelniacz nie trzymał.
Może tak być, skoro przy pierwszej reklamacji, mechanik stwierdził i to simering puścił. Simering, jak simering (corteco) sam nie uszczelnia ale wraz z powierzchnią przylegania. Myślę, że potrafi zakładać skoro robi to od lat. Kiedyś były uszczelniacze ze sprężynką, którą można było skrócić a potem pojawiły się nowsze z szerszą powierzchnią styku, bez sprężyny, które trzeba było zakładać na sucho i wymagały krótkiego "dotarcia"

Odpowiedz
itek
op
(14-09-2020, 20:07)polaq napisał(a): Widziałem przypadki, gdzie trzeba było specjalnie trochę płycej wciskać uszczelniacz wałka bo wytarła się ścieżka w miejscu gdzie warga przylegała i uszczelniacz nie trzymał.
KZFR było nowe, więc wytarta ścieżka przylegania wykluczona.
Ciśnienie w karterze nie powinno powodować wyciskania par oleju, bo w tym typie odma jest swobodnie przelotowa a przewód od niej nie jest zagięty. Ciężki przypadek.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Tylko uszczelniacz ma wargę na wałku a nie na KZFR. Chyba, że koło zmiennych faz popuszcza.
Bez zdjęcia łapy ciężko będzie stwierdzić skąd leci.
Może leci górą( uszczelka zaworu zmiennych faz?)
Jeszcze wypadałoby wyjąć cewki i zobaczyć czy tam nie ma oleju.

Odpowiedz
itek
op znalazłem film z wymiany KZFR aby zweryfikować to co napisał @ polaq i nie tak do końca, bo warga simera chodzi po KZFR a osadzony jest w obudowie. Pozostaje tylko nieszczelność korka-zaślepki lub samego koła, choć to nówka oryginał z pudełka. cewki są suche. leje się po pasku.
https://www.youtube.com/watch?v=uW-_cESoKzs

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

W każdym razie trzeba zajrzeć skąd leci. Jeżeli cieknie przez simering koło będzie obrzygane olejem od strony silnika. Jeżeli przez zaślepkę to od zewnątrz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości